کمان
کمان
توصیه‌هایی برای خرید و فروش اینترنتی کالای دست دوم

توصیه‌هایی برای خرید و فروش اینترنتی کالای دست دوم

توصیه‌هایی برای خرید و فروش اینترنتی کالای دست دوم

خرید و فروش کالای دست دوم در فضای اینترنت به امری رایج تبدیل شده است. حالا ما می‌خواهیم بدانیم  بهترین توصیه ­ها برای خرید و فروش اینترنتی کالای دست دوم چیست؟ با وجود تنوع سایت‌های اینترنتی متنوع، آیا اعتماد کردنبر هر سایتی عقلانی است؟ چه توصیه­ هایی برای آغاز این سبک خرید و فروش کالا ارائه شده است؟ با ما همراه باشید

ما قصد داریم در این مطلب به بررسیِ بیشترین سوالات و نکات در خصوص خرید و فروش اینترنتی کالاهای مختلف دست دوم بپردازیم. در این مقاله مطالب زیر را با هم بررسی می‌کنیم:

  • مهمترین نکات کلیدی جهت خرید اینترنتی کالا
  • باید­ها و نباید­هایی که مهمترین توصیه­ هایی برای خرید و فروش اینترنتی کالای دست دوم هستند، کدامند؟
  • در زمان خرید کالاهای دست دوم الکترونیکی باید چه مسائلی را مد نظر قرار دهیم؟

مهمترین نکات کلیدی جهت خرید اینترنتی کالا 

روند سریع رشد جمعیت در دنیا، و پیشرفت روز افزون تکنولوژی منجر شده است تا مردم بیشتر به دنبال راحتی در خرید و فروش کالاهای مورد نیاز خود باشند. امروزه دیگر به صراحت می­توانیم بگوییم که بیشتر مردم دنیا به این باور دست یافته­اند، که می­توانند به راحتی و از طریق سایت­های اینترنتی اقدام به خرید محصولات و کالاهای مورد نیاز خود کنند.

با این که مهم است کالای خریداری شده نو باشد یا دست دوم، اما افراد زیادی هستند که ترجیح می­دهند از اجناس دست دوم در بازار خرید کنند. یا حتی اقدام به فروش اجناس قدیمی و بدون استفاده خود در سایت­های مختلف نمایند. اما برای این کار لازم است برخی نکات کلیدی را رعایت نمایید. از جمله:

مهمترین نکات کلیدی جهت خرید اینترنتی کالا 

  1. پرداخت کالا دربِ منزل

یکی از مهمترین فاکتورهای محبوبیت یافتنِ خرید و فروش کالای دست دوم اینترنتی، در اصل تحویل کالا دربِ منزل است. همیشه دردسر خرید کالا و حمل آن تا محل زندگی، منجر می­شد تا افراد زیادی ترجیح دهند تا به فروشگاه­های مختلف مراجعه نموده و اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایند.

در حالی که امروزه دیگر این مشکل وجود ندارد. کافیست یک تماس ساده با آگهی فروشِ کالای مورد نظر برقرار نمایید، سپس محصول خود را سفارش دهید. پس از دریافتِ کالا دربِ منزل نیز حتما آن را به صورت کامل چک کنید. سپس هزینه مربوطه را به مامور بپردازید.

اگر کالای مورد نظر شما، کالایی نبود که آن را سفارش داده بودید، می­توانید محصول را برگشت دهید تا مجددا سفارش شما برایتان ارسال شود.

  1. داشتن نمادِ اعتمادِ الکترونیک سایت خرید و فروش

از دومین توصیه ­هایی برای خرید و فروش اینترنتی کالای دست دوم، توجه به نمادِ اعتمادِ الکترونیک سایت مورد نظر جهت خرید کالای دست دوم است. اگر شما نتوانید به سایت مورد نظر خود اعتماد داشته باشید، بدون شک قادر نخواهید بود محصولی را خریداری کنید.

این نماد اعتماد الکترونیک از سوی سازمان توسعه تجارت الکترونیکی به سایت­هایی که در زمینه خرید و فروش کالاهای دست دوم فعالیت می­ کنند، داده می­شود. این نماد در اصل صلاحیت فروشنده را تایید نموده و به صورت یک ساله تمدید می­ شود.

خرید کالای دست دوم

  1. از شناسه خرید کالای دست دوم خود اسکرین شات بگیرید

بهتر است این نکته را مد نظر قرار دهید که ممکن است پس از خرید کالای دست دوم در سایت­های اینترنتی، به دلایل خاصی محصول دیگری به دست شما برسد. اولین کاری که در چنین حالتی می­توانید انجام دهید. تماس با سایت فروشنده است.

با ارسال اسکرین شات شناسه خریدی که از قبل گرفته­ اید به سایت فروشنده، می­ توانید اعلام نمایید که محصول ارسالی برای شما، محصول خریداری شده توسط شما نبوده است. تا از این طریق به راحتی مشکل برطرف شود.

باید­ها و نباید­هایی که مهمترین توصیه­هایی برای خرید و فروش اینترنتی کالای دست دوم هستند، کدامند؟

بسیاری از افراد ممکن است در طول زمان از کالایی بسیار استفاده نمایند. از این رو دیگر علاقه­ای به استفاده از آن نداشته باشند. یا به دلایل مختلفی نیاز به پول داشته باشند. به همین دلیل به سراغ فروش کالای خود می­روند. اما برای این که خرید و فروش خوبی داشته باشند، لازم است برخی باید­ها و نباید­ها را مد نظر قرار دهند.

از جمله مهمترین باید­ها و نباید­های خرید و فروش کالاهای دست دوم به صورت اینترنتی، باید به موارد زیر اشاره نماییم:

1. قیمت نباید بالا باشد

اگر قصد فروشِ کالای دست دومی را دارید، حتما این نکته را در نظر بگیرید، که نباید از قیمت بالایی برای آن استفاده نمایید. مثلا برخی از افراد کالایی را به قیمت 500 هزار تومان خریدار نموده­اند، در زمان فروش این کالا را به قیمت 450 هزار تومان به مشتری عرضه می­ نمایند.

این حرکت اشتباه است. چون در زمان فروش محصولات دست دوم باید بیش از 25 تا 50 درصد از قیمت اصلی کالا کاسته شود. برخی دیگر از افراد به دلیل دلبستگی که به کالای فروشی خود دارند، از قیمت بالایی برای فروش این کالای دست دوم استفاده می ­کنند. که این حرکت به راحتی نشان می ­دهد که فروشنده هنوز نسبت به کالای مورد نظر خود دلبستگی شدیدی دارد.

خرید کالای دست دوم

2. استفاده از عکس مناسب

دومین نکته­ای که باید در زمان خرید و فروش کالاهای دست دوم به آن اهمیت داده شود،  عکسی است که توسط فروشنده از کالا عرضه می­ شود. برای این که کالا به خوبی نشان داده شود، باید از بهترین عکس­ها و مناسب­ترین عکس ­ها استفاده شود.

مثلا برای فروش ساعت یا هدفون دست دوم، حتما زاویه عکاسی را در 45 تا 90 درجه تنظیم نمایید. با این کار می­ توانید عکسی را برای مشتری به نمایش بگذارید که از زاویه مناسبی برخوردار است. از سوی دیگر توجه به نورپردازی، در زمان عکس برداری بسیار اهمیت دارد. یک نورپردازی عالی می­ تواند زاویه دید کالا را بهتر به نمایش بگذارد.

3. اقدام به فروش کالا و وسایل معیوب نکنید

اگر قصد دارید محصولی را به عنوان کالای دست دوم به فروش برسانید، حتما این مسئله را مد نظر قرار دهید که کالای شما نباید معیوب باشد. اگر وسیله ه­ای دارید که نیاز به تعمیر دارد، بهتر است پیش از فروش آن را سرویس نمایید. اما اگر کالای شما به طور کامل از رده خارج شده است، قید فروش آن را بزنید.

بهترین راهکاری که می­ توانید محصولات و کالاهای دست دوم خود را به فروش برسانید، مراجعه به سایت­های اینترنتی است. سایت­های اینترنتی نه تنها برای شما هزینه فروش زیادی در بر ندارند، بلکه می ­تواند منجر شود که کالای خود را با قیمت مناسب­تری در این سایت­ها به فروش برسانید. تنها کافیست به بایدها و نباید­های فروش کالاهای دست دوم خود توجه ویژه­ای نشان دهید.

در زمان خرید کالاهای دست دوم الکتریکی باید چه مسائلی را مد نظر قرار دهیم؟

کالاهای دست دوم الکتریکی که برای خرید و فروش در سایت­های اینترنتی ارائه می­ شوند، بیشتر از دیگر کالاها از حساسیت برخوردار هستند. زیرا این کالاها در بازار با قیمت­های بالایی به فروش رسیده می­ شود. در حالی که اگر بخواهید دست دوم آنها را تهیه نمایید، هزینه کمتری را پرداخت خواهید نمود.

پس سالم بودن این محصولات الکتریکی دست دوم، بسیار مهم است. ممکن است افراد خاصی قادر به خرید کالاهای الکتریکی با قیمت بالا از بازار نباشند. از این رو به سراغ توصیه­ هایی برای خرید و فروش اینترنتی کالای دست دوم می روند، تا کالای مد نظر خود را با قیمتی معقول­تر و مناسب­تر خریداری نمایند.

خرید کالای دست دوم

در این حالت لازم است برخی نکات و مسائل را در نظر بگیرید. تا یک کالای بدون عیب و سالم را خریداری کنید. این نکات عبارتند از:

  • همراه داشتن یک فرد مطلع به کالا

بیشتر مردم عادی از قطعات و قسمت­های مختلف لوازم الکترونیکی اطلاعی ندارد. حتی نمی­دانند نحوه کارکرد این کالا به چه صورت است. از این رو بدون شک در زمان خرید، ممکن است کالای نا­سالم و معیوبی را خریداری نمایند. بهتر است یک فرد مطلع را در زمان خرید کالای مورد نظر همراه داشته باشید.

در این حالت می ­توانید تمامی ویژگی­های کالا را بررسی نموده و اگر همان کالای مورد نظر شما بود، اقدام به خرید آن نمایید. با این کار جلوی خرید یک کالای اشتباه را خواهید گرفت.

  • تحقیق کردن در مورد کالا

پیش از این که اقدام به خرید کالای دست دوم یا نو نمایید، باید حتما در مورد آن تحقیقات لازم را دریافت کنید. برای این کار بهترین روش، مقایسه کالای نو با کالای دست دوم است. این عمل باعث می­ شود تا به اصطلاح در زمان خرید و فروش کالاهای دست دوم بر سر شما کلاه نرود.

تمامی دستگاه­های الکترونیکی دارای عمر مفیدی هستند. پس بهتر است پیش از خرید کالا در مورد تعداد سالهای مفید آن پرس و جو و تحقیق نمایید. معمولا بیشتر کالاها دارای عمر مفید 5 ساله هستند. اما برخی کالاهای خاص وجود دارند که بیشتر از این سالها می­ توانند به کارشان ادامه دهند.

  • دریافت اطلاعات لازم از فروشنده کالا

درست است که برخی لوازم و کالاهای دست دوم همچون گوشی­های هوشمند از نسل چهارم پشتیبانی نمی­کنند، و شما قادر نخواهید بود تغییرات خاصی بر روی این کالاها انجام دهید، اما بهتر است توصیه ­هایی برای خرید و فروش اینترنتی کالای دست دوم ارائه شده است را در نظر بگیرید و تمامی اطلاعات لازم را در مورد کالا از فروشنده دریافت کنید.

این که دقیقا عمر باتری کالا چقدر است، یا از چه نرم افزاری پشتیبانی می ­کند یا … بدون تردید می ­تواند شما را از خرید یک کالای نامناسب دور نماید. از سوی دیگر شما با این کار می­توانید مطلع شوید که دستگاه در گذشته چه ایراداتی داشته و اگر لازم است قسمتی از دستگاه تعمیر یا تعویض شود، اقدام به تعمیر یا تعویض آن نمایید.

اینستاگرام سایت کمان

لینک دیگر مقالات سایت کمان:

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتاقانه در انتظار نظرات شما هستیمفرم نظرسنجی
+