کمان
کمان
Picture5 1 معرفی بهترین تفنگ بادی دیانا

معرفی بهترین تفنگ بادی دیانا

در معرفی بهترین تفنگ بادی دیانا، اجازه دهید پیش از هر چیزی کمی در مورد محبوب ترین، موفق ترین و شناخته شده ترین برند آلمانی در دنیای اسلحه های شکاری و بادی صحبت کنیم. شرکتی که در زمینه ساخت مدل های پی سی پی و فنرپیستونی توانسته بارها رقبا را چه در فروش و چه در تنوع عرضه کنار بزند.

دقت کنید که محصولات برند دیانا توسط مبدا این شرکت و کارخانه اصلی در آلمان طراحی و تولید می شوند. در صورتی که با مدل هایی با لیبل های چینی و… مواجه شدید، احتمالا محصول اصل نیست. در نتیجه حتما از فروشنده پارت نامبر و شماره ساخت اسلحه را بخواهید و آن را بررسی کنید. در تمامی اسلحه ها این شماره ساخت وجود دارد و به نوعی راه تشخیص اصالت آن ها نیز به حساب می آید.

این شرکت در حال حاضر مدل هایی قدرتمند از 16 تا 30 ژول به فروش رسانده است و از جمله بهترین و پرفروش ترین تفنگ هایی که دیانا توانسته نام آن ها را به قله های افتخار برساند، می توان به مدل های سری 20 و 30 و دیانا مگنوم اشاره کرد که در دنیا درخشیده اند.

این برند البته مدل هایی با اهرم شارژ نیز تولید کرده که در حال حاضر این سری از تفنگ ها دیگر در بازار دیده نمی شوند و توقف تولید آخرین خاطره آن ها و برخوردشان با جریان تولیدات انواع تفنگ های شکاری بود. در صورتی که قصد خرید تفنگ بادی شکاری دیانا را دارید، احتمالا برای شما این سوال مطرح می شود که بهترین تفنگ بادی دیانا کدام مدل است.

Picture1 1 معرفی بهترین تفنگ بادی دیانا

برترین تفنگ های بادی دیانا در بازار ایران

در هر تفنگ یک سری مشخصه ها وجود دارد که می تواند آن را تبدیل به بهترین یا بدترین و پرفروش ترین کند. در مورد شرکت دیانا سخت است که بخواهیم به مدلی کم ارزش صحبت کنیم. در این لیست ترجیح ما این است که بر اساس آمار فروش پیش برویم و در مورد مدل هایی صحبت کنیم که نه تنها در بازار جهان، بلکه در بازار ایران نیز در لیست بهترین تفنگ بادی دیانا قرار می گیرند. این تفنگ ها با کیفیت، استاندارد و درجه یک هستند و همین طور فروش زیادی را نیز به خود اختصاص داده اند.

در نتیجه اگر قصد به خرید تفنگ بادی دیانا دارید، می توانید روی این مدل ها حساب ویژه ای باز کنید. حتی خرید تفنگ بادی دست دوم دیانا نیز با کمی بررسی می تواند به نفع شما باشد.

اساس انتخاب بهترین تفنگ بادی دیانا

در صورتی که برای شما ملاک هایی مانند کیفیت بدنه، دوام، قدرت و همین طور سرعت شلیک و اصالت مهم است. به طبع نمی توان گزینه ای جز دیانا را معرفی کرد. شرکت دیانا در بیشتر اسلحه های خود از ترکیب چوب و فلز استفاده می کند. جنس چوب معمولا از راش درجه یک خواهد بود که در مقابل ترک خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارد و حتی در اثر زمین افتادن اسلحه هم نمی شکند. این اسلحه ها آنقدر خوب و با کیفیت رنگ آمیزی شده اند که در این مورد هم نمی توان از آن ها ایراد گرفت.

البته آلیاژ فولادی درجه یک نیز یکی دیگر از اساسی ترین و مهم ترین مزیت های اسلحه های شکاری برند دیانا می باشد. تفاوتی ندارد که تفنگ شکاری را بنا به چه مقصدی استفاده می کنید. اهل تیراندازی تفریحی هستید یا قصد شکار دارید. مدل های 4.5 و 5.5 این شرکت همان گزینه ای هستند که شما می توانید با خیال راحت آن ها را خریداری نموده و سال ها از این اسلحه ها استفاده کنید. حتی در بحث خرید تفنگ شکاری دست دوم دیانا نیز معمولا انتخاب های هوشمند می تواند برای شما سالها بازدهی عالی داشته باشند.

Picture2 1 معرفی بهترین تفنگ بادی دیانا

تفنگ بادی دیانا 350 مگنوم

تفنگ بادی دیانا مدل مگنوم 350 که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم. در حال حاضر یکی از محصولات درجه یک، با کیفیت و تولیدات فوق العاده ای است که در کشور آلمان ساخته شده و تحت نام همان مگنوم نیز شناخته می شود. این تفنگ از سیستم فنر و پیستونی استفاده نموده و مثل مدل هایی که شاید قبلا دیده باشید به صورت کمرشکن مسلح می شود. در هر بار مسلح شدن نیز یک تیراندازی توسط این اسلحه شکاری بادی انجام خواهد شد و مکانیزم شلیک نیز دستی و با استفاده از دستگاه نشانه روی ضربتی است.

به طبع و با توجه به قدیمی بودن ساختار و البته ارزان بودن این تفنگ نسبت به مدل های همرده، خبری از سیستم ضد شوک در آن نیست. می توانید کالیبر 4.5 این تفگ را تهیه نمایید که در هر بار شلیک، قدرتی معادل 30 ژول ارائه می دهد. سرعت شلیک اولیه این تفنگ نیز 280 متر در ثانیه است.

اگر علاقه مند به خرید و استفاده از تفنگ های شکاری بادی باشید، به خوبی متوجه خواهید شد که این نرخ سرعت عالی است. وزن کلی این دستگاه 3.8 کیلوگرم بوده و می توانید روی آن دوربین هم نصب کنید. نوع طراحی مونت کارلو و جنس بدنه چوب راش، سبب شده که به طور کلی آرگونومی خوبی برای حمل و نقل داشته باشد.

12 عدد خوان، استفاده از آلیاژ فولاد در بخش های ملزم و همینطور سیستم فیبر نوری رنگی به شما کمک می کند که در شلیک با این تفنگ شکاری بتوانید به بهترین شکل ممکن عمل کنید.

مزیت های کلیدی مگنوم 350

شاید اصلی ترین مزیتی که باعث شده این تفنگ عالی باشد، دوام و همین طور قدرت شلیک بالا باشد. کیفیت ساخت اسلحه فوق العاده و قابل اعتماد است. از طرفی سیستم اتوماتیک قفل ماشه و وزن مناسب این اسلحه نسبت به تمامی مدل های همرده نیز از جمله فاکتورهای اساسی است که باعث شده تفنگ شکاری پیستونی مگنوم 350، در دسته برترین ها و قدرتمند ترین ها قرار بگیرد.

Picture3 1 معرفی بهترین تفنگ بادی دیانا

تفنگ بادی دیانا 56

بهترین تفنگ بادی دیانا برای شکار از نظر ما، مدلی نیست جز سری 56 از این شرکت که در دسته فنرپیستونی ها قرار می گیرد. فرمت طراحی آن البته نسبت به مدل 350 کمی پیشرفته تر و جذاب تر است. مجددا در آلمان ساخته شده و کل عملیات نورد و فلز کاری آن نیز تحت نظر همین شرکت است. این تفنگ از ساختار فنرپیستونی چند برابر بهینه شده استفاده نموده است  دارای سیستم مسلح شدن از بغل است. در هر بار شات مطابق انتظار مدل های فنرپیستونی یک شلیک دارد.

نسبت به مدل قبلی یکی از مزیت های این تفنگ استفاده از سیستم ضد شوک است. در واقع اگر بخواهیم اساس را امکانات قرار دهیم، می توان گفت که بهترین تفنگ بادی دیانا از نظر امکانات رفاهی و ایمنی، تا به اینجا این مدل است. کالیبر این تفنگ نیز بیشتر بوده و در مدل های 5.5 عرضه شده است.

در نتیجه شما به راحتی می توانید از آن برای شلیک حیوانات و پرندگان بزرگ نیز استفاده کنید. نرخ توان خروجی 26 ژول بوده و سرعت در شلیک اولیه و حرکت ساچمه نیز 274 می باشد. اما شاید یکی از بزرگ ترین عیوبی که به این تفنگ گرفته خواهد شد وزن بالای آن بوده و این وزن حدود 5.1 کیلوگرم می باشد.

سایز ریل دوربین هم بزرگ بوده و به راحتی می توانید روی آن دستگاه نشانه گیری اپتیکال نصب کنید. نوع قنداق مثل بردار بزرگ تر از جنس چوب راش درجه یک بوده و طراحی نیز به سبک تامب هول می باشد که معمولا کم تر در مدل های آلمانی دیده می شود. در صورتی که مقصود شما از انتخاب، بهترین تفنگ بادی دیانا برای شکار است. این مدل توجه شما را به خودش جلب می کند.

مزایا تفنگ بادی دیانا 56

شاید بتوان گفت که مثل تمامی تفنگ های دیگر شرکت دیانا، مزیت کلیدی این محصول نیز بدنه فوق العاده با کیفیت، قابلیت تنظیم پد قندانق، نصب پایه و همین طور سیستم مسلح شدن اهرم از بغل خواهد بود که باعث می شود زور کم تری را برای این کار بخواهد. در مقابل بهره گیری از سیستم ضد شوک یکی دیگر از امتیازات و ویژگی های کلیدی است که در بهترین تفنگ بادی دیانا که در حال حاضر در بازار موجود است دیده شده و سبب گردیده که این محصول در حال حاضر یکی از پرفروش ها باشد.

Picture4 معرفی بهترین تفنگ بادی دیانا

تفنگ بادی دیانا 470

در مقایسه تفنگ بادی دیانا، لازم است در مورد مدلی صحبت کنیم که بنا به تمام مزیت هایی که در مدل های دیانا دیده می شود، یک اسلحه فوق العاده قدرتمند و ایده آل برای شکار حیوانات بزرگ است. البته با هر بار مسلح شدن یک شات شلیک می کند و سیستم مسلح شدن از زیر دارد. کالیبر 5.5 و توان خروجی 26 ژول شاید بزرگ ترین امتیاز این اسلحه نسبت به تمامی مدل های همرده باشد.

در صورتی که علاقه شما خرید یک تفنگ قدرتمند در مقابل سرعتی است، منطقا سری 470 دیانا همان چیزی است که مدام در مورد آن صحبت می شود. یک محصول کاملا قابل اعتماد، سریع و بهینه که البته با وزن 4.3 کیلوگرمی می تواند همیشه همراه شما باشد. ممکن است طول این اسلحه ها کمی بیش از حد نرمال باشد.

اما در نهایت آنقدر شلیک خوبی انجام می دهند و تفنگ های با کیفیتی هستند که پیش از هر چیزی می توان آن ها را یک آلمانی به تمام معنا دانست. شرکت های آلمانی در تجارت و تولید محصولات خود حساسیت های ویژه ای به خرج می دهند. بهترین تفنگ بادی دیانا و ضعیف ترین آن نیز تمامی استاندارد های تولید ملزم را دارد.

مزایای تفنگ بادی دیانا 470

اصلی ترین امتیاز و مزیت این تفنگ دقت فوق العاده باالی آن است. لوله از جنس برک مازل است و سیستم تنظیم قنداق نیز به شما کمک می کند که شلیک های فوق العاده سریع و بهینه ای داشته باشید. قفل ماشه و قفل اهرم نیز این مدل را تبدیل به یکی از ایمن ترین و بهترین نسخه ها از فنر پیستونی های شرکت دیانا می کند.

در مقایسه تفنگ بادی دیانا، خاطرنشان شدیم که یکی از مهم ترین اساس ها در ساخت تفنگ های بادی، جنس متریال است. در تکمیل این موضوع باید بگوییم که جنس ماشه تفنگ نیز به همین میزان اهمیت دارد. ماشه دو مرحله ای از آلیاژ فولاد درجه یک با حساسیت فوق العاده بالا و خلاصی کم، ویژه ترین امتیازی است که ما توانستیم برای این تفنگ پیدا کنیم.

Picture5 1 معرفی بهترین تفنگ بادی دیانا

تفنگ بادی دیانا 54

سلاح های آلمانی همیشه و در هر کجای دنیا با هر کیفیتی، به هر حال حرفی برای گفتن دارند. این مدل نیز دقیقا همان ویژگی ها را درون خود جای داده است. مدل 54 دیانا از فنر پیستون به عنوان مکانیزم شلیک استفاده می کند.

ساخت آلمان است و از بغل مسلح می شود. با هر بار مسلح شدن یک شات شلیک خواهد داشت و کالیبر آن 5.5 است. توان 26 ژول تا حد زیادی این مدل را مشابه مدل قبلی می کند. در مقایسه بهترین تفنگ دیانا شاید انتخاب بین این دو مدل یکی از سخت ترین کار ها برای کسانی باشد که قلبا به این شرکت علاقه مند هستن دو محصولات آن را تحسین می کنند.

طول لوله 113 سانتی متری هم باز، باعث شده است که این تفنگ از نظر ابعادی کمی غیراستاندارد به نظر برسد. اما به هر حال یک روتین کلی است که باعث شده محصولی که در مورد آن صحبت می کنیم در دسته بندی محصولات پرفروش قرار بگیرد. می توانید یک دوربین 11 میلیمتری نیز روی این اسلحه شکاری نصب کنید.

جنس قنداق این اسلحه از راش با کیفیت A بوده و وضعیت بدنه آن به گونه ای است که در کم ترین زمان ممکن، هم می توانید اسلحه را مسلح کنید و هم مکانیزم شلیک آن نیز به داد شما می رسد تا فوق العاده بهینه کار کنید. تعداد خان مثل تمامی مدل هایی که به آن ها اشاره کردیم 12 عدد بوده و جنس فلز به کار رفته در این تفنگ، فولاد است.

سیستم ضد شوک این باردر این مدل وجود دارد و خبری از نصب ساکت کننده یا همان صدا خفه کن نیست.

مزیت های تفنگ بادی دیانا 54

مثل روال همیشه اصلی ترین مزیتی که در این مدل از تفنگ های شرکت دیانا نیز وجود دارد دقت فوق العاده بالا خواهد بود. مکانیزم مسلح شدن اهرم از بغل نیز باعث می شود که دستگاه زور زیادی نخواهد ماشه دو مرحله ای و از جنس آلیاژ فوق العاده با کیفیت است. بهره گیری از سیستم ضد شوک ریکویل  یا همان ریل کشویی، در نهایت آخرین تیر این شرکت به تمامی محصولات هم رده در بازار خواهد بود.

Picture6 1 معرفی بهترین تفنگ بادی دیانا

تفنگ بادی دیانا ای ام ۰۳ استلف ان-تک کمبو

اگر نیاز به سایلسنر در تفنگ شکاری بادی خود دارید، این مدل می تواند توجه شما را جلب کند. در آلمان ساخته شده و با نام ای ام در بازار شناخته می شود. مکانیزم شلیک این بار نیترو پیستون بوده و سیستم مسلح شدن آن نیز به صورت کمرشکن است. با هر بار مسلح شدن یک شات شلیک می کند و کالیبر آن 5.5 است. توان خروجی این اسلحه البته نسبت به مدل قبلی کم تر و 22 ژول است. سرعت اولیه ساچمه در بهترین شرایط هم به 245 متر بر ثانیه می رسد. وزن کلی سلاح، 3.6 کیلوگرم و امکان نصب دوربین هم روی ریل این اسلحه وجود دارد.

آلیاژ فولادی و قابلیت تنظیم میزان کشش نیرو و دوازده عدد خان، این اسلحه را تبدیل به یکی از استاندارد ترین و متداول ترین گزینه های موجود در بازار کرده است. اگر علاقه مند به خرید یک تفنگ فوق العاده سریع، خوش قیمت و بی نظیر هستید که مشخصه های فنی استانداردی نیز دارد.

شاید این مدل بتواند با شکل و ظاهر متفاوتی که دارد شما را راضی کند. برخلاف نسل های قبلی خبری از رنگ قهوه ای و چوبی سوخته در این اسلحه شکاری نیست. در بررسی بهترین تفنگ بادی دیانا، ما لازم دانستیم که اشاره داشته باشیم به این مدل محبوب و پرفروش بازار ایران.

مزیت های تفنگ بادی دیانا ای ام ۰۳ استلف ان-تک کمبو

باز هم جنس بدنه فلزی و همین طور لودینگ فوق العاده آسان و سریع، از جمله اساسی ترین و بزرگ ترین مزیت ها و امتیازات این مدل نسبت به تمامی همرده های بازار است. قدرت تخریب این اسلحه بسیار بالا بوده و استهلاک آن نسبت به هم رده ها و مدل های چینی موجود در بازار نیز کم تر است. در نهایت این اسلحه بسیار سبک بوده و در شکارهایی که سرعت در آن ها اهمیت دارد به شما کمک ویژه ای می کند.

بهترین دوربین برای تفنگ بادی دیانا

برند دیانا در زمینه تولید دوربین برای تفنگ های بادی نیز فعالیت می کند. البته این محصول در مبدا آلمان ساخته نمی شوند. بلکه کارخانه چین این شرکت مسئول طراحی و توسعه انواع سیستم های اپتیکی می باشد. به شکلی که وقتی عبارت بهترین دوربین برای تفنگ بادی دیانا را جستجو کنید، ممکن است حتی با مدل هایی مواجه شوید که در چین ساخته شده اند و خبری از نام دیانا روی آن ها نیست. اما به هر حال در شکار هایی با فاصله زیاد و دقیق یکی از مهم ترین مواردی که می تواند به شما کمک ویژه ای کند، دوربین اپتیکال خواهد بود.

Picture7 معرفی بهترین تفنگ بادی دیانا

دوربین تفنگ دیانا ۴۲×۲۴_۶ AO

دوربین تفنگ دیانا ۴۲×۲۴_۶ AO در حال حاضر یکی از متداول ترین، پرفروش ترین و محبوب ترین مدل های موجود در بازار ایران است و نصب آن روی مدل های مختلف در کم ترین زمان ممکن قابل انجام خواهد بود. شرکت دیانا در این دوربین تفنگ شکاری از یک بدنه مقاوم با سیستم بزرگنمایی 6-24 استفاده نموده است.

قطر لنز اصلی 42 میلمتر بوده و وزن کلی دوربین نیز 650 گرم است. متریال آلومینیوم در واقع باعث شده است که این دوربین هم در مقابل زنگ زدگی از خود مقاومت نشان دهد و هم به دلیل ساختار یکپارچه ای که دارد، در صورت برخورد با زمین و سطوح دچار مشکل نشود. البته خبری از قابلیت روشنایی در این دوربین نیست که این خود یک عیب بزرگ به حساب می آید.

اما به هر حال نصب آسان، امکان استفاده در مه و ضد آب بودن و همین طور بهره گیری از سیستم ضد شوک، از جمله اصلی ترین قابلیت های بهترین دوربین برای تفنگ بادی دیانا یعنی مدل AO6 است.

Picture8 معرفی بهترین تفنگ بادی دیانا

دوربین تفنگ زایس 44×20_5 AOMC

کارل زایس یکی از شناخته شده ترین و بزرگ ترین برند های آلمانی در زمینه تولید انواع سنسور دوربین، لنز و صد البته دوربین های تفنگی و مخصوص سیستم های شکاری و اپتیکال است. مدلی که در خصوص آن صحبت می کنیم نیز در لیست بهترین دوربین برای تفنگ بادی دیانا قرار می گیرد. از سیستم رایفل اسکوپ بهره گرفته و قدرت بزرگ نمایی 5 تا 20 برابر دارد. وزن کلی این دوربین 714 گرم بوده و ساختار اس اف پی آن به شما کمک می کند که در شکارها بهترین عملکرد را نشان دهید.

ساختار رول آن کشویی بوده و معمولا می توان از مکانیزم دستی که برای تنظیم درجه وجود دارد در هر شرایطی استفاده کرد. کاملا ضد مه، آب و شوک است و به کمک سیستم نصب آسان می توانید در کم ترین زمان آن را دوربین جدا کنید.

جمع بندی نهایی

به هر حال دنیای تفنگ های شکاری بسیار بزرگ است. شرکت های زیادی در زمینه تولید انواع مدل های فنرپیستونی و پی سی پی فعالیت می کنند که هر کدام از آن ها بنا به یک مزیت وارد چرخه رقابت می شوند. یکی از مهم ترین نکات در مورد تفنگ های شرکت دیانا این است که دوام آن ها فوق العاده بالا بوده و توسط یک شرکت پرفروش، با سابقه و موفق تولید گردیده اند. مقایسه این تفنگ ها با مدل های چینی کار اشتباهی است.

به هر حال فرمول ساخت محصول در برندهای چینی این است که کالا کم ترین قیمت را داشته و در طراحی آن نیز دقت زیادی به خرج داده نمی شود. اما شرکت دیانا و به طورکلی تمامی برند های نام آشنا در این حیطه هم بی نظیر عمل کرده اند و هم محصول آن ها می تواند تا چند دهه یار و همراه شما باشد. در صورتی که قصد انتخاب بهترین تفنگ بادی دیانا را دارید، ما در این مقاله سعی کردیم تا اشاره مستقیم به ویژگی ها، مزیت ها و امتیازات محصولات پرفروش این شرکت در بازار ایران داشته باشیم. شاید بر این اساس انتخاب برای شما آسان تر باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتاقانه در انتظار نظرات شما هستیمفرم نظرسنجی
+