کمان
کمان
لنسر ماهیگیری

لنسر ماهیگیری به همراه ویژگی ها و نکاتی پیرامون انتخاب چوب ماهیگیری

در اطراف ما انسان هایی وجود دارند که به ماهیگیری بسیار علاقمند می باشند. در واقع بیشتر این افراد، ماهیگیری را برای تفریح و لذت بردن از اوقات فراغت خود انتخاب می کنند ولی باید این نکته را بدانید که ماهیگیری با لنسر ماهیگیری به دو منظور تجاری و تفریحی صورت می گیرد.

در واقع افرادی هم وجود دارند که ماهیگیری را به عنوان شغل خود در نظر می گیرند و می خواهند تا از طریق آن برای خود کسب درآمد کنند.

به این نوع ماهیگیری که منجر به کسب درآمد می شود، ماهیگیری تجاری گفته می شود. افرادی که ماهیگیری را به عنوان تفریح برای خود برگزیده اند، به طور معمول از ابزار های مختلفی برای ماهیگیری استفاده می کنند.

ابزار هایی را که می توان برای ماهیگیری به منظور تفریح کردن از آن ها نام برد، چوب و لنسر و حتی قلاب ماهیگیری می باشند که تقریبا تمام علاقه مندان به ماهیگیری با آن ها آشنایی کافی را دارند.

با لنسر ماهیگیری و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید

لنسر های ماهیگیری جزو ابزار های پرکاربرد در زمینه ماهیگیری برای تفریح می باشند. همچنین لنسر های ماهیگیری دارای انواع مختلفی می باشند. به همین خاطر در این مقاله ما تلاش کردیم تا بتوانیم تمامی اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی ابزار های ماهیگیری به خصوص لنسر ماهیگیری را برای شما جمع آوری کرده و در قالب چند متن توضیح بدهیم. در ادامه همین مطلب می توانید این اطلاعات را مطالعه کنید و در با لنسر ماهیگیری و ویژگی های آن به خوبی آشنا شوید.

لنسر های ماهیگیری

لنسر ماهیگیری چیست ؟

در واقع اگر بخواهیم در مورد حقیقت و ریشه این کلمه یعنی لنسر برای شما توضیح بدهیم، باید به این موضوع اشاره کنیم که در واقع هیج ابزار ورزشی به این نام وجود ندارد و کلمه لانسر به صورت کاملا اشتباه وارد حرفه ماهیگیری شده است.

در واقع بسیاری از ماهیگیران هستند که به چوب های ماهیگیری خود، لنسر ماهیگیری می گویند ولی غافل از این که این نام برای چوب ماهیگیری آن ها مناسب نیست و بهترین نام برای آن، چوب ماهیگیری، چرخ ماهیگیری و یا چوب چرخ ماهیگیری می باشد.

اگر ما هم بخواهیم به چوب های ماهیگیری، لنسر ماهیگیری بگوییم، می توانیم این موضوع را بیان کنیم که انواعی از لنسر های ماهیگیری وجود دارند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی ها و کاربرد های خاص خود هستند ولی هدف همگی آن ها ماهیگیری می باشد. در واقع حدود 10 مدل چوب ماهیگیری یا لنسر ماهیگیری وجود دارد که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد.

لنسر ماهیگیری چیست ؟

ویژگی های چوب یا لنسر ماهیگیری

اگر بخواهید در مورد ویژگی ها و مشخصات چوب های ماهیگیری یا همان لنسر ها کمی تحقیق کنید متوجه خواهید شد که این چوب ها، میله هایی بلند و انعطاف پذیر هستند که در ماهیگیری بسیار کاربرد دارند.

در واقع بیشتر افرادی که ماهیگیری را به قصد و هدف ورزش و تفریح انجام می دهند، از این چوب ها تهیه می کنند. جنس این چوب ها اغلب از چوب بامبو، کامپوزیت، فیبرکربن، نی و… می باشد و به همین خاطر به چوب های ماهیگیری یا همان لنسر ها، خاصیت انعطاف پذیری را می دهد. ساخت و تولید این چوب ها بر اساس عوامل مختلفی صورت می گیرید که اصلی ترین این عوامل می تواند اندازه ماهی و یا این که در چه نوع آبی شنا می کند، باشد.

اندازه هایی هم که برای این چوب و یا لنسر ها در نظر گرفته می شود از 70 سانتی متر تا 6 متر می باشد. این چوب ها در 10 مدل متنوع ساخته و در اختیار ماهیگیران قرار می گیرند.

ویژگی های چوب یا لنسر ماهیگیری

انواع چوب ها و یا لنسر های ماهیگیری

در واقع اگر بخواهیم در مورد تنوع و گوناگونی ساختار چوب های ماهیگیری صحبت کنیم، همانطور که در بالا هم اشاره کردیم حدود 10 نوع چوب و یا لنسر وجود دارد. چوب ماهیگیری کاسی که اغلب برای صید ماهی های رودخانه ای به کار برده می شود، از چوب فیبر کربن ساخته می شود و در واقع هیچ گونه حلقه ای ندارد. نوع دیگر این چوب ها، چوب ماهیگیری اسپینینگ می باشد.

این چوب هم بیشتر برای صید ماهی های رودخانه ای و قزل آلا کاربرد دارد و طول این چوب در حدود 180 تا 330 سانتی متر می باشد. چوب های اسپینینگ از فایبرگلاس و کربن فشرده ساخته می شوند و دارای جنس خوبی هستند. چوب های ماهیگیری ساحلی هم نوع دیگری از چوب های ماهیگیری هستند که از الیاف کربن ساخته می شوند و در داشتن انعطاف پذیری بالا، از جمله معروف ترین چوب ها و لنسر های ماهیگیری می باشند.

از این چوب ها برای صید ماهی های دریایی استفاده می شود. از چوب های ماهیگیری ترولینگ هم که از سرعت بالایی برخودار هستند در صید ماهی های آب شور و دریاچه ای استفاده می شود. یکی دیگر از انواع چوب های ماهیگیری که برای صید ماهی های دریایی به کار برده می شود و طولی حدود 420 سانتی متر دارد، چوب ماهیگیری سطحی می باشد. این چوب برای صید کردن ماهی های نزدیک به ساحل می باشد و در فاصله های بسیار زیاد نمی تواند به خوبی عمل کند.

انواع چوب ها و یا لنسر های ماهیگیری

نکاتی پیرامون انتخاب چوب ماهیگیری

وقتی می خواهید یک چوب مناسب را برای ماهیگیری انتخاب کنید باید به نکات مختلفی در پیرامون این چوب ها دقت کنید. اولین نکته این است که شما باید در نظر داشته باشید که  قصد صید چه نوع ماهی را دارید و در کدام آب می خواهید ماهیگیری کنید. نوع آب و ماهی می تواند در تعیین چوب و یا لنسر ماهیگیری نقش بسیار زیادی داشته باشد.

وقتی قرار است ماهی های سنگین را شکار کنید باید چوب یا لنسر شما از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد تا بتواند سنگینی وزن صید را تحمل کند. همواره در انتخاب چوب مناسب برای ماهیگیری باید سعی کنید که از جنس آن مطلع شوید و جنسی را انتخاب کنید که برای منطقه صید شما مناسب باشد و در ضمن ماندگاری آن هم می تواند تا حدود زیادی به جنس و الیاف به کار رفته در ساختار آن، وابسته باشد.

سعی کنید همیشه چوب هایی را تهیه کنید که هم از وزن سبک و قابل حمل برخوردار باشند و هم بتوانند در برابر صید و عوامل مختلف در آب مقاومت کند. در واقع شما می توانید با توجه به این نکات و استفاده از تجربه دوستان ماهیگیر خود، یک چوب مناسب را برای ماهیگیری انتخاب کنید.

نکاتی پیرامون انتخاب چوب و یا لنسر

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

ما را در اینستاگرام دنبال کنید .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتاقانه در انتظار نظرات شما هستیمفرم نظرسنجی
+