کمان
کمان
Picture6 مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان (بررسی مزایا و معایب)

مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان (بررسی مزایا و معایب)

در بررسی و مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان در خصوص ویژگی ها، مزیت ها، امکانات و قابلیت های محصولات این دو برند صحبت خواهیم کرد. برند هاتسان Hatsan و Kral به دلیل قابلیت ها، طیف امکانات و مشخصاتی که دارند معمولا مدام با هم مقایسه می شوند. خریداران نیز عمدتا بین محصولات این دو برند دو دل هستند که در نهایت کدام یک می تواند انتخابی منطقی و بهتر باشد. البته که همیشه تشخیص محصولی که شما باید آن را خریداری کنید، نیازسنجی لازم خواهد داشت. یعنی باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • هزینه و بودجه شما چقدر است؟
  • چه امکانات و مشخصاتی نیاز خواهید داشت و چه مواردی برای شما جزو اولویت است؟
  • کدام مشخصه ها و قابلیت ها حیاتی و مهم تر خواهد بود؟
  • آیا محصولی که انتخاب کرده اید، در این رنج قیمتی می تواند نیازهای شما را برآورده کند یا نمونه های تولید شده توسط برندهای دیگر کامل تر هستند.
  • در بررسی مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان با کیفیت ساخت، جنس بدنه، آلیاژ و متریال و… نیز دقت ویژه ای داشته باشید.

به بیان ساده می توان گفت که هیچ ارزانی بی حکمت و دلیل نیست. در نتیجه اگر یک برند، یک محصول خود را با مشخصه های فنی یکسان، نسبت به دیگر شرکت ها ارزان تر عرضه می کند می تواند گاه دلایل مثبت و گاه منفی داشته باشد.

گاهی هم می توانید نیاز خود را با خرید تفنگ پی سی پی کرال دست دوم یا هاتسان کارکرد برطرف کنید، در نتیجه ضرورتی ندارد که حتما به سراغ نمونه های اصل بروید.

Picture1 مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان (بررسی مزایا و معایب)

آشنایی با برند هاتسان Hatsan

پیش از ورود به جریان بررسی و مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان، کمی در خصوص هر کدام از برندها، توضیحاتی را به شما ارائه خواهیم داد. به طور کلی بهتر است که اول نسبت به ماهیت این شرکت ها اطلاعاتی کسب کنید. برند هاتسان از جمله بزرگ ترین، موفق ترین و شناخته شده ترین تولیدکنندگان تفنگ های بادی و پی سی پی در بازار ترکیه است. معمولا محصولات این شرکت از قالب ها و فریم های معمول ساخته می شود. می توان گفت که به جای عرضه عمده، بیشتر تمرکز این شرکت در تولید، عرضه نمونه های اصیل و خاص است. همه محصول ها چند ویژگی منحصر به فرد و خاص دارند.

بر اساس استاندارد های بازار اروپا عرضه می شوند. چون به هر حال ترکیه در جریان صادرات خود به کشور های اروپایی، بخصوص در زمینه تفنگ بادی سابقه درخشانی دارد. استفاده از ماشه های کوارترو، سیستم دو مرحله ای فوق العاده پیشرفته از جمله مهم ترین و کلیدی ترین امکاناتی است که صرفا در محصولات این برند دیده می شود. در همان مبحث مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان، این ویژگی یک امتیاز کلیدی برای تولیدات این شرکت محسوب می شود.

سیستم کنترل و دفع شوک که ارتعاشات را هنگام شلیک کاهش می دهد و نهایت توان گردش خوان را برقرار می کند، از اساسی ترین و کلیدی ترین مواردی است که در حین خرید محصولات این شرکت می تواند برای شما جالب توجه باشد.

Picture2 مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان (بررسی مزایا و معایب)

آشنایی با برند کرال Kral

فصل دوم مبحث، مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان، آشنایی نسبی با برند کرال خواهد بدو. این شرکت نیز در کشور ترکیه در زمینه تولید انواع تفنگ های پی سی پی فعالیت می کند و صفر تا صد تولیدات این شرکت در داخل همین کشور و تحت نظر برند مادرانجام می گیرد. تاریخچه عرضه اولین نسل از تفنگ های این شرکت نیز به بیش از 25 سال پیش باز می گردد. اصلی ترین امتیازی که در تفنگ های این شرکت دیده می شود، امکان بکارگیری در صورت عدم آشنایی با تجهیزات شکاری خواهد بود. یعنی سهولت در استفاده، باعث ایجاد یک سهم عظیم از محصولات این شرکت در بازارهای جهانی و بخصوص بازار ایران شده است.

حتی کیفیت محصولات تولیدی توسط این شرکت آنقدربالا است که ما معمولا تفنگ بادی کرال دست دوم را نیز می توانیم در بازار تهیه نموده و سال های سال از آن استفاده کنیم. فراتر از این موضوع، اگر برای شما مقرون به صرفه بودن و خرید تفنگ بادی اقتصادی اهمیت ویژه ای خواهد داشت. پیشنهاد می کنیم سری به مدل هایی که توسط شرکت کرال ترکیه عرضه شده است بزنید.

راند اول: مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان بر مبنای کیفیت

این اتفاق جدیدی نیست، علاقه مندان به خرید لوازم شکاری و طبیعت گردی معمولا بین دو اسلحه تولید شده توسط کشورهای ترکیه با هم جدال می کنند. معمولا مهم ترین مزیتی که می تواند برای تفنگ های بادی تولیدی توسط این دو شرکت برگ برنده باشد، امکانات و قابلیت های خاص در مقابل قیمت خواهد بود.

هر دوی این شرکت ها سعی می کنند که با کاهش حاشیه سود، محصولات را با قیمت به مراتب کم تری در بازار عرضه کنند. در نتیجه آن، همواره به عرضه انواع تفنگ بادی پی سی پی با قیمت پایین معروف بودند. اما اجازه دهید پیش از هر چیزی در روند مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان، در خصوص مزیت های هر کدام صحبت کنیم.

Picture3 مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان (بررسی مزایا و معایب)

مزایای تفنگ های بادی برند هاتسان

در محصولات برند هاتسان، چند شرط کلیدی وجود دارد که آن ها را تبدیل به بهترنی گزینه برای خرید کرده است. بخصوص اگر برای شما دوام، کیفیت و کارایی یک تفنگ در قبال هزینه ای که پرداخت می کنید اولویت است، اگر استفاده کننده حرفه ای هستید و فکر می کنید تفنگ های لیبل های چینی نمی توانند نیازهای شما را برآورده کنند، در ادامه با ما همراه باشید تا با این مزیت ها شما را شگفت زده کنیم.

فنربندی فوق العاده مقاوم

اصل فنربندی در تفنگ های بادی بسیار کلیدی و اساسی است. محصولات این شرکت به شما این امکان را می دهند که با هر بار هواگیری و پر کردن شلیک های فوق العاده قدرتمندی داشته باشید. از طرفی این تفنگ ها می توانند به راحتی با مشهورترین ها از نسل های پی سی پی رقابت کنند.

می توان گفت که در فاکتور اول، فنربندی با کیفیت و ساخته شده توسط فولاد درجه یک که در اثر استفاده مداوم و قرارگیری در موقعیت خوردگی، دچار شکستگی نمی شود، اصلی ترین امتیاز محصولات این شرکت است. از نظر ما این امتیاز نسبت به برند کرال یک سکوی پرتاب برای تفنگ های بادی پی سی پی هاتسان به حساب می آید.

امکان تهیه لوازم جانبی هاتسان در سطحی وسیع

بازار ایران نیز یکی از علاقه مندان به واردات محصولات شرکت هاتسان است. مرزهای شمال غربی، معمولا عمده ترین سهم را از خرید و فروش این تفنگ ها دارند. اما به هر حال، اگر قصد خرید تفنگ بادی را دارید، حتما باید به مسئله امکان تهیه لوازم جانبی، فنی و قطعات توجه کنید. برخلاف بسیاری از لیبل های ناشناخته، تمامی قطعات جانبی تفنگ های هاتسان عموما در بازار ایران موجود می باشد.

امکان انتخاب در کالیبرهای مختلف

کالیبر در واقع قطر گلوله نیست، بلکه قطر خروجی لوله تفنگ خواهد بود. در مدل های مختلف بادی، ممکن است کالیبر از 5.4 تا 6.35 باشد. در واقع هر چه کالیبر بالاتر می رود، اثر پذیری گلوله نیز بیشتر می شود. به طبع یک گلوله با کالیبر بالاتر، وزن بیشتری دارد و معمولا ارزش آن نیز بیشتر خواهد بود.

همان طور که در مباحث مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان اشاره کردیم، خرید قطعات جانبی و امکان تهیه آن ها بدون دردسر مهم است. در مورد انواع تفنگ های هاتسان، شما به راحتی می توانید گلوله را در بازار تهیه نمایید.

تنوع در مدل های قنداق

تفنگ های بادی هاتسان در مدل های مختلف با امکان تغییر قنداق نیز در بازار عرضه می شوند. جنس قنداق ها و بدنه یکپارچه فلزی نیز فوق العاده با کیفیت است. از طری شما حتی می توانید روی آن ها از قنداق های چوبی، فایبرگلاس، فلزی و… استفاده کنید. به هر حال برای کسانی که مدام می خواهند در شکل و ظاهر تفنگ خود تغییر ایجاد کنند، این می تواند یک امتیاز فوق العاده و مزیت بزرگ باشد.

Picture4 مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان (بررسی مزایا و معایب)

مزایای تفنگ های بادی برند کرال

پس از این که به صورت نسبی، با مزیت ها و امتیازات تفنگ های برند هاتسان آشنا شدیم، در ادامه مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان، لازم است اشاره ای داشته باشیم به امتیازات و مزیت هایی که می تواند موجب شود، به جای خری محصولات این برند به سراغ کرال، دیگر نماینده ترکیه در زمینه تولید انواع لوازم و اکسسوری های شکار، طبیعت گردی و … بروید.

دقت فوق العاده بالا در شلیک

یکی از مهم ترین مزیت ها برای کسانی که در شلیک و استفاده از انواع تفنگ پی سی پی آماتور هستند، دقت بالا خواهد بود. ضریب خطا در تفنگ های ساخته شده توسط این شرکت فوق العاده پایین است. کیفیت سیستم نشانه گیری درجه یک، یکی از اساسی ترین امتیازاتی است که همواره کرال برای محصولات خود قائل بوده و در ساخت هر کدام از تفنگ هایی که در بازار می بینید، بارها آزمون و خطا انجام می شود.

توان خروجی بالا

امتیاز فوق العاده دیگر، توان خروجی است ه سرعت اولیه ساچمه را بالاتر می برد. بخصوص اگر علاقه مند به شکار پرندگان و گونه های جانداری هستید و می خواهید در مدت زمان کوتاهی و با یک شلیک، هر موجودی را از پای در بیاورید، باید به این مسئله دقت ویژه ای داشته باشید. از یک روی دیگر، کالیبر تفنگ نیز در کنترل توان خروجی موثر است که بازهم مانند هموطن خود، شرکت کرال نیز مدل های پی سی پی را در کالیبرهای مختلفی عرضه نموده است.

خلاصی استاندارد ماشه

اگر اهل شکار مداوم و استفاده همیشگی از تفنگ های پی سی پی هستید، باید بدانید که خلاصی ماشه در سرعت عمل شما تاثیر ویژه ای دارد. به همین منوال پیشنهاد اساسی ما این است که حتما محصول را از این شرکت تهیه کنید. خلاصی ماشه های تفنگ ها در اثر استفاده مداوم بیشتر می شود. اما در سیستم مکانیزم فنر این تفنگ، از یک فرمت آلیاژی خاص استفاده شده که این خلاصی رابه کم ترین میزان حتی در استفاده های مداوم می رساند.

معمولا این اصل برای تیراندازان حرفه ای و کسانی که در زمینه تیراندازی مسابقه ای و تورنومنتی فعالیت می کنند اهمیت ویژه ای خواهد داشت. بالا بودن خلاصی ماشه موجب می شود که تفنگ در شلیک خود اندکی اختلاف عرضی و طولی داشته باشد.

امکان خرید در طیف وسیع بودجه ای

منطقا همه به دنبال خرید های اقتصادی نیستند. در این صورت برند کرال، با محصولات درجه یک و مدل های پرچمدار، می تواند شما را شگفت زده کند. تنوع وسیع تفنگ های بادی کرال ترکیه، یکی از اساسی ترین و کلیدی ترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. اگر اهل تعویض و خرید تفنگ های مختلف در طول سال هستید، شاید طیف محصولات برند کرال بتواند شما را راضی نگه دارد.

Picture5 مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان (بررسی مزایا و معایب)

شباهت های تفنگ های بادی کرال با هاتسان

البته چون این دو محصول در یک کشور ساخته می شوند، شباهت های زیادی هم به هم خواهند داشت. در ادامه سعی می کنیم ضمن حفظ روند، مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان در خصوص این شبات ها که ممکن است برای برخی امتیاز باشد صحب تکنیم.

طراحی آرگونومیک

یکی از مهم ترین و اساسی ترین فاکتور ها در خرید هر نوع اسلحه شکاری، آرگونومیک بودن و وزن کم آن است. منطقا شما باید به صورت مداوم این تفنگ ها را حمل کنید. در نتیجه نباید وزن آن ها از حدی تجاوز کند. هر دو شرکت کرال و هاتسان، تفنگ هایی را با وزن های بهینه شده عرضه می کنند. معمولا به دلیل امکان تعویض قنداق، شما می توانید نوع فلزی آن را با پلاستیکی عوض کنید. ضمن این که فرم طراحی به گونه ای است که به بهترین حالت روی شانه شما سوار شده و تفاوتی ندارد که کوچک جثه یا بزرگ جثه هستید، به راحتی می توانید از اسلحه در شرایط مختلف استفاده کنید.

در واقع وزن تفنگ های بادی یکی از مهم ترین عواملی است که در هنگام خرید آن ها باید مورد توجه شما باشد. بخصوص اگر قدرت بدنی زیادی ندارید، باید بدانید که روی میزان پرتاب و لگدی که تفنگ خواهد داشت تاثیر مستقیم و ویژه ای دارد.

هدف زنی فوق العاده!

در هرد و تفنگ یکی از مهم ترین خصیصه ها دقت کار فوق العاده بالا است. مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان در تمامی جنبه ها انجام شد، اما لازم است که در خصوص میزان خطای این تفنگ ها نیز به صورت ویژه و مفصل بحث کنیم. البته برای هدف زنی و شکار حیوانات کوک، تفنگ های بادی باید دقت فوق العاده ای داشته باشند. امکان نصب دوربین اپتیکال، یکی از مهم ترین امتیازاتی است که در تمامی نسل از تفنگ های تولید شده توسط شرکت های هاتسان و کرال دیده می شود.

البته در صورتی که قصد خرید تفنگ بادی هاتسان و کرال را دارید، حتما پیش از آن از یک شخص آشنا به این حوزه راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

تنش کم تر و قدرت بالا!

برخلاف بسیاری از تفنگ های بادی که به صورت فنری تولید می شوند و معمولا مکانیزم پرتاب گلوله آن ها، بر مبنای انتقال قدرت از همین فنر است، تنش زیادی دارند. یعنی اسلحه در جهت های چهارگانه دچار اختلاف در نشانه گیری می شود. نشانه ای که شما در هنگام شلیک روی مگسک یا دوربین می گیرید، باید کمی بالاتر و پایین تر یا چپ تر و راست تر در نظر گرفته شود. با توجه به این که هر دو شرکت کرال و هاتسان در زمینه صادرات فعالیت می کنند، بر اساس نیاز اروپایی ها، سعی کرده اند هر دوی این مشکل ها را تا حدی که می توانند کنترل کنند.

البته به طور کلی در تفنگ های پی سی پی معمولا تنش کمی بالاتر است. در نتیجه در بیشتر مواقع نمی توان روی آن ها دوربین نصب کرد یا انتظار دقت خیلی عالی را داشت.

Picture6 مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان (بررسی مزایا و معایب)

تفاوت های تفنگ بادی کرال با هاتسان

البته وقتی در مورد مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان صحبت می کنیم، به طبع نمی توانیم تمامی مزیت ها و معایب مدل های مختلف را به کل محصولات شرکت تعمیم دهیم. مثلا ممکن است در یک رده خاص، تفنگ های بادی پی سی پی یک شرکت مزیت هایی داشته باشد که در مدل های ارزان تر دیده نشود. اما به هر حال با نگاهی دقیق تر، انگار ریشه ای ارثی در تمامی محصولات یک شرکت از نظر کیفیت، امتیازات و ویژگی های مثبت وجود دارد.

ماشه های به مراتب بهتر کرال

کرال یکی از بهترین تولیدکنندگان تفنگ های بادی در جهان است، اما معمولا این امتیاز به دلیل قیمت به آن داده نمی شود. بلکه از نظر بسیاری از افراد متخصص در این حوزه، به مراتب در ساخت ماشه و تنظیم آن و در نهایت هماهنگ سازی با سیستم فنربندی بهتر عمل می کند. می توان گفت که در تمامی مدل های کرال، ماشه نقطه قوت به حساب می آید.

دقت در شلیک عالی هاتسان

همانطور که اشاره شد، در بخش قبلی در خصوص ماشه صحبت کردیم و گفتیم که مدل های کرال اینجا یک امتیاز برتر می گیرند. اما در مقابل دقت در شلیک در مد های هاتسان ایده آل می باشد. شارژ کامل هر بار تفنگ به شما اجازه می دهد که بدون افت در حرکت و چرخش کالیبر و یا مشکل در زاویه، بتوانید در فواصل دور و نزدیک بهترین نرخ شلیک را به دست آورید.

اگر اهل شکار پرنده های خیلی بزرگ هستید، معمولا محصولات شرکت هاتسان شما را شگفت زده می کند. هر دو تفنگ ترک، معمولا به دلیل استاندارد های سخت گیرانه ای که برای تولید پاس می کنند، می توانند ایده آل و انتخاب شما باشند.

بلندی صدا یا لودنس

اگر در منطقه های مسکونی شکار می کنید، به طبع برای شما خیلی جذاب نیست که تفنگی پر سر و صدا بخرید. البته دقت کنید که هر دو شرکت مدل های کم صدا تولید می کنند و این نسل از تفنگ های پی سی پی در یک دسته بندی خاص قرار می گیرند. هاتسان هم مدل های خیلی ساکت و بی سر و صدا تولید می کند و هم در ارزان ترین تفنگ های بادی خود، حتی با وجود خرید در نسخه دست دوم، همین مزیت را حفظ می کند.

امروزه اسلحه های شکاری و بخصوص مدل های پی سی پی، با فناوری های کاهش و سرکوب صدا تولید می شوند. در یک بررسی بین دو مدل هم رده تفنگ های کرال و هاتسان، مدل هاتسان صدایی 81 دسی بلی و مدل کرال صدایی 73 دسی بلی از خود ساطع نمودند. این یک مزیت فوق العاده برای محصول شرکت کرال به حساب می آمد. تفاوت آن ها هرچند روی کاغذ زیاد نیست، اما در عمل می تواند توجه شما را به خود جلب کند.

Picture7 مقایسه تفنگ بادی کرال با هاتسان (بررسی مزایا و معایب)

پله آخر: خرید تفنگ بادی ترکیه ای دست دوم

در نهایت ممکن است شما با مطالعه کل این بررسی به دنبال یک نتیجه گیری برای خرید باشید. با توجه به این که برای تفنگ های بادی و مدل های مختلف تفنگ شکاری، محدوده عمری خاصی در نظر گرفته نشده است و شما می توانید قطعات آن ها را به راحتی سفارشی سازی و تعویض کنید. عموما خرید تفنگ بادی دست دوم و خرید تفنگ های پی سی پی کارکرده، می تواند یک راه منطقی باشد.

در بازار ایران نیز برندهای محبوب زیادی از لیبل های چینی، ترک و… حضور دارند. همان طور که در کل این مقاله به این موضوع اشاره کردیم. شرکت های کرال و هاتسان، هم کیفیت فوق العاده ای در تولیدات خود ارائه می دهند. هم به دلیل امکان تهیه لوازم جانبی و قطعات می توان نمونه دست دوم آن ها را نیز خریداری و در صورتی که نیاز است، آن ها را با کمی تغییرات بهینه سازی نمود. البته اگر بتوانید تفنگ را از یک مرجع معتبر تهیه کنید، حتی نیازی به تعمیر هم نخواهد بود.

ساچمه و گلوله تفنگ های بادی پی سی پی ترکیه ای نیز در بازار ایران به وفور یافت می شود. کافی است سری به فروشگاه لوازم شکاری شهر خود بزنید، با مدل های مختلفی مواجه می شوید که می توانند نیازهای شما را برای کالیبر های مختلف تفنگ بادی برآورده کنند. در هر حال اگر از نظر قیمتی توجیه وجود داشته باشد، خرید مدل های دست دوم از هر جنبه، می تواند یک اتفاق عالی باشد. (معمولا مدل های نو به مراتب گران تر از حد تصور در مقایسه با مدل های دست دوم موجود در بازار هستند.)

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. 0913****4840
    0913****4840 26 بهمن 1401 پاسخ

    با سلام با تشکر از اطلاعات خوب و مفید شما

  2. امیر نورسی
    امیر نورسی 8 دی 1402 پاسخ

    سلام ایا تفنگ هاستان۱۱۰۰ورتکس خوب است یا کرال n03
    برای شکار و هدف زنی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتاقانه در انتظار نظرات شما هستیمفرم نظرسنجی
+