کمان
کمان
تفنگ های بادی

آشنایی با لوازم جانبی تفنگ های بادی بر اساس 1-مکانیزم‌های شلیک و 2-قطعات یدکی آن

با گذشت زمان و پیشرفت‌های روز افزون بشر به طبع لوازم جانبی سلاح نیز پیشرفته‌تر شدند و امروزه در گستره‌ی وسیعی یافت می‌شوند. به طوری که در هنگام خرید شاید کمی به علت تنوع زیاد و برندهای ارائه‌دهنده‌ی مختلف گیج شوید. در این میان، تفنگ های بادی یکی از سلاح‌هایی است که از آن بسیار برای شکار کردن استفاده می‌کنند و تقریبا جز پرطرفدارترین و رایج‌ترین سلاح‌ها به شمار می‌آید.

در اینجا و در این مقاله نیز ما قصد داریم تا به لوازم جانبی تفنگ های بادی و قطعات یدکی آن بپردازیم تا در هنگام خرید این محصول اطلاعات بیشتری داشته باشید و آگاهانه انتخاب کنید تا بتوانید از تمام امکانات آن برخوردار شوید.

آشنایی با لوازم جانبی تفنگ های بادی و قطعات یدکی آن

آشنایی با تفنگ های بادی

شکار کردن نیز مانند هر فعالیت دیگری به لوازم و مهارت‌های خاصی نیاز دارد تا بتوانید به راحتی از پس آن برآیید. در گذشته لوازم شکار کردن بسیار ساده بودند و حتی در زمان‌های خیلی قدیم برای شکار تنها از یک نیزه و چوب استفاده می‌کردند اما هر چه بشر رو به جلو رفت نیاز او به شکار کردن برای تهیه‌ی غذا بیشتر شد و حتی امروزه که دیگر چنین نیازی به اندازه‌ی آن زمان احساس نمی‌شود، همچنان عده‌ای به این فعالیت به عنوان یک ورزش و تفریح می‌پردازند.

تفنگ های بادی  نوعی از سلاح‌های گرم به حساب می‌آید که از آن برای مسابقات تیراندازی و شکار حیوانات بزرگ استفاده می‌شود و در انواع و مدل‌های مختلفی یافت می‌شود که هرکدام نیز وابسته به نوع استفاده‌ی آن متفاوت خواهند بود.

این مدل‌های مختلف تفنگ بادی دارای مکانیزم‌های متنوعی برای شلیک هستند که خالی از لطف نخواهد بود اگر آن‌ها را بدانید چون گاهی ندانستن این موارد باعث می‌شود تا لوازم جانبی تفنگ های بادی خود را به طور مناسب و با توجه به نوع تفنگ خود تهیه نکنید.

انواع تفنگ های بادی بر اساس مکانیزم‌های شلیک آن به صورت زیر هستند:

– کمر شکن

– اهرمی

– گلنگدن اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

– گلنگدن دستی غیراتوماتیک

لوازم جانبی تفنگ های بادی

لوازم جانبی تفنگ های بادی

ساچمه‌ی تفنگ های بادی :

در مورد ساچمه‌ی تفنگ بادی مسئله‌ی انتخاب صحیح ساچمه و انتخاب ساچمه‌ی‌ باکیفیت مطرح است زیرا که دقت دوربین شما به این مسئله بستگی دارد.

لوازم تمیز کردن لوله‌ی سلاح:

تمیز کردن لوله‌ی سلاح و تفنگ های بادی از جمله عوامل مهم به شمار می‌آید و لازم است تا لوازم مورد نیاز آن را داشته باشید تا در هنگام شلیک کردن در محیط به مشکل بر نخورید.

محافظ گوش:

این محصول برای زمانی کاربرد دارد که قصد شکار کردن و یا استفاده از تفنگ بادی را در جایی به خصوص داشته باشید و در شکارهای عادی از این محافظ‌های گوش کم‌تر استفاده می‌شود.

پمپ دستی تفنگ های بادی :

این پمپ‌ها از نشت باد در سلاح شما جلوگیری می‌کنند و باعث داشتن شلیک تمیزتری می‌شوند.

 کپسول شارژ:

این کپسول‌ها در مدل‌های فولادی و کامپوزیت یافت می‌شوند و برای َشارژ تفنگ‌ بادی استفاده می‌شوند.

جعبه‌ی نگه‌داری ساچمه:

این وسیله یک جعبه‌ی مخصوص نگه‌داری ساچمه‌های تفنگ های بادی شما می‌باشد و در یک جا نگه داشتن آن‌ها به شما کمک می‌کند تا دسترسی بهتری به لوازم خود داشته باشید.

دوربین تفنگ:

همواره رایج بوده است که برای نشانه‌گیری درست از دوربین‌های مخصوص تفنگ استفاده کنند که برای تفنگ‌ بادی نیز کاربرد دارد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید هدف‌گذاری را با توجه به خطاهای احتمالی چشم و عوامل محیطی، بهتر و دقیق‌تر انجام دهید.

جلد و بند اسلحه:

برای آویزان کردن تفنگ خود در هنگام شکار به بند تفنگ نیاز دارید و برای حمل و نقل سلاح بادی و یا هر سلاح دیگری، بهتر است از جلدهای تفنگ استفاده کنید تا از سلاح خود محافظت کنید.

سایلنسر تفنگ های بادی :

در واقع این محصول همان صدا خفه‌کن است که برای تفنگ های بادی استفاده می‌شود و در کم کردن صدا در هنگام استفاده از این تفنگ‌ها بسیار تاثیرگذار است.

 ضربه‌گیر قنداق تفنگ های بادی :

در هنگام تیراندازی به وسیله‌ی تفنگ بادی ممکن است که سلاح شما به اصطلاح لگد بزند و این لگد زدن را می‌توانید به وسیله‌ی این ضربه‌گیرهای خاص بر طرف کنید تا در هنگام استفاده از تفنگ بادی آسیبی نبینید.

 خشاب این سلاح‌ها:

هر تفنگی برای این که قادر به انجام وظیفه باشد و عملکرد خوبی داشته باشد به خشاب نیاز دارد و تفنگ‌های بادی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

از دیگر لوازم جانبی تفنگ های بادی می‌توان به این موارد اشاره کرد: دستگاه کرنوگراف، رددات تفنگ، روغن تفنگ، عینک تیراندازی با تفنگ، پایه‌ی تفنگ، هارد کیس تفنگ بادی ، سیبل تیراندازی و… .

قطعات یدکی تفنگ های بادی

قطعات یدکی تفنگ های بادی

تمام سلاح‌ ها از جمله تفنگ بادی به مرور زمان نیاز به تعمیر خواهند داشت و شما باید لوازم لازم برای تعمیر آن‌ها را داشته باشید. بیشتر خرابی‌هایی که در تفنگ‌های بادی ایجاد می‌شود به علت خرابی و فرسودگی قطعات آن می‌باشد و لازم است تا با قطعات جدید جایگزین شوند و در اینجاست که لوازم و قطعات یدکی تفنگ بادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر در صدد تامین این قطعات یدکی هستند، باید بدانید که آن‌ها را در زیر مجموعه‌ی لوازم جانبی تفنگ های بادی در فروشگاه‌های آنلاین می‌توانید پیدا کنید. در هنگام خرید محصول باید به کیفیت قطعات یدکی توجه داشته باشید زیرا قطعات بی‌کیفیت به تفنگ شما آسیب می‌رسانند و همچنین باعث می‌شوند تا در هنگام شلیک کردن و شکار به مشکل بر بخورید.

همچنین دانستن مکانیزم شلیک کردن کلی تفنگ بادی و اینکه هر قطعه چه کاری انجام می‌دهد، به شما کمک می‌کند تا بدانید وقتی اسلحه‌ی شما کار نمی‌کند مشکل دقیقا از کدام قطعه است تا همان را تعویض کنید.

تفنگ بادی این گونه عمل می‌کند که شلیک گلوله به وسیله‌ی فشار هوای ایجاد شده توسط یک پیستون با چکاندن ماشه توسط یک فنر به جلو می‌رود و یا اینکه گاهی از فشار هوایی که در یک کپسول هوا ذخیره شده است استفاده می‌کند تا گلوله شلیک شود.

به طور کلی قطعات تفنگ های بادی شامل موارد زیر می‌شود که ممکن است برای هرکدام نیاز به قطعات یدکی پیدا کنید:

– فنر تفنگ بادی

– پیستون سلاح بادی

– اهرم مسلح کننده

– ریل برای سوار کردن پایه‌ی دوربین

– واشر سر پیستون تفنگ بادی

– واشر سگول تفنگ بادی

– لول فنر سلاح بادی

– قنداق تفنگ بادی

– شکاف درجه‌ی تفنگ

– مگسک تفنگ بادی

به طور کلی قطعات  شامل موارد زیر می‌شود که ممکن است برای هرکدام نیاز به قطعات یدکی پیدا کنید

سایت کمان مرجع اصلی خرید و فروش تفنگ بادی دست دوم در ایران است که می توانید بهترین مدل های انواع تفنگ بادی را به قیمتی بسیار مناسب و بدون واسطه در آن بخرید یا تفنگ بادی خود را به بهترین قیمت به فروش برسانید.

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

ما را در اینستاگرام دنبال کنید .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. فرشید
    فرشید 16 آذر 1401 پاسخ

    با سلام
    گلنگدن بغل att 4410 رو چیجوری میشه تهیه کرد

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتاقانه در انتظار نظرات شما هستیمفرم نظرسنجی
+