کمان
کمان
قوی­ترین تفنگ­های فنر پیستون

قوی­ترین تفنگ­های فنر پیستون به همراه معرفی انواع و مشخصات آنها

تفنگ­های فنر پیستون این گونه می­باشد، که هوا را در پشت پیستون حبس کرده و در نتیجه انرژی پتانسیل در تفنگ انباشته می­شود، در هنگام پرتاپ گلوله که در یک مدت زمان کوتاهی انجام می­شود، حجم بسیار زیادی نیز انرژی آزاد می­شود که در هنگام پرتاب نیروی بسیاری وارد می­کند. قوی­ترین تفنگ­های فنر پیستون نمونه اولیه سلاح­های بادی محسوب می­شوند که دارای یک پیستون و گیره ماشه هستند. فنر این تفنگ­ها بسیار قوی با خاصیت ارتجاعی بالایی هستند.

مکانیزم تفنگ فنر پیستون به این صورت است که، با پایین بردن لوله سلاح فنر با اهرم جمع شده، پیستون به ماشه منتقل شده و با چکاندن ماشه پیستون سریع به طرف جلو حرکت می­کند، در این هنگام در حدود 30 تا 50 بار فشاری وارد می­کند، که باعث می­شود فشار هوا بر گلوله غلبه منجر به حرکت آن شود.

ما در این مقاله قصد داریم که به شما قوی­ترین تفگ­های فنر پیستون را معرفی کنیم، که تفنگ­های هاتسان نمونه ای از آن­ها می­باشند و بسیار قوی هستند. درواقع قوی­ترین تفنگ هاتسان فشاری برابر با 200 بار ایجاد می­کند که علت این امر به دلیل فنر قوی است که در این تفگ­ها به کار برده شده است.

تفنگ­های بادی پیستون

تفنگ­های بادی پیستون به دو صورت تفنگ بادی نیترو پیستون و تفنگ­های بادی فنر پیستون می­باشند که این دو یک تفاوت با هم دارند و آن در نحوه حبس گاز در این دو نوع تفنگ است. در تفنگ­های بادی فنر پیستون هوا در عقب پیستون جمع شده و موجب حرکت گلوله می­شود و در نیترو پیستون نیز همانطور که از نامش مشخص است، نیتروژن در پشت پیستون جمع می­شود.

برای مسلح کردن تفنگ­های بادی فنر پیستون سه راهکار وجود دارد که شامل کمرشکن و اهرمی می­باشد. انوع  اهرمی آن طبق محل قرار گیری اهرم، خود به دو دسته اهرم از زیر و اهرم از کنار تقسیم می شوند. این نوع تفنگ بادی، جز ساده ترین و رایج ترین نوع اسلحه های بادی هستند.

قوی­ترین تفنگ­های فنر پیستون

1-تفنگ بادی هاتسان:

تفنگ بادی هاتسان که ساخت کشور ترکیه می­باشد، از قوی­ترین تفنگ­های فنر پیستون محسوب می­شود که در میان تفنگ­های بادی طرافداران بسیاری دارد. فنر به کار برده شده در این تفنگ از قدرت بسیاری برخوردار است. این نوع تفنگ که در انواع مختلفی وجود دارد، تمامی آن­ها از فنر­های بسیار قوی ساخته شده­اند.

تفنگ بادی هاتسان این امکان را برای شما ایجاد می­کند که با یک بار پر کردن تفنگ از گلوله بتوانید شلیک بسیار قدرتمندی داشته باشید. این تفنگ قدرتمند با توجه به ویژگی­هایی که دارد، نسبت به سایر تفنگ­های بادی برتری دارد و می­تواند با مدل پی سی پی به رقابت بپردازد. از کاربرد­های دیگر آن می­توان به قنداق­های مختلف آن که با توجه به شرایط گوناگون، مدل­های مختلفی را نیز انتخاب می­کند، اشاره کرد.

قنداق­ها از جنس­های کاملا متفاوتی برخوردار می­باشند، برخی از آن­ها جوبی و برخی دیگر نیز فلزی و فایبر گلاس هستند که به بازار عرضه می­گردند. تفنگ­های هاتسان طرافداران بسیاری دارند و به دلیل کاربر زیادی که دارد انواع لوازم جانبی آن مانند صداخفه­کن، دوربین و قنداق و… در بازار به فروش می­رسد.

2-وایرخ 80:

تفنگ وایرخ 80 ساخت کشور آلمان از شرکت وایرخ می باشد. این شرکت معروف آلمانی در زمینه سلاح های شکاری و ورزشی فعالیت دارد. و به عنوان بهترین تولید کننده در زمینه سلاح شکاری و ورزشی است. این اسلحه یکی از با کیفیت ترین تفنگ­های بادی دنیا به شمار می­آید. یکی از ویژگی­های آن سازگاری آن با دوربین تنفنگ است و تیر اندازی بسیار دقیق آن باعث شده مشتریان زیادی داشته باشد. از قوی­ترین تفنگ­های فنر پیستون محسوب می­شود. از این اسلحه می­توان برای شکار پرنده­های کوچک و متوسط استفاده کرد و از آن برای ورزش­های حرفه­ای مناسب می­باشد. و از قدرت و شتاب بیش­تری در مقایسه با بقیه تفنگ­ها دارد.

مشخصات

  • وزن 4 کیلوگرم
  • طول 150 سانتی متر
  • سرعت خروج ساچمه در کالیبر 5/5از دهانه لوله 245 متر در ثانیه
  • سرعت خروج ساچمه در کالیبر 5/4از دهانه لوله 295 متر در ثانیه
  • قابلیت نصب دوربین

برخی معایب آن

  • همانطور که میدانید این تفنگ از وزن سنگینی برخوردار است.
  • برخی­ها می­گویند که این سلاح خیلی خوش دست نیست.
  • از عیوب دیگر این تفنگ نحوه شارژ شدن آن است که از سمت بغل شارژ می­شود و سرعت گلوله گذاری پایینی دارد.

 

3-تفنگ پرقدرت دیانا مدل مگنوم 350 کلاسیک:

دیانا مگنوم 350 به گونه­ای طراحی شده است که سرعت شلیک و برد بسیار بالایی دارد. دارای مکانیزم فنر و پیستون است و یکی از قوی­ترین تفنگ­های فنر پیستون محسوب می­شود. این تفنگ با شکستن لوله مسلح می­شود و کلاس بالایی در میان تفنگ­های بادی در هنگام تیر اندازی دارد. طرح قنداق آن همانند تفنگ­های شکاری می­باشد و ماشه­ای که برای این تفنگ طراحی کردهاند نیز از نوع مسابقه­ای است که سیستم قفل امنیتی اتوماتیک هم برای آن طراحی کرده­اند.

از دیگر ویژگی­های این تفنگ می­توان به ریل 11 میلی­متری آن که برای نصب دوربین ساخته شده اشاره کرد و قابل تعویض هم می­باشد. ساچمه­هایی که برای شلیک در این اسلحه به کار می­رود بسیار سنگین بوده که همین قابلیت منجر شده تا هدف صدمه بسیاری ببیند و مسیری را با شدت زیادی طی می­کند.

4-تفنگ بادی دیانا پانتر:

 تفنگ بادی دیانا پانتر(panther) ساخت آلمان می­باشد و دو نوع مدل از آن وجود دارد که یک مدل دارای مگسک می­باشد و مدل دیگر که حرفه­ای می­باشد فاقد مگسک است و دارای یک لوله ضخیم است که اصطلاحا به آن صدا خفه کن نیز گفته می­شود که جداگانه روی لوله­ی تفنگ نصب می­شود. مدل حرفه­ای آن که دیانا 31 هم به آن گفته می­شود دارای سیستم فنر پیستون می­باشد و از نوع لوله شکن و جنس قنداق آن از کاپوزیت ساخته شده که در وزن تفنگ بسیار کارآمد می­باشد.

این اسلحه از نظر بلندی لوله به دو دسته تقسیم می شود که یکی لوله کوتاه که طول آن 6/15 اینچ و از نوع ورزشی می­باشد و دیگری نوع لوله بلند استاندارد که طول آن 5/19 اینچ می­باشد. دلیل ساختن لوله کوتاه بالانس بودن و توزیع وزن می­باشد و لوله ضخیمی که به عنوان صدا خفه کن در جلوی لوله تفنگ نصب می­شود که باعث بالانس شدن وزن تفنگ نیز می­شود.

5-تفنگ­های بادی مدل گامو:

 تفنگ های بادی مدل گامو(GAMO) ساخت کشور اسپانیا می­باشد. و در کشور ایران در مدل­های مختلفی وجود دارد. که در این بخش به معرفی مدل GAMO SHADOW 1000 می­پردازیم. تفنگ مدل GAMO SHADOW 1000 دارای مگسک عقب و جلو که به سیستم فیبر نوری رنگی مجهز می­باشد که باعث راحتی نشانه روی در تاریکی می­شود. مجهز به سیستم ایمنی قفل ماشه می­باشد و ماشه آن در دو مرحله چکانده می­شود.

دارای قنداق ضربگیر می­باشد که افراد راست دست و چپ دست می­توانند از آن به راحتی استفاده کنند. و دارای سیستم فنری است و لوله تفنگ از نوع خم شونده است. و از مزایای آن می­توان به سبکی، قیمت مناسب، قدرت بالا و طراحی مناسب اشاره کرد.

مشخصات

  • وزن 3کیلوگرم
  • طول 110 سانتی متر
  • سرعت خروج ساچمه در کالیبر 5/4از دهانه لوله 305 متر در ثانیه
  • سرعت خروج ساچمه در کالیبر 5/5از دهانه لوله 220 متر در ثانیه
  • قابلیت نصب دوربین

6-رنجر 125

تفنگ رنجر 125 ساخت کشور ترکیه ازشرکت هاتسان می­باشد. که از مدل­های معرف در بازار ایران است. روی لوله این اسلحه شعله پوش نصب می­شود که دلیل آن هم سرعت بالای ساچمه از دهانه لوله تفنگ است، و باعث کاهش صدای خروجی می­شود. جنس بدنه آن از مواد ترکیبی مصنوعی ساخته شده و از لحاظ قدرت در نوع خود بینظیر است و لوله آن تاشو می­باشد، میزان حساسیت و کشش ماشه قابل تنظیمه و سه پیچ تنظیم دارد. سه قطعه پلاستیکی اضافه نیز دارد که در انتهای قنداق می­شود سوار کرد تا بتوان قنداق رو در صورت لزوم کوتاه­تر و یا بلند­تر کرد.

مشخصات

  • وزن 5/3 کیلوگرم
  • طول 124 سانتی متر
  • سرعت خروج ساچمه در کالیبر 5/5از دهانه لوله 305 متر در ثانیه
  • قابلیت نصب شعله پوش
  • نوع لوله رایفل
  • آلیاژ لوله­ فولاد
  • تعداد خان 12
  • میزان چرخش خان (توئیست ریت) 1 به 20 اینچ
  • میزان تولید صدا متوسط

سخن آخر

در این مقاله شما را با قوی ترین تفنگهای فنر  پیستونی آشنا کردیم و بسته به نوع نیاز خود با توجه به مشخصات و ویژگی های سلاح ها انتخابی مناسب و کاربردی داشته باشید، بنابر این قبل از انتخاب سلاح مورد نظر راجب آن اطلاعات کافی بدست آورید بعد قدام به  آن خرید کنید. این نوع سلاح ها در اثر انرژی پتانسیل گلوله را رها می­کنند و دارای فنر بسیار قوی هستند.

سایت کمان مرجع اصلی خرید و فروش تفنگ بادی دست دوم در ایران است که می توانید بهترین مدل های انواع تفنگ بادی را به قیمتی بسیار مناسب و بدون واسطه در آن بخرید یا تفنگ بادی خود را به بهترین قیمت به فروش برسانید.

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

ما را در اینستاگرام دنبال کنید .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتاقانه در انتظار نظرات شما هستیمفرم نظرسنجی
+