کمان
کمان
Picture1 2 1-معرفی بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده

1-معرفی بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده

در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده صحبت کنیم. مدل هایی که به آن ها اشاره می کنیم همه در دسته بندی پرفروش ترین تفنگ های شکاری و همین طور نمونه های روز و ترند قرار می گیرند. اساس کلیدی که ما برای تعیین کیفیت تفنگ های بادی برای شکار پرنده در نظر گرفته ایم، برند خواهد بود.

اکثر مقالاتی که در این مورد در اینترنت منتشر شده‌اند، اولین شاخصه یک محصول را، مشخصه های فنی آن می‌دانند. اما ما ترجیح دادیم کمی مقاله را برخلاف روتین معمول مجلات پیش برویم. از نظر ما وقتی یک برند سال ها قابل اعتماد عمل کند، می تواند گزینه استاندارد تری باشد.

بسته به این که پرنده جثه بزرگ یا کوچکی دارد،انتخاب نوع تفنگ متفاوت خواهد بود. پرندگان سبک تر به طبع نیاز به تفنگ های سریع تر دارند و برای پرنده های بزرگ جثه، تفنگ های قدرتمند تر با کالیبر های بزرگ تر می تواند بهترین گزینه باشد. اما به هر حال از این بحث خارج می شویم و به سراغ معرفی بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده می رویم.

Picture1 2 1-معرفی بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده

انواع تفنگ های شکاری بازار کشور

پیش از این که در مورد برند ها و مدل هایی که در بررسی قصد داریم به آن ها اشاره کنیم صحبت کنیم، ترجیح می دهیم که یک توضیح عمومی در مورد تفنگ های بادی برای شکار پرنده به شما بدهیم. اولین موضوعی که باید به یاد داشته باشید نوع طراحی و معماری تفنگ های بادی است.

چهار دست بندی کلی برای این سبک تفنگ ها در نظر گرفته شده است. مدل های پی سی پی، بادی نیترو پیستون، گازی و فنر پیستون! مدل های فنرپیستون از جمله متداول ترین و پایه ترین مدل های موجود در بازار هستند. ویژگی مهم آن ها قیمت مناسب، نگهداری آسان و امکان تعمیر در هر شرایط است.

در واقع تفنگ های فنری خود یک شاخه مهم هستند که هنوز هم محصولات تحت این مشخصه در بازار عرضه می شوند. شرکت هایی مانند گامو، هاتسان و دیانا از جمله مهم ترین و بزرگ ترین تولیدکنندگان در این عرصه شناخته می شوند.

تفنگ بادی پی سی پی

اجازه دهید نخست در مورد یکی از دقیق ترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده صحبت کنیم، مدل های پی سی پی را می توانید در مدل های مختلف و با برندهای متنوع تهیه نمایید. مزیت مهمی که دارند این است که به شما اجازه شلیک پشت سرهم می دهند و نیاز نیست که هر بار تفنگ را شارژ و آن را هواگیری کنید. این بزرگ ترین مشکل در تفنگ‌های دیگر  مدل‌های مبتدی‌تر مانند فنر پیستونی است.

تفنگ بادی نیترو پیستون

مدل های نیتروپیستون نیز به جای فنر با کپسول نیتروژن کار می کنند و معمولا قدرت فوق العاده بالایی دارند. از طرفی خبری از لگد و فشار به شلیک کننده نیست اما از طرف دیگر در شرایطی که هوا سرد باشد عملکرد خوبی ندارند. در نتیجه می توان گفت که انتخاب این تفنگ ها نیز کمی برای شما مشکل به بار خواهد آورد و اگر در منطقه سرد و خشک زندگی می کنید به طبع گزینه مناسبی نخواهد بود. فصل شکار پرندگان نیز فصل سرما است. در نتیجه ما خیلی با مدل های نیترو پیستون برای شکار پرنده موافق نیستیم.

تفنگ بادی گازی

مدل های گازی نیز برای از پا درآوردن پرنده ها نمی توانند انتخاب خوبی باشند. عموما در مسابقه های تیراندازی استفاده می شوند.

تفنگ بادی فنر پیستون

تفنگ های بادی فنرپیستون از جمله پرفروش ترین، متداول ترین و محبوب ترین نسل های موجود در بازار هستند. این تفنگ ها ساختار ساده‌ای دارند و از یک فنر بزرگ تشکیل شده‌اند که عمر مفیدی دارد. پس از این نیمه عمر می توانید فنر را عوض کنید و به سراغ یک فنر جدید برای تفنگ بروید. حتی می توانید عملیات تعویض آن را خودتان انجام دهید. لگد این تفنگ ها نسبتا زیاد است و ممکن است در شرایط شکار پرندگان کمی حساسیت کار را بیشتر کنند.

بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده در بازار ایران

حال که با انواع فرمت های تفنگ های بادی آشنا شدید. لازم است که به سراغ مدل های محبوب و پرفروش در دسته بندی های مختلف برویم که می توانند برای یک ژانر کاربرد مناسبتر، استاندارد و ایده‌آل باشند.

بهترین تفنگ بادی برای شکار گنجشک

علاقه مندان به شکار معمولا دوست دارند تفنگ هایی را خریداری کنند که علاوه بر کیفیت، قیمت مناسبی داشته و همین طور خوش دست و سبک باشد. به هر حال این تفنگ ها ممکن است کیلومتر ها حمل شوند و در نتیجه طراحی و آرگونومی آن ها باید با دقت فوق العاده بالایی انجام شود. برندهای زیادی در عرصه تولید بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده فعالیت می کنند که قطعا مدل های آلمانی از جمله سردمداران آن ها هستند.

در صورتی ک علاقه مند به شکار پرنده های کوچک مانند گنجشک هستید. کالیبرهای 5.5 می توانند نیازهای شما را برآورده کنند. در نتیجه هیچ اصراری نیست که سراغ کالیبرهای بزرگ تر بروید. حتی در مورد پرندگان کوچک کالیبر 4.5 نیز می تواند استاندارد باشد. به هر حال اجازه دهید با اولین مدل در این رنج آشنا شویم.

Picture2 2 1-معرفی بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده

تفنگ بادی pcp گامو چاکل CHACAL

گامو یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین برند ها در زمینه تولید انواع تفنگ های بادی و شکاری، بخصوص مدل های پی سی پی است. در بازار ایران تعداد زیادی تفنگ دست دوم پی سی پی ساخته شده توسط این شرکت یافت می شود. مدلی که در خصوص آن صحبت می کنیم می تواند برای شکار گنجشک یک گزینه عالی باشد.

این تفنگ شکاری ساخت کشور اسپانیا بوده و ساختار شلیک تیر آن، همان طور که اشاره شد پی سی پی است. ظرفیت خشاب این تفنگ 10 عددی بوده و کالیبر اسلحه نیز 5.5 و قدرت خروجی 29 ژول است. این قدرت خروجی باعث می شود که پرنده زودتر از پا در بیاید . همین مسئله باعث شده تفنگ گامو چاکل به یک گزینه خوب در بین تفنگ های بادی برای شکار پرنده تبدیل شده و به عنوان یک گزینه متداول برای شکار پرنده های بزرگ تر از گنجشک شناخته شود.

سرعت اولیه شلیک این تفنگ نیز 308 متر بر ثانیه بوده و فشار هوای درون مخزن آن 232 بار است. وزن کلی سلاح بسیار کم بوده و این گزینه به نفع کسانی است که جثه بزرگی ندارند یا مایل نیستند که در حمل های طولانی، از کیف و کوله و یا موارد اضافه استفاده کنند. مدل فابریکاین تفنگ فاقد دوربین است اما می توان روی آن دوربین نصب کرد.

Picture3 2 1-معرفی بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده

تفنگ بادی pcp کرال np03

مدل محبوب کرال ان پی 03 در حال حاضر یکی از خوش قیمت‌ترین و بهترین مدل‌های موجود در بازار است که در ترکیه ساخته شده و فرمت طراحی آن شبیه به اسلحه های جنگی است. این تفنگ مزیت های طراحی فوق العاده ای دارد. این اسلحه سبک بوده و کالیبر آن نیز 5.5 است؛ جنس قنداق از سینتیک بوده و وزن کلی آن 2.7 کیلوگرم است.

از طرفی سرعت 800 اف پی اس در این تفنگ شاید اصلی‌ترین و مهمترین مزیتی است که می تواند باعث شود شکار شما در کمترین زمان ممکن از پا درآمده و هیچ پرنده ای نیز قادر به فرار کردن از دست شما نباشد.

جدید ترین تکنولوژی ساخت تفنگ های پی سی پی در این مدل به کار گرفته شده و همین مسئله باعث می شود که در رنج قیمتی کم تر از 10 میلیون تومان بتواند تمامی نیازهای شما را برآورده کند.

Picture4 1 1-معرفی بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده

تفنگ بادی دیانا پنتر 350 CBB

سری بنتر تفنگ های بادی دیانا آلمان آخرین گزینه ای است که از نظر ما اگر بتوانید حتی نسخه دست دوم آن را نیز تهیه کنید سال ها یاور شما در تیراندازی های مداوم و پشت هم برای شکار های تفریحی خواهد بود. البته خبری از سیستم پی سی پی نیست. در این مدل به دلیل این که قیمت نهایی کم تر باشد، از فنر پیستون استفاده شد و به طبع اسلحه امکان تیراندازی پشت هم ندارد.

در مقابل کالیبر این تفنگ 5.5 بوده و مانومتر ندارد. وزن کلی 3800 گرم و نوع لوله از شرود است. سرعت اولیه هر شلیک این تفنگ نیز در شرایط ایده آل 277 متر بر ثانیه است.

بهترین تفنگ بادی برای شکار کبک

زمانی که در مورد کبک صحبت می کنیم به طبع مقوله استفاده از تفنگ های ساده و مدل های 4.5 یا 5.5 به طور کلی منتفی می شود. بهتر است به سراغ سری های کالیبر 12 بروید که جثه گلوله آن ها بزرگ تر است. به هر حال کبک پرنده سرسخت تری به شمار می‌رود و برای شکار آن نیز، شما نیاز به یک تفنگ قوی تر و سرسخت تر خواهید داشت.

از طرفی امکان مسلح کردن در کم ترین زمان ممکن نیز در انتخاب تفنگ های بادی برای شکار پرنده اصلی مهم خواهد بود. چون ممکن است پرنده با شنیدن اولین گلوله خطای شما فرار کند. در این صورت مطمئن باشید که اگر تفنگ شما امکان شلیک پیاپی را داشته باشد خیلی به نفعتان خواهد بود. در غیر این صورت هم به سراغ تفنگ هایی بروید که با دردسر کم تری مسلح شده و سرعت عمل شما را افزایش می دهند.

Picture5 2 1-معرفی بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده

تفنگ کالیبر ۱۲ برتا مدل 692

برتا یکی از برندهای شناخته شده در زمینه تولید تفنگ های بادی برای شکار پرنده و حتی مدل های نظامی است. در این قسمت در مورد یک کالیبر 12 قدرتمند صحبت می کنیم که می تواند هر حیوانی را از پای درآورد. این تفنگ در مدل های فلزی و ترکیب با چوب عرضه می شود. دقت کنید که شکار پرنده کبک سخت است؛ خیلی راحت مخفی و از دید شما خارج می شود.

در نتیجه انتظار می رود که با دقت بالایی عمل کنید. از طرفی تفنگی که به شما معرفی کردیم وزن نسبتا کمی دارد و می تواند یک انتخاب فوق العاده عالی برای شکار کبک باشد. در ادامه بیشتر با بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده آشنا می شویم.

بهترین تفنگ بادی برای شکار کبوتر

در بحث شکار کبوتر، شما به تفنگ های قدرتمند و یا خیلی خاص نیازی ندارید. معمولا می توانید این کار را با مدل های ساچمه ای نیز انجام دهید. البته هر چه سرعت و عملکرد تفنگ شما بهینه تر باشد، قطعا شکار لذت بخش‌تری نیز خواهید داشت. از طرفی ما در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین تفنگ های بادی شکاری برای پرنده صحبت کنیم. در نتیجه مدل های پرفروش، ترند و برتر در لیست ما جای می گیرند.

تا به اینجا در مورد مدل های مخصوص شکار گنجشک و کبک صحبت کردیم.حالا بحث به سمت شکار پرنده ای تحت عنوان کبوتر می رود که معمولا هم برای این کار شما نیاز به تجهیزات ویژه و عجیبی ندارید. همین که تفنگ شما سرعت و دقت لازم را داشت باشد کارتان را حل می کند.

Picture6 1-معرفی بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده

تفنگ بادی هاتسان رنجر آپاچی 1100 تی اچ

برند ترکیه ای هاتسان در بازار ایران، در حال حاضر یکی از پرفروش ترین نام در تفنگ های بادی برای شکار پرنده است. محصولی که در مورد آن صحبت می کنیم بر اساس سیستم فنر پیستون ساخته شده و دارای مکانیزم مسلح شدن کمر شکن است. این تفنگ در هر بار مسلح شدن یک شات شلیک انجام می دهد. کالیبر این اسلحه 5.5 است

. به راحتی می تواند پرندگان کوچک تر از کبک را از پای درآورد. وزن این اسلحه هم بسیار مناسب است. از نظر قیمتی نسبت به مدل های آلمانی در قیمت مناسب‌تری داشته و معمولا واردات آن به بازار ایران نیز بدون دردسر انجام می شود.

ضمن این که می توان روی این تفنگ دوربین نیز نصب نمود. جنس قنداق آن از فیبر مصنوعی بوده که سبب می شود اسلحه چند برابر نسبت به مدل های چوبی سبک تر شود. این تفنگ سیستم قفل اتوماتیک ماشه دارد که ایمنی استفاده از آن را بالاتر می برد.

جنس لوله آن از آلیاژ فولاد درجه یک بوده و تعداد 12 خوان این اسلحه کمک می کند که ساچمه با بالاترین نرخ سرعت از تفنگ خارج شود. از طرفی دیگر می توان از حالت فیبر نور رنگی آن برای شلیک در تاریکی ها استفاده کرد. ابتدا و انتهای لوله مقاومت فوق العاده بالایی در مقابل ضربه دارد؛ جایی که معمولا تفنگ ها بیشترین آسیب را می بینند.

Picture7 1 1-معرفی بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده

تفنگ بادی گامو هانتر اس ای – آی جی تی

در معرفی بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده و بخصوص کبوتر، به سراغ یک محصول از برند گامو می‌رویم. مدل های هانتر این شرکت فروش فوق العاده ای را در بازار های جهانی کسب کرده‌اند و مدلی که در مورد آن صحبت می کنیم کالیبر 5.5 است. این اسلحه بر اساس سیستم نیترو پیستون ساخته می شود.

در این مقاله در خصوص مشکل تفنگ های نیترو پیستون صحبت کردیم و اشاره داشتیم که چه محدودیت هایی برای استفاده خواهند داشت. در مقابل شما با هر بار مسلح کردن این تفنگ می توانید یک شلیک انجام دهید. اما مزیت ویژه ای که باعث شده این تفنگ در صدر لیست موفق ترین ها قرار بگیرد، قیمت فوق العاده ایده‌آل آن است.

سرعت شلیک اولیه این تفنگ نیز 243 متر بر ثانیه است،وزنی معادل 3 کیلوگرم دارد و معمولا به دلیل آرگونومی و استاندارد های طراحی که گامو رعایت می کند. همین مزیت‌ها باعث می‌شود آن را در دسته بندی بهترین اسلحه ها برای شکار کبوتر قرار داد.

Picture8 1 1-معرفی بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده

تفنگ بادی دیانا 27

در صورتی که مایل به خرید یک تفنگ نسبتا ارزان قیمت هستید، شرکت دیانا آلمان، می تواند نیاز شما را با مدل 27 براورده کند. یکی از پرفروش ترین تفنگ های موجود در بازار ایران که از سیستم پیش فرض فنر پیستون استفاده می کند که باعث شده این محصول بتواند در دسته بندی ارزان ترین های تفنگ های بادی برای شکار پرنده قراربگیرد.

مکانیزم مسلح شدن این تفنگ نیز کمرشکن است. البته اگر اهل پرداخت پول زیاد بابت تفنگ های مخصوص شکار نیستید، می توانید به سراغ روش خرید تفنگ بادی شکاری دست دوم بروید.

وزن کلی این تفنگ کم تر از چیزی است که فکرش را می کنید. وزن آن چیزی حدود 2.3 کلیوگرم است و بدنه ای از جنس راش دارد؛ نوع طراحی آن مونت کارلو بوده که یک فرمت ثابت در تمامی مدل های ایرانی، چینی و المانی است. البته در بخش لوله از آلیاژ فولاد درجه یک استفاده میشود. همین موضوع باعث شده که این تفنگ در دسته بندی استاندارد تفنگ های بادی برای شکار پرنده قرار بگیرد.

بهترین تفنگ بادی برای شکار اردک

در صورتی که به شکار پرنده هایی مانند اردک علاقه‌مند هستید، تفنگ های معمولی جز بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده نیستند. البته عده زیادی هستند که این شکار را با تفنگ های 4.5 و 5.5 و حتی ضعیف هم انجام می دهند. پیش از هر چیزی باید به این موضوع دقت کنید که آیا پرنده مورد نظر سرعت بالایی دارد یا پایین؟ آیا می تواند در کسری از ثانیه، فاصله زیادی را جابجا کند؟ به همین منوال نرخ اولیه جابجایی پرنده می تواند روی نوع تفنگی که باید انتخاب شود تاثیر بگذارد.

Picture9 1-معرفی بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده

تفنگ بادی وایرخ 80

شرکت وایرخ یکی دیگر از برندهای موفق آلمانی در زمینه تولید انواع اسلحه های شکاری و تفنگ های بادی است. مدلی که به آن اشاره خواهیم کرد، در دسته بندی پیستونی قرار گرفته و ساخت کشور آلمان است. در مدل های کالبیر 4.5 و 5.5 در بازار موجود بوده و قدرت خروجی آن 22 ژول می باشد. ضمن این موارد، وزن کلی سلاح 4 کیلوگرم بوده و میزان تولید صدای آن در سطح متوسط است.

البته اگر بتوانید تفنگ هایی با صدای کم یا سایلسنر تهیه کنید، به نفعتان خواهد بود. در مورد پرنده ای مانند اردک، حساسیت ویژه ای در مورد انتخاب اسلحه با صدای پایین وجود ندارد. چون این پرنده بزرگ جثه تر است و دیر تر متوجه تغییرات اطراف خود می شود.

می توانید به راحتی روی این تفنگ های بادی برای شکار پرنده دوربین هم نصب کنید.

Picture10 1-معرفی بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده

تفنگ پی سی پی هاتسان گالاتیان ۶

مدل های پی سی پی به دلیل امکان شلیک مکرر، همیشه می توانند در صدر لیست برترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده قرار بگیرند. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که این تفنگ‌ها قیمت فوق العاده بالایی دارند. ایده خرید تفنگ بادی پی سی پی دست دوم هم البته می تواند منطقی باشد. اما در هر حال، مدل هاتسان که در کشور ترکیه ساخته شده است، یکی از گزینه های پرفروش تفنگ های بادی برای شکار پرنده بازار شناخته شده و دارای سیستم شلیک نیمه اتوماتیک است. این تفنگ از بغل مسلح شده و پی سی پی است.

حداکثر تعداد شلیک تفنگ پی سی پی هاتسان گالاتیان ۶ با گاز 50 عدد بوده و کالیبر نیز 5.5 است. سرعت اولیه شلیک 288 متر بر ثانیه و دارای مانومتر است. وزن کلی سلاح نیز ما را شگفت زده کرد. این مدل با وجود تمامی مشخصه های فنی صرفا 3850 گرم وزن دارد. لوله آن از نوع شرود بوده و رنج تولید صدا نسبت به مدل های پیستونی به مراتب کم تر است. اما البته این سلاح کم صدا ترین نیست. اما به هر حال می تواند یک انتخاب عالی و منطقی برای شکار های معمول و روزانه شما باشد.

جمع بندی نهایی

در صورتی که مایل به انتخاب بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده هستید، به این موضوع دقت کنید که آیا با این بودجه ای که شما در نظر گرفته اید، می توان مدلی استاندارد تهیه کرد که تحت لیبل های معتبر عرضه شده باشد؟ از نظر ما شرکت های آلمانی، ترک و برخی برند های آسیایی در این حوزه بهترین عملکرد را دارند.

از طرفی در این مقاله در مورد شکار انواع پرنده های سبک و تیز، متوسط و سنگین و با دقت و هوش پایین صحبت شد. در مورد پرنده های بزرگ جثه، برای این که کار شکار شما به درستی انجام شود. استفاده از کالیبرهای بزرگ تر می تواند منطقی باشد. اما در مورد پرنده ای مانند گنجشک، به هیچ عنوان نیازی به کالیبر بالاتر از 5.5 نخواهد بود. در مورد تمامی این تفنگ ها یکی از مهم ترین مسائل این است که شما بتوانید در شرایط مختلف آب و هوایی از آن ها استفاده کنید.

شکار پرنده ها باید با سر و صدای کمی انجام شود و در نهایت انتظار می رود که وزن اسلحه برای گشت و گذار در جنگل نیز مناسب باشد. تمامی این موارد را در مبحث معرفی بهترین تفنگ های بادی برای شکار پرنده در نظر گرفتیم و سعی کردیم که گلچینی از بهترین مدل های موجود در بازار ایران را به شما پیشنهاد دهیم. در نهایت انتخاب بر اساس بودجه و قیمت و نوع مکانیزم مسلح شدن با خودتان خواهد بود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. مهدیار
    مهدیار 12 مهر 1401 پاسخ

    آیا گامو ویسپر ایکس مناسب است؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتاقانه در انتظار نظرات شما هستیمفرم نظرسنجی
+