کمان
کمان
تجهیزات نشانه‌گیری

تجهیزات نشانه‌گیری و شکار به همراه 4 نوع مختلف و کاربرد های هر یک از آنها

شکاره، مرکز فروش لوازم جانبی شکار

شکاره، وبسایت و مرکز خریدی برای لوازم جانبی شکار و تجهیزات نشانه‌گیری است که فعالیت خود را از سال 1382 شروع کرد و در بین شکاردوستان نیز محبوبیت زیادی یافت و به صورت تخصصی در زمینه فروش محصولات و لوازم جانبی مرتبط با شکار و طبیعت‌گردی فعالیت دارد.

شکاره محصولات مرتبط با تجهیزات نشانه‌گیری و تیراندازی، ماهی‌گیری و شکار، کمپینگ و پیمایش، ورزش و تفریح و همچنین تجهیزات نظامی را نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و شعار خود را نیز همواره حمایت از محیط زیست اعلام کرده است.

رسالت اصلی شکاره برطرف کردن نیازهای مرتبط با شکار شما، فعالیت منطبق با محیط زیست، ارائه محصولات و کالاها با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت و همچنین ارائه بهترین و مطمئن‌ترین خدمات پس از فروش است.

همه محصولات شکاری شکاره، تایید شده و قانونی هستند و برای استفاده از آن‌ها مشکلی وجود ندارد. شکاره همواره هدف خود را جلب رضایت و خشنودی مشتریان دانسته و خواهد دانست. در ادامه مطلب نیز قصد داریم به بررسی تجهیزات نشانه‌گیری بپردازیم.

تجهیزات نشانه‌گیری و شکار

تجهیزات نشانه‌گیری، تجهیزاتی هستند که برای اطمینان از نشانه‌گیری دقیق برای شکار استفاده می‌شوند. از انواع آن‌ها می‌توان به مسافت‌یاب، رد دات، بورسانتر، دوربین سلاح و پایه دوربین سلاح اشاره کرد. در اینجا به بررسی تک تک این محصولات خواهیم پرداخت.

مسافت‌یاب:

مسافت‌یاب، فاصله‌یاب یا رنج‌فایندر، از جمله تجهیزات نشانه‌گیری است که زیر شاخه لوازم شکار می‌باشد. رنج‌فایندر برای سنجش دقیق فاصله تیرانداز تا هدف یا شکار و تخمین افت تیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع برندهای محبوب لوازم شکار، از جمله محصولات هاوک، بوشنل، اپتیک و … به تولید رنج‌فایندر نیز پرداخته‌اند. این برندها معمولا انتخاب اول افرادی هستند که به شکار می‌پردازند. متخصصان ما در شکاره، شما را برای تهیه مناسب‌ترین رنج‌فایندر یا فاصله‌یاب، با توجه به نیاز شما و نوع شکارتان، راهنمایی می‌کنند تا شما بهترین انتخاب را انجام دهید.

یکی از مسافت‌یاب‌های محبوب، مسافت‌یاب مدل بوشنل است. این مسافت سنج 700 متری برند بوشنل ، یکی از تجهیزات نشانه‌گیری خوش‌دست‌ترین و کم حجم‌ترین فاصله‌یاب‌های تولید شده می‌باشد که توان اندازه‌گیری از 5 متر تا 700 متر را با دقتی در حد یک متر دارد.

همچنین می‌توان از این مسافت‌سنج بعنوان یک دوربین تک چشمی با بزرگنمایی 10 برابر نیز استفاده نمود.

مسافت‌یاب بوشنل

رد دات Red Dot

رد دات، زیر شاخه لوازم جانبی تفنگ و تجهیزات نشانه‌گیری می‌باشد. رد دات در اصل یک نوع ساده از لوازم اپتیکی نشانه‌گیری است که بر روی اسلحه بسته می‌شود و به عبارتی یک دید روشن و متمرکز برای تیرانداز به وجود می‌آورد.

رد دات در دو نوع باز و بسته تولید می شود  و همچنین برای هدف‌زنی دقیق‌تر در فواصل نزدیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از مزایای آن می‌توان به وزن کم، قیمت ارزان، وسعت و پهنای دید زیاد، نشانه‌روی سریع‌تر، زاویه چرخش کوتاه‌تر، هدف‌یابی سریع و پیدا کردن هدف بعدی در زمان کمتر، و همچنین کاربری ساده‌تر اشاره کرد.

تفنگ‌های رد دات نیز در خط تولید برندهای بسیار معروف و محبوب مانند لئوپولد، رد دات بی‌اس‌ای، رد دات بوشنل و … وجود  دارند. برای تهیه مناسب‌ترین رد دات نیز کارشناسان شکاره آماده مشاوره دادن به شما هستند.

یکی از مدل‌های محبوب تجهیزات نشانه‌گیری رد دات، Graphic sight Red dot 552 است که مخصوص تفنگ بادی و پی‌سی‌پی است. قطر آن 30 میلی‌متر و طول ریل 21 میلی و وزن 250 گرمی، آن را به گزینه بسیار مناسبی در بین انواع رد دات‌ها و تجهیزات نشانه‌گیری تبدیل کرده است.

رد دات

بورسایتر

بورسایتر، نیز یکی از تجهیزات نشانه‌گیری است که بسیار مهم است.گاهی پیش می‌آید که در شکارگاه به شرایطی برمی‌خوریم که شک داریم دوربین سلاح تنظیم هست و یا خیر و با توجه به این مطلب که در شکارگاه قرار داریم، نمی‌توانیم شلیک تست انجام دهیم.

در این زمان به راحتی و بدون سر و صدا با بورسایتر می‌توانید از دقت دوربین خود مطمئن شویم. با استفاده از تجهیزات نشانه‌گیری بورسایتر فشنگی نیز، تیرانداز قادر خواهد بود به راحتی و بدون شلیک مهمات خود، دوربین سلاح را در فاصله مورد نظر خود صفر و تنظیم نماید.

برای این منظور کافی است بورسایتر را که دقیقاً به صورت پوکه سلاح طراحی شده، به داخل لوله فرستاده و گلنگدن را ببندد.

بورسایتر

سپس با رویت نقطه لیزر خروجی از لوله سلاح روی هدف از داخل دوربین، مرکز رتیکل را با چرخاندن پیچ های تورت بالا و پایین و نیز چپ و راست دوربین بر نقطه لیزر منطبق نماید. نکته مهم اینکه برای هر کالیبر گلوله‌زنی، بسته به وزن سر گلوله و نوع مهمات، جداول بالستیک گلوله برای تنظیم صحیح صفر دوربین بایستی مد نظر قرار گیرد.

استفاده از لیزر بورسایتر به تیرانداز این اطمینان را می‌دهد که دوربین سلاح از حالت استاندارد خارج نشده است. شما با کمک لیزر بورسایتر می‌توانید بدون شلیک گلوله، دوربین تفنگ را تنظیم نمایید. همچنین با با بورسایتر فشنگی به راحتی در زمان تنظیم دوربین سلاح، حدود  70درصد مهمات خود را کمتر مصرف می‌کنیم.

دوربین سلاح و پایه دوربین سلاح

دوربین سلاح هم یکی از زیرشاخه‌های تجهیزات نشانه‌گیری می‌باشد. دوربین سلاح برای افزایش دقت تیرانداز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین پایه دوربین سلاح نیز یکی از تجهیزات نشانه‌گیری است.

نصب دوربین یکی از جنبه‌های بسیار مهم آماده کردن تفنگ است. اما متاسفانه معمولا توجه چندانی به آن نمی‌شود. پایه‌ی دوربین نقطه‌ی اتصالی است که دو بخش مهم (و معمولا گران‌قیمت) سیستم تیراندازی، یعنی تفنگ و ابزار بصری را به یکدیگر متصل می‌کند. پس دارای اهمیت زیادی است. در اینجا قصد داریم یکی از دوربین‌های سلاح بسیار محبوب را معرفی کنیم.

دوربین سلاح شرکت گامو

دوربین تفنگ بادی گامو GAMO 3-9×40 محصول شرکت gamo  ساخت کشور چین تحت لیسانس اسپانیا است. حداقل زوم این دوربین ۳ برابر و حداکثر ۹ برابر است که توانایی زوم بالایی را برای دیدن حتی در شرایط آب و هوایی مه و غروب آفتاب دارد. قطر عدسی ۴۰ سانتی متر ، طول دوربین  ۳۱ سانتی متر ، وزن خالص ۴۲۰ گرم و وزن ناخالص یا با بسته ۲۰۰۰ گرم است.

برای اسلحه‌هایی با قدرت متوسط و اسلحه‌هایی قوی، مانند ویسپرایکس ، دیانا و شادو، ۱۰۰۰  استفاده می شود. دارای رتیکول حک شده روی لنز با چراغ سبز و قرمز است. و همچنین لوازم جانبی مخصوصی مانند درپوش جلو و عقب برای جلوگیری از خراب شدن عدسی‌ها، دستمال تنظیف، باطری و پایه دوربین دارد.

پایه دوربین سلاح

در پایان، شکاره مرکزی برای شماست که نیازهای مرتبط با شکار و تجهیزات نشانه‌گیری خود را برطرف کنید. شما حتی می‌توانید با متخصصان شکاره تماس گرفته و مشاوره دریافت کنید.

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

ما را در اینستاگرام دنبال کنید .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتاقانه در انتظار نظرات شما هستیمفرم نظرسنجی
+