کمان
کمان
بررسی انواع تفنگ ساچمه ای و خرید آن

تفنگ ساچمه ای به همراه مکانیسم‌های متفاوت مسلح شدن آنها برای تیر اندازی

تفنگ ساچمه ای از آن دسته تفنگ‌هایی می‌باشد که در طراحی لوله آنها هیچ نوع خانی در نظر گرفته نشده است به همین دلیل با هر بار فشار دادن ماشه، می‌توان میزان زیادی ساچمه را به هدف مورد نظر شلیک کرد که این ویژگی باعث شده است تا از این نوع تفنگ در فعالیت‌هایی مانند شکار و… استفاده شود به همین منظور در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع این گونه تفنگ، کاربرد آن و همچنین نکات ایمنی استفاده از آن آشنا کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری این به تهیه آن اقدام کنید.

انواع تفنگ ساچمه ای

انواع تفنگ ساچمه ای

جالب است بدانید که انواع تفنگ ساچمه ای به دلیل تفاوت در مکانیسم شلیک در چهار دسته جداگانه قرار می‌گیرند که در اینجا به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

انواع تفنگ ساچمه ای به صورت زیر می‌باشد:

تفنگ ساچمه ای فنر پیستون

تفنگ ساچمه ای مدل فنر پیستون:

در ساخت اینگونه تفنگ‌ها که به فنرپیستون شهرت دارند از یک فنر و پیستون کمک گرفته شده است به همین علت در هنگام فشار دادن ماشه، ساچمه درون تفنگ به خاطر آزاد شدن فنر و به جلو رانده شدن پیستون با قدرت و برد بیشتری به سمت هدف مورد نظر پرتاب می‌گردد زیرا فشار هوای درون آن چیزی در حدود 150 – 200 بار است که همین میزان فشار موجب پرتاب پرقدرت و در نتیجه لگد زدن تفنگ به کتف می‌شود .

بنابراین در هنگام استفاده از این تفنگ‌های ساچمه ای باید بسیار مراقب این واکنش باشید تا به کتف شما آسیبی وارد نشود همچنین باید توجه داشته باشید که آن را برای مدت زیادی مسلح نگداری نکنید زیرا این کار موجب تضعیف فنر درون تفنگ شده و از میزان عملکرد آن به میزان قابل توجه ای می‌کاهد.

تفنگ ساچمه ای نیتروپیستون

تفنگ ساچمه ای مدل نیتروپیستون:

گفتنی است که این نوع از تفنگ‌های ساچمه ای با نام IGT نیز شناخته می‌شوند و عملکردی شبیه به مدل های فنر پیستون دارند اما می‌توان گفت که تفاوت عمده آنها این است که در ساخت مدل‌های نیتروپیستون، گاز نیتروژن جایگزین فنر شده است، در این مدل هنگام فشار دادن ماشه شوک کمتری به فرد وارد می‌شود.

باید توجه داشته باشید که میزان دمای هوا می‌تواند بر عملکرد آن تاثیر مستقیم داشته باشد به صورتی که اگر در فصل سرما و در مکان‌های سردسیر کوهستانی از این نوع تفنگ استفاده کنید ممکن است عملکرد ضعیفی از خود نشان دهد علاوه بر آن برای مسلح کردن نیز باید از فشار بیشتری استفاده کنید.

تفنگ ساچمه ای گازی

تفنگ ساچمه ای مدل گازی:

از این مدل بیشتر در اموری مانند تفریح، تمرینات تیراندازی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا برای تغذیه آن می‌بایست از چند کپسول CO2 یک بار مصرف استفاده شود که این نوع تغذیه باعث شده است تا در مقایسه با مدل‌های دیگر از قدرت کمتری برخوردار باشد و بیشتر جهت تیراندازی در بردهای کوتاه مورد استفاده قرار بگیرد.

تفنگ ساچمه ای پی سی پی

تفنگ ساچمه ای مدل هوا فشرده:

مدل تفنگ هوا فشرده و یا پی سی پی را می‌توان از مدل‌های جدید تفنگ ساچمه ای به حساب آورد زیرا در این مدل آلات محرکه به طور کل حذف شده است که این موضوع باعث می‌شود تا توانایی لازم برای شلیک تعداد 20 – 300 ساچمه را داشته باشد همچنین از دیگر ویژگی های آن می‌شود به شارژ شدن به وسیله کپسول هوا و یا تلمبه مخصوص اشاره کرد .

به همین خاطر در میان دیگر مدل‌های تفنگ ساچمه ای، از دقت و قدرت بالاتری برخوردار است و برخلاف آنها شوک و لگد نیز ندارد به همین دلیل اگر به دنبال جدید ترین مدل هستید، تفنگ مدل هوا فشرده می‌تواند برای شما بهترین گزینه باشد.

مکانیسم مسلح شدن تفنگ ساچمه ای

مکانیسم‌های متفاوت مسلح شدن تفنگ ساچمه ای

انواع مختلف تفنگ ساچمه ای که در بالا با آن آشنا شدید دارای مکانیسم‌های متفاوتی برای مسلح شدن می‌باشند که باید در هر مدل یک مکانیسم مخصوص را به کار ببریم تا بتوانیم عملکرد تفنگ را ارتقا دهیم.

مکانیسم مسلح شدن تفنگ‌های ساچمه ای عبارت اند از:

مکانیسم کمرشکن:

این مکانیسم در تفنگ‌های فنر پیستون به کار می‌رود زیرا در این نوع مکانیسم باید ابتدا لوله اسلحه را پایین آورده تا به این وسیله فنر موجود به پیستون فشار وارد کند و باعث عقب رفتن آن شود بعد از آن در هنگام کشیدن ماشه، پیستون رها شده و در نتیجه ساچمه به بیرون پرتاب خواهد شد.

مکانیسم اهرمی:

در این مکانیسم یک اهرم جداگانه در زیر لوله تفنگ تعبیه شده است که به کمک آن می‌توان اسلحه را به راحتی مسلح کرد.

مکانیسم دستی:

جالب است بدانید که از این مکانیسم در تفنگ ساچمه ای مدل پی سی پی استفاده می‌شود تا به وسیله آن حس شکار را به میزان بیشتری به شکارچی منتقل کند زیرا در هنگام عقب و جلو بردن گلنگدن، تنها یک ساچمه درون لوله تفنگ قرار می‌گیرد.

نکات مهم خرید تفنگ ساچمه ای

نکات مهم در هنگام خرید تفنگهای ساچمه ای

اگر شما به فعالیت شکار علاقه دارید و یا می‌خواهید تمرینات تیراندازی انجام دهید حتما به یک تفنگ ساچمه ای نیاز پیدا خواهید کرد بنابراین بهتر است در هنگام خرید آن به برخی از نکات توجه کنید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

نکات مهم در هنگام خرید تفنگهای ساچمه ای:

توجه به جنس تفنگ:

برخی از تفنگ‌های ساچمه ای از مواد اولیه مرغوب ساخته نشده اند به همین دلیل در هنگام استفاده به دلیل فشار وارد شدن به آن در مدت زمان کوتاهی خراب می شوند پس بهتر است از میزان کیفیت جنس آن اطمینان کامل پیدا کنید.

میزان برد ساچمه:

همانطور که مشاهده کردید در مدل‌های مختلف به دلیل عوامل گوناگون میزان برد ساچمه نیز متفاوت خواهد بود به همین علت بهتر است با توجه به نیاز و هدف خود تفنگی با برد مناسب را تهیه کنید تا در هنگام استفاده با مشکلات زیادی مواجه نشوید.

وزن:

همواره توصیه می‌شود که اگر جثه کوچکی دارید از تفنگ‌های سبک تر استفاده کنید تا در هنگام شلیک اذیت نشوید بنابراین در چنین موقعیتی بهتر است که تفنگ‌های فایبر را به کار ببرید تا از آسیب وارد شدن به بدن خود جلوگیری کنید.

بنابراین در صورت تمایل به خرید تفنگ ساچمه ای باکیفیت و قیمت مناسب می‌توانید به راحتی به سایت فروش آنلاین سر بزنید و با مشاهده مدل‌های مختلف هر کدام که مورد پسند شما واقع شد را به راحتی خریداری کنید.

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

ما را در اینستاگرام دنبال کنید .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتاقانه در انتظار نظرات شما هستیمفرم نظرسنجی
+