کمان
کمان
Picture13 12 تفنگ بادی برای شکار گراز

12 تفنگ بادی برای شکار گراز

در سال‌های اخیر، توسعه قابل توجهی روی تفنگ‌های بادی برای تیراندازی تفریحی، رقابتی و شکار صورت گرفته است. با وجود این که تفنگ بادی معمولاً برای شکار حیوانات کوچک در نظر گرفته می‌ شود، الان این نوع تفنگ ها برای شکار حیوانات بزرگ هم استفاده می‌شوند.

تفنگ‌ های شکاری شامل تفنگ‌های پیستونی فنری، تفنگ‌های بادی پیش‌شارژ (PCP) در کالیبرهای استاندارد و تفنگ‌های PCP کالیبر بزرگ‌تر برای شکارچیان و حیوانات بزرگ است. در ادامه قصد داریم تعدادی از بهترین تفنگ بادی برای شکار گراز را معرفی کنیم

Picture11 12 تفنگ بادی برای شکار گراز

مزایای تفنگ بادی برای شکار گراز در مقابل سلاح گرم سنتی

با وجود اینکه تفنگ بادی برای شکار گراز مناسب است اما این اسلحه دارای معایب خاصی باشد ( مانند مسافت های کوتاه تر شلیک یا فشار مجدد بعد از هر شلیک ) اما چند مزیت عمده نسبت به تفنگ‌ های سنتی ریمفایر یا مرکز آتش دارند که بسیاری از مردم به آن فکر می‌ کنند.

اولاً، تفنگ‌ های بادی ساکت‌ تر از همتایان باروتی خود هستند. هر برند، مدل و کالیبر سطح صدای متفاوتی تولید می‌ کند اما به‌ طور کلی صدای پاپ بلند یا “pssst” به جای صدای ترقه یا انفجار است که اغلب از یک تفنگ سنتی شنیده می‌ شود. 

از آنجایی‌ که تفنگ های بادی ساکت‌ تر هستند می‌ توانید از آن ها با کالیبر پایین‌ تر در بسیاری از محیط های خلوت بدون ناراحتی همسایگان استفاده کنید. همین مزیت به شما این امکان را می‌ دهد که با توجه به عدم نیاز به میدان تیر، تمرین بیشتری در طول هفته داشته باشید.

از آنجایی‌که هیچ پودری در شکار تفنگ بادی سوزانده نمی‌ شود، لازم نیست نگران تجمع باقی مانده های شیمیایی در داخل تفنگ خود باشید که تمیز کردن آن را راحت می‌ کند.

بهترین تفنگ بادی برای شکار گراز

هر کسی در مورد هر سلاح گرم از جمله بهترین تفنگ بادی برای شکار گراز و … ترجیحات شخصی خود را دارد اما چند مزیت وجود دارند که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهترب داشته باشید.

Picture12 12 تفنگ بادی برای شکار گراز

تفنگ بادی Umarex Hammer 0.50 caliber

این PCP احتمالاً بهترین تفنگ بادی برای شکار گراز است. همچنین تفنگ بادی Umarex Hammer 0.50 caliber برای شکار خرس و گاومیش کوهان‌ دار آمریکایی با گلوله‌های 550 دانه‌ای بکار می‌رود.

تفنگ بادی AirForce Texan کالیبر .0.457

این تفنگ بادی قدرتمند قادر است بیش از 500 فوت-پوند انرژی تولید کند تا با استفاده از گلوله‌ های ریخته‌گری، به عنوان یکی ز بهترین تفنگ بادی برای شکار گراز شناخته می شود.

تفنگ بادی Ataman M2R Tact Carbine Type 4 با کالیبر 0.357

این PCP می‌تواند 144 فوت پوند انرژی در یک خشاب 7 شلیک تولید کند و 11 بار بدون از دست دادن انرژی شلیک نماید. شلیک گلوله‌ های گنبدی 80 دانه‌ ای این تفنگ، برای شکار حیوانات بزرگ‌ تر وحشی، کشنده خواهد بود. این تفنگ بادی یکی از بهترین تفنگ بادی برای شکار گراز است.

تفنگ بادی Ataman M2R Tact Carbine Type 4 Compact با کالیبر 0.3

به‌طور مشابه این PCP دارای یک خشاب 8 گلوله‌ ای است و می‌ تواند گلوله‌های گنبدی 50 دانه‌ ای را با انرژی حدود 96 فوت پوند شلیک نماید. لوله پوشیده شده آن برای تیراندازی بی‌ سروصدا و همچنین شکار گونه‌ های کوچک حیوانات عالی عمل می‌ کند و می‌ تواند بهترین ابزار شکار و تفنگ بادی برای شکار گراز باشد.

AirForce International 94 Spring 0.22

این تفنگ بادی بشکه‌ ای بسیار دقیق است و به‌ طور مداوم گلوله‌ های گنبدی 18 دانه‌ ای را با سرعت 700 فوت در ثانیه شلیک می‌ کند. این تفنگ، بهترین تفنگ بادی برای شکار گراز ، خرگوش و سنجاب نیز به شمار می‌ آید.

تفنگ بادی Umarex Hammer 0.50 caliber 

به‌ محض اینکه این PCP منتشر شد، به یک تفنگ عالی برای شکارهای بزرگ تبدیل شد. برای شکار خرس و گاومیش کوهان‌دار آمریکایی، گراز و …. این تفنگ هنگام شلیک گلوله‌ های 550 دانه‌ ای به‌ اندازه کافی سنگین است اما برای شکار آهو، گراز یا سایر گونه‌های شکاری بزرگ مشابه، آن‌قدر سنگین نیست. این تفنگ بادی یکی از بهترین تفنگ‌ بادی برای شکار گراز محسوب می‌ شود.

تفنگ بادی AirForce Texan با کالیبر 0.457

این نوع تفنگ بادی، قوی‌ ترین تفنگ بادی در حال حاضر است. این تفنگ بادی می‌ تواند بیش از 500 فوت پوند انرژی تولید کند تا با استفاده از گلوله‌ های ریخته‌گری، حیوانات بزرگ را به‌ راحتی از پای درآورد لذا بهترین تفنگ بادی برای شکار گراز است.

Seneca Recluse 500cc Ultimate Hunters Combo – PCP با کالیبر 0.357

این‌ یک تفنگ شکاری عالی است که می‌ تواند به اسلاگ یا ایربولت 0.357 شلیک کند. قدرت زیادی برای از بین بردن شکارهای سایز متوسط ​​با اسلگ دارد و وقتی آن را با ایربولت ترکیب می‌کنید، آماده هستید تا به دنبال هر چیزی تا گوزن دم‌سفید بروید لذا یکی از بهترین گزینه‌ های تفنگ بادی برای شکار گراز است.

تفنگ بادی FX Impact X MKII, Silver PCP Air Rifle با کالیبر PCP 30

یکی دیگر گزینه های بهترین تفنگ بادی برای شکار گراز است . شما می‌ توانید با این تفنگ بادی چندین گلوله شلیک کنید اما همچنین می‌ توانید به یک بشکه اسلاگ ارتقا پیدا کنید و این تفنگ را به یک ماشین شکار کشنده تبدیل نمایید. با بشکه حلزونی و راب دانه مناسب می‌ توانید به دنبال هر شکار متوسط ​​و برخی از شکارهای بزرگ مانند گراز بروید.

تفنگ بادی Air Arms S510 XS Ultimate Sporter Xtra FAC, Walnut با کالیبر PCP 25 – Air Arms S510

تفنگ شکاری عالی برای شکارهای کوچک تا متوسط ​​است. تنظیم‌شده و تعداد زیادی پرتاب ثابت و مرگبار به شما می‌ دهد. همچنین در نوع TDR (Take Down Rifle) عرضه می‌ شود که به شما امکان می‌ دهد سریع آن را جدا کرده و در کوله‌ پشتی خود بیندازید. همین دلیل باعث شده این تفنگ یه گزینه عالی تفنگ بادی برای شکار گراز باشد.

تفنگ بادیAirForce International 94 Spring 0.25

این تفنگ بادی بشکه‌ ای بسیار دقیق است و به‌ طور مداوم گلوله‌ های گنبدی 18 دانه‌ ای را با سرعت 700 فوت در ثانیه شلیک می‌ کند. برای گونه‌ های کوچک مانند سنجاب یا خرگوش عالی است و یکی از بهترین تفنگ بادی برای شکار گراز و حیوانات کوچک به شمار می‌آید.

تفنگ بادی Gamo 6110017154 Varmint Air Rifle .177 Cal با کالیبر 4.5

این تفنگ بادی دارای مشخصات زیر است:

  • دارای بسته‌ای از دو آیتم هست: تفنگ بادی کالیبر 0.177 Gamo Varmint و قلم گلوله Air Venturi .177
  • گلوله‌های کالیبری 177 تا 1250 فوت در ثانیه شلیک می‌کند
  • تفنگ بادی بشکه پیستون فنری
  • شامل دامنه 4*32

این تفنگ بادی یکی از گزینه‌ های بهترین تفنگ بادی برای شکار گراز محسوب می‌شود.

بهترین تفنگ بادی برای شکار گراز چه تجهیزاتی دارد؟

پرواضح است که برای هر نوع شکاری به وسایل خاصی نیز در کنار تفنگ بادی، نیاز دارید. در اینجا مواردی وجود دارد که قبل از شکار باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

8 چیزی که قبل از شکار با تفنگ بادی برای شکار گراز به آن‌ها نیاز دارید:

در زیر لیستی از وسایل اولیه‌ ای که برای شکار با تفنگ بادی نیاز دارید، آمده است. به‌ خصوص اگر از یک تفنگ بزرگ برای حیوانات بزرگ‌ تر نظیر گراز استفاده می‌ کنید.

  • تفنگ بادی چند شلیکی برای شلیک‌ های بعدی به حیوانات شکاری
  • منبع تغذیه (برای کمپرسورهای هوا) یا منبع هوای قابل جابجایی برای تعداد شلیک زیاد هنگام شلیک با تفنگ بادی PCP.
  • کیسه یا کیف حمل برای حمل گلوله‌ها در مزرعه و …
  • دستگاه‌های رؤیت (به‌عنوان‌مثال، فاصله‌یاب لیزری و یا اسکوپ)
  • مانومتر (یعنی فشارسنج هوا) برای نظارت بر میزان هوای موجود در تفنگ PCP شما
  • ریل یا پایه‌ های جانبی برای اضافه کردن چراغ‌ ها برای شکار در شب (معمولاً فقط برای شکار ورمنت یا گراز).
  • گل‌ میخ‌ های چرخان و قلاب یا حمل تفنگ در غلاف هر دو گزینه‌ های خوبی برای حمل تفنگ بادی شما در محیط هستند.
  • یک اسلاگ یا سرکوب‌کننده برای خاموش کردن صدا به شما در هنگام شکار کمک می‌ کند.
Picture13 12 تفنگ بادی برای شکار گراز

انتخاب کالیبر تفنگ بادی برای گونه‌های موردنظر شما

هنگامی‌ که متقاعد شدید که می‌ خواهید تفنگ بادی برای شکار گراز را امتحان کنید، باید در مورد یک تفنگ و کالیبر خاص تصمیم بگیرید. امروزه مدل‌ های بسیار بیشتری نسبت به گذشته موجود است از جمله طیف وسیعی از کالیبرها که برای شکار بسیاری از انواع حیوانات نظیر گراز مناسب هستند. از کوچک‌ ترین جانوران مخرب گرفته تا برخی از بزرگ‌ ترین پستانداران در هر جای دنیا، یک تفنگ بادی وجود دارد که قادر به کشتن سریع و اخلاقی آن‌ ها است. بهترین کالیبر تفنگ بادی برای شکار، به گونه مورد شکار و ترجیحات شما بستگی دارد.

بهترین تفنگ بادی برای شکار حیوانات کوچک

حیوانات شکاری کوچک می‌ توانند به‌طور گسترده‌ ای متفاوت باشند اما وقتی صحبت از تفنگ بادی برای شکار به میان می‌ آید، معمولاً شامل موش‌ ها، سنجاب‌ ها، خرگوش‌ ها یا پرندگان می‌ شود. درست مانند اسلحه‌ های گرم سنتی، تفنگ‌ های بادی با حفره خیلی کوچک توانایی کشتن این حیوانات را دارند؛ به‌ شرط اینکه تمرین و تجربه کافی در این حیطه داشته باشید.

برای مثال، یک تفنگ بادی کالیبر 0.177 یا 0.22 به‌اندازه کافی قوی است که بتواند سنجاب، خرگوش و بسیاری از پرندگان (مانند باقرقره، کلاغ و غیره) را شکار کند. با قرار دادن مناسب گلوله روی سر یا ناحیه حیاتی قفسه سینه، مشکلی برای شکار حیوانات کوچک با تفنگ بادی ندارید. د رواقع، شکار خرگوش با تفنگ بادی به‌ راحتی با هر یک از آن‌ها انجام می‌ شود.

بزرگ‌ ترین ترفند با تفنگ بادی شکار کوچک، نزدیک شدن به‌اندازه کافی برای شلیک است. در حیاط‌ خلوت، معمولاً رسیدن به 18 متری از خرگوش یا سنجاب آسان است اما دور زدن مخفیانه در یک محیط وحشی باعث می‌ شود که حیوان قبل از اینکه فرصت پیدا کنید، بچرخد. گرفتن پرتاب‌ های بیش از 18 تا 28 متری دشوارتر می‌ شود و تا حد زیادی به‌ دقت گلوله‌ های شما بستگی دارد. تفنگ بادی که برای حیوانات کوچک انتخاب می شود احتمالا انتخاب خوبی در تفنگ بادی برای شکار گراز هم هست.

بهترین کالیبرهای تفنگ بادی برای شکار حیوانات بزرگ نظیر گراز

تفنگ‌ های بادی بزرگ در آن‌ سوی هدف ما قرار دارند و می‌ توان از آن‌ ها برای شکار حیوانات بزرگ‌ تر استفاده کرد. اکثر مردم کالیبرهای سوراخ بزرگ را از محدوده کالیبر 0.30 شروع می‌ کنند و سپس از آنجا به بالای زنجیره می‌ روند. به‌عنوان‌مثال، تفنگ‌های بادی کالیبر 0.308، 0.357، 0.45 و 0.50 همگی برای شکار حیوانات بزرگ‌ تر نظیر گراز در دسترس هستند.

بسته به اینکه چه حیوان بزرگی را می‌ خواهید شکار کنید و همچنین براساس ترجیحات شخصی شما، ممکن است کالیبر کمی تغییر کند. هر منطقه ممکن است قوانین و مقررات متفاوتی داشته باشد که تعیین می‌ کند از کدام کالیبر می‌ توانید به‌عنوان کالیبر حداقلی در گونه‌ های بزرگ حیوانات استفاده کنید.

به‌ طور کلی، مهمات خانواده 0.45 تفنگ بادی معمولاً در بسیاری از گونه‌ های بزرگ حیوانات استفاده می‌ شود اما کالیبر 50 حتی برای گاومیش کوهان‌ دار آمریکایی هم می‌ تواند کشنده باشد.

احتمالاً به همان اندازه که بحث کالیبر مهم است، انتخاب مهمات شما برای تفنگ بادی برای انجام بهترین و کشنده‌ ترین شلیک ممکن حیاتی است. امروزه چندین نوع مهمات در بازار موجود است. هرکدام بهترین کاربرد خاص خود را دارند و ممکن است برای هر شکار تفنگ بادی مناسب نباشند. لذا تفنگ بادی برای شکار گراز لازم است مهمات مخصوص آن در بازار تهیه شود.

بهترین تفنگ بادی برای شکار گراز چه دامنه‌ ای دارد؟

ازآنجایی‌که در انتخاب تفنگ بادی برای شکار گراز باید بسیار دقیق باشید، استفاده از اسکوپ تقریباً در بسیاری از موارد ضروری است. ازآنجایی‌که حیوانات نظیر گراز ممکن است خطرناک‌ تر یا دورتر شوند، باید کاملاً مطمئن شوید که می‌ توانید گلوله را درجایی که باید باشد قرار دهید. شما تفنگی را که خریداری کرده اید همراه با محدوده‌ هایش دریافت می‌ کنید.

دوربین‌ های بزرگ‌ تر با لنزهای شیئی بزرگ‌ تر و پوشش‌ های باکیفیت بهتر، بسیار خوب‌ تر از گزینه‌ های ارزان‌ تر عمل می‌ کنند و مشبک‌ های نورانی کنتراست خوبی را برای شکار گراز در شرایط کم‌ نور ایجاد می‌ کنند. اگر می‌ خواهید در محیط تنظیم شوید، دامنه‌ های توان متغیر، مقداری زیادی آزادی عمل فراهم می‌ کنند اما بسیاری از افراد تمایل دارند از بزرگ‌ نمایی‌ های بالاتر از آنچه نیاز دارند، استفاده کنند.

Picture14 12 تفنگ بادی برای شکار گراز

قیمت بهترین تفنگ بادی برای شکار گراز

از آنجایی که هرکس در انتخاب بهترین تفنگ بادی برای شکار گراز، نوع خاصی از تفنگ های بادی را می پسندد؛ لذا براساس این تنوع، قیمت خرید برای این نوع تفنگ نیز بسته به نوع آن متفاوت می باشد. ما به شما پیشنهاد می‌ کنیم که قبل از خرید تفنگ بادی، حتما از شکارچیان با تجربه مشاوره بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

Picture15 12 تفنگ بادی برای شکار گراز
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتاقانه در انتظار نظرات شما هستیمفرم نظرسنجی
+