کمان
کمان
کفش کوهنوردی زنانه

کفش کوهنوردی زنانه ، ابزارهای مهم و کلیدی برای کوهنوردی شما

کمان، وبسایتی برای خرید و فروش لوازم طبیعت‌گردی

وبسایت کمان، با هدف خرید و فروش بدون واسطه لوازم مختلف طبیعت‌گردی، کوهنوردی، تفنگ‌های بادی، لوازم آفرودسواری، سوارکاری، تیراندازی و … کار خود را شروع کرد. وبسایتی که شما با ثبت‌نام در آن و ثبت اطلاعاتی مانند شماره تلفن خود، می‌توانید آگهی خود را منتشر کرده و در صورت پیدا شدن خریدار، آن را بفروشید.

نکته مهم اینکه با توجه به عدم وجود واسطه و دخالت سایت در فرآیند خرید و فروش شما، خودتان باید جنبه‌های امنیتی را در نظر داشته باشید. یکی از محصولات مرتبط با طبیعت‌گردی و به خصوص کوهنوردی که در کمان به فروش می‌رسد، کفش کوهنوردی زنانه است. که در ادامه به بررسی نکاتی که در خرید این نوع کفش‌ها باید به آن توجه داشت خواهیم پرداخت.

کفش کوهنوردی، ابزاری مهم و کلیدی برای کوهنوردی شما

از پا همواره به عنوان قلب دوم انسان یاد می‌شود، زیرا راحتی آن اهمیت زیادی دارد. نوع پوشش آن نیز در هر مکانی بسیار مهم است، به خصوص در کوهنوردی که باید مسافت طولانی طی شود، اهمیت آن دو چندان می‌شود.

کفش یکی از اساسی‌ترین ابزار کوهنوردی و طبیعت‌گردی است زیرا راحتی و استحکام آن در تجربه کوهنورد بسیار مهم و تاثیرگذار است. کفش‌های کوهنوردی زنانه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر در کوهنوردی کفش شما مناسب نباشد، ممکن است پایتان پیچ خورده و صدمه ببیند، این صدمه ممکن است حتی برای خانم‌ها شدیدتر هم باشد. پس در خرید کفش کوهنوردی باید به نکاتی توجه کرد.

کفش کوهنوردی، ابزاری مهم و کلیدی برای کوهنوردی شما

اهمیت پاشنه پا در هنگام کوه نوردی :

هنگام کوهنوردی، بیشتر وزن بدن شما روی پاشنه قرار می‌گیرد پس کفش شما باید علاوه بر سبک بودن، از پاشنه پای شما محافظت کند تا در طول مسیر کوهنوردی احساس راحتی داشته باشید.

بعضی به اشتباه تصور می‌کنند کفش پیاده‌روی را می‌توان به عنوان کفش مناسب کوهنوردی پوشید، در حالیکه کفش کوهنوردی ویژگی‌هایی دارد که آن را بسیار از کفش پیاده‌روی متمایز می‌کند. همچنین باید از جوراب مخصوص کوهنوردی که قابلیت تنفس دارد نیز استفاده کنید. درگذشته کفش از چرم تهیه می‌شد ولی امروزه به علت قیمت بالای آن، چرم جای خود را به الیاف مصنوعی داده است.

ویژگی‌های کفش کوهنوردی زنانه استاندارد

ویژگی‌های کفش کوهنوردی زنانه استاندارد

در یک کفش کوهنوردی زنانه استاندارد، آب نباید نفوذ کند. در صورت نفوذ نیز مقدار آن باید بسیار کم باشد. هنگام کوهنوردی، فرقی نمی‌کند که صعود زمستانه در پیش دارید یا در سایر فصول سال هستید؛ قابلیت ضدآب بودن کفش شما از میزان اهمیت زیادی برخوردار است تا تحت هر شرایط آب‌وهوایی و با بارش‌های فصلی، بخش داخلی کفش همچنان خشک باقی بماند. کفش کوهنوردی باید قابلیت تنفس داشته باشد.

دوام و استحکام

دوام و استحکام آن نیز فاکتور مهمی است، همچنین باید در برابر انواع فرسایش‌ها مقاومت داشته باشد. زیره کفش کوهنوردی باید سنگین‌تر از کفش‌های عادی باشد. ویژگی مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که کفش کوهنوردی استاندارد باید قوزک و مچ پا را پوشش دهد تا در صورت پیچ خوردن پا، بلندی ساق کفش مانع آسیب جدی شود. جنس رویه کفش نیز موضوع مهمی است.

قیمت کفش‌های کوهنوردی

قیمت کفش‌های کوهنوردی نسبت به سایر کفش‌ها بیشتر است؛ به همین دلیل اگر کفشی که انتخاب می‌کنید، جنس خوبی نداشته باشد، از لحاظ اقتصادی به‌صرفه نخواهد بود. باید توجه داشت که محیط‌های کوهستانی دارای شرایط ویژه‌ آب‌وهوایی و محیطی هستند که ممکن است بر افزایش سرعت پوسیدگی کفش تاثیر زیادی بگذارند.

با توجه به تمامی این شرایط، سازندگان کفش‌های کوهنوردی برای ساخت رویه از موادی استفاده می‌کنند که در برابر شرایط محیطی مختلف مقاوم باشد. علاوه بر ساختار رویه‌، این دسته کفش‌ها در قسمت‌هایی نظیر پنجه، پاشنه یا قسمت‌های کناری به وسیله موادی نظیر چرم مصنوعی، چرم طبیعی، پلی‌اورتان یا لاستیک تقویت می‌شوند.‌ کفش کوهنوردی شما نباید وزن زیادی داشته باشد زیرا در این صورت گام برداشتن شما بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد شد و انرژی زیادی از شما خواهد گرفت.

اهمیت انتخاب کفش با وزن مناسب

با توجه به این که در کوهنوردی، حفظ انرژی برای ادامه‌ی پیمایش مسیر اهمیت دارد، کفشی انتخاب ‌کنید که وزنی متناسب داشته باشد. البته دقت کنید که کفش‌های کوهنوردی مناسب ارتفاعات بالاتر یا بوت‌های کوهنوردی ممکن است وزنی بیشتر از ۵۰۰ گرم داشته باشند که به دلیل ضخیم‌تر بودن لایه‌ی میانی آن‌هاست تا به ایمنی بیشتر و گرم ماندن پا کمک کند، اما بیشتر کفش‌های مناسب کوهنوردی حدود سیصد گرم وزن دارند.

نکات مهم هنگام خرید کفش کوهنوردی زنانه

نکته مهمی که در خرید کفش کوهنوردی زنانه باید به آن توجه داشته باشید، این است که کفش کوهنوردی معمولا باید یک سایز بزرگ‌تر از سایز معمول پای شما باشد. زیرا پنجه پا و انگشتان پای شما همیشه باید فضای کافی داشته باشند.

انگشتانتان هرگز نباید با بخش جلویی کفش کوه تماسی پیدا کنند. هنگام غروب و شب بهترین زمان برای خرید کفش است، زیرا در این ساعات از روز پای انسان به بیشترین اندازه خود رسیده است. همچنین قبل از بستن بند کفش کوهنوردی، پاهای خود را تا جایی که امکان دارد به سمت جلوی کفش ببرید.

سپس زمانی که بند کفش خود را محکم بستید، روی یک پا ایستاده و به پای دیگر به دیوار ضربه بزنید تا متوجه شوید که آیا پای شما ضربه و دردی را احساس می‌کند یا خیر.

هنگام خرید اگر احساس کردید نیاز به استفاده از کف‌پوش دارید، کف‌پوش را همانجا بررسی کرده و کفش را همراه با آن آزمایش کنید. برای سنجش مناسب بودن اندازه آن، هنگام خرید انگشت خود را پشت پای خود بگذارید، اگر انگشت در آنجا جای میگیرد، کفش اندازة شما است. به صورت کلی نیز در حالتی که بندهای کفش بسته نیست، پای شما باید در داخل کفش آزاد باشد.

نکات مهم هنگام خرید کفش کوهنوردی زنانه

انواع کفش‌های کوهنوردی

۱: چرم (مصنوعی یا طبیعی)

۲: مواد نوترکیب مانند کولار (پارچه ضربه‌گیر)

۳: تین‌سولیت (Thinsulate) که خاصیت حفظ گرمای پا دارد و برای ساخت کفش‌های زمستانی استفاده می‌شود.

۴: فایبرگلاس (این کفش‌ها در میان کو‌هنوردان ایرانی به کفش‌های پلاستیکی معروف هستند و برای کوهنوردی اصلا مناسب نیستند.)

۵: پارچه‌های گورتکس (Gore-tex)و سیمپاتکس (Sympatex) که مجهز به عایق باد، رطوبت و قابل تنفس هستند.

سخن آخر

در این مطلب به اهمیت کفش کوهنوردی، ویژگی‌هایی که یک کفش کوهنوردی زنانه مناسب باید داشته باشد، نکات مهم هنگام خرید و انواع مختلف آن اشاره کردیم. کفش کوهنوردی نقش مهمی در لذت‌بخش و راحت بودن تجربه کوهنوردی شما دارد پس مطمئن باشید که انتخاب درستی داشته باشید و به نکات اشاره شده توجه کنید.

اکنون شما می‌توانید با توجه به نکات گفته شده، با استفاده از سایت کمان به بررسی کفش‌های کوهنوردی زنانه پرداخته و در صورت مطابقت آن‌ها با این ویژگی‌ها و همچنین سلیقه شما، خرید خود را بدون واسطه از سایت ما انجام دهید.

بررسی کفش‌های کوهنوردی زنانه

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

ما را در اینستاگرام دنبال کنید .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتاقانه در انتظار نظرات شما هستیمفرم نظرسنجی
+