کمان
کمان
معرفی تفنگ بادی ریتای؛ محبوب ترین مدل تفنگ بادی

معرفی تفنگ بادی ریتای ؛ محبوب ترین مدل تفنگ بادی

تماس بگیریدتماس بگیرید

معرفی تفنگ بادی ریتای؛ محبوب­ترین مدل تفنگ بادی

تاریخچه ساخت تفنگ بادی از چه زمانی آغاز شده است؟ بهترین و معروف­ترین تفنگ بادی­ها در ایران کدامند؟ مکانیزم­های مسلح شدن در سلاح­های بادی به چه شکل است؟ ما قصد داریم در این مطلب با معرفی تفنگ بادی ریتای و دیگر نمونه­ های معروف تفنگ بادی در ایران و جهان، اطلاعات مناسبی در این زمینه به دست آوریم. 

  • تفنگ­های بادی چه هستند و آیا دارای تنوع می­باشند؟
  • کاربرد تفنگ­ بادی در تیراندازی به چه صورت است؟
  • مشخصات فنی تفنگ­های بادی چیست؟
  • معرفی تفنگ بادی ریتای به عنوان یک سلاح عالی و محبوب 

تفنگ­های بادی چه هستند و آیا دارای تنوع می­ باشند؟

تقریبا بیشتر مردم دنیا بر این باور هستند که تفنگ­های بادی یک نوع اسباب بازی بوده و می­توان به راحتی و بدون احساس هیچ خطری از آنها استفاده نمود. از این رو نیازی به این مسئله نمی­ بینند که پیش از خرید این نمونه از سلاح­ها، نحوه استفاده و کاربرد آن را برای فرزندان خود آموزش دهند.

باید بگوییم تفنگ بادی نه تنها یک سلاح بی خطر نیست، بلکه در صورتی که شخصی نتواند به درستی از آن استفاده نماید، خطرات جبران ناپذیری برای وی به همراه خواهد داشت. قدیمی ­ترین تفنگ بادی در جهان در سال 1580 میلادی طراحی و ساخته شد. 

آثار باستانی در موزه استکهلم

این تفنگ امروزه به عنوان یکی از آثار باستانی در موزه استکهلم به نمایش گذاشته می­ شود. پس از آن مردم علاقه بسیاری برای استفاده از این نمونه سلاح­های شکاری یافتند. از این رو پس از گذشت سالها و حتی قرن­ها، تولید این سلاح افزایش یافته و به تنوع بالایی دست یافت. 

امروزه از تفنگ بادی در سطح وسیعی استفاده می ­شود. از جمله مهمترین محیط­هایی که از این نمونه سلاح­ها استفاده می­ کنند، باید به مسابقات تیراندازی و شکار حیوانات اشاره نماییم. اگر در کتاب­های داستان تاریخی نیز گشتی بزنید، به راحتی متوجه این مسئله می­ شوید که بزرگترین شاهان ایران و جهان، در زمان شکار از تفنگ­های بادی استفاده می­ کردند. 

متاسفانه به همان میزان که تنوع تولید تفنگ­های بادی معروف جهان روز به روز در حال افزایش است، خطر استفاده از این نمونه تفنگ­ها نیز رو به افزایش می­باشد. زیرا تفنگ­های بادی که امروزه تولید شده و در بازار عرضه می­ شوند، معمولا بیش از 100 متر بر ثانیه سرعت ساچمه داشته و به عنوان یکی از کالاهای خطرناک شناخته شده ­اند.  

دیگر نمی­ توانیم به تفنگ بادی به عنوان یک اسباب بازی بی خطر نگاه کنیم. پس بهتر است پیش از خرید هر یک از مدل­های این سلاح­ها، نحوه استفاده از آن را نیز به فرزندان خود بیاموزید.

معرفی تفنگ بادی ریتای

کاربرد تفنگ بادی در تیر اندازی به چه صورت است؟

تفنگ های بادی که در طرح­ها و مدل­های مختلفی طراحی و تولید می­ شوند، دارای کاربردهای مجزایی نیز هستند. برخی از مدل های آن برای مسابقات تیراندازی مناسب هستند، برخی دیگر بیشتر برای شکار حیوانات استفاده می ­شوند. 

افراد زیادی هستند که به شکار حیوانات علاقه­ مند می ­باشند. از این رو با خرید یک تفنگ بادی به سفر در جنگل پرداخته، و لذت شکار را تجربه می­ کنند. اصولا شکار حیوانات با تفنگ های بادی بسیار محبوب و لذت بخش است. 

بیشتر شکارچیان با استفاده از سلاح بادی به سراغ شکار خرگوش، سنجاب و دیگر حیوانات موذی و حتی پرندگان  می­ روند. مسلما برای این که بتوان با استفاده از تفنگ بادی برای شکار اقدام نمود، لازم است در مورد انواع این تفنگ­ها و نحوه عملکرد آنها اطلاعاتی به دست آورد.

این که سرعت ساچمه تفنگ بادی چقدر است، چگونه باید در محیط استتار نمود تا شکار لذت بخشی داشت، و حتی شناخت اندام حیاتی حیوان در حین شکار نیز می­ تواند بسیار مهم باشد. تا بر حسب این اطلاعات به سراغ یک تفنگ بادی مناسب برای شکار رفت. 

بدون شک برخی از حیوانات دارای جمجمه ­های سختی هستند. از این رو لازم است یک تیر انداز بداند باید برای شکار کدام حیوان، از چه مدل تفنگ بادی استفاده کند. برخی دیگر از حیوانات همچون خرگوش­ ها، به محض شنیدن صدای تیر به شدت از جای پریده و دور می­ شوند. 

از این رو معرفی تفنگ بادی ریتای، محبوب ترین مدل تفنگ بادی و دیگر نمونه­ های تفنگ بادی می­ تواند در انتخاب سلاح مورد نظر کمک شایانی به شکارچی نماید. پس از آن می­ تواند با انتخابی مناسب اقدام به شکار و لذت بردن از این تفریح نماید.

معرفی تفنگ بادی ریتای

مشخصات فنی تفنگ های بادی چیست؟

کسب اطلاع در خصوص مشخصات تفنگ­های بادی که در کمپانی­ های مختلف تولید می ­شوند، می­ تواند بسیار مهم به شمار رود. در اصل تنوع در طراحی و مدل­های تفنگ بادی منجر شده است تا به این امر توجه نماییم که هر کدام دارای چه مشخص های هستند. 

تا با این اطلاعات قادر باشیم یک انتخاب مناسب در زمان خرید تفنگ بادی داشته باشیم. مسلما یک تیر انداز مبتدی که هیچ اطلاعاتی در مورد مدل­های مختلف تفنگ بادی ندارد، قادر نخواهد بود یک سلاح مناسب را شناسایی و پس از بررسی خریداری نماید. 

برای یافتن یک تفنگ بادی باید علاوه بر محدودیت­های تمرینی، به قیمت آن نیز توجه کرد. علاوه بر آن بررسی مشخصات فنی این کالا نیز می­تواند لازم و ضروری به شمار رود. از جمله مهمترین نکاتی که تعیین کننده مشخصات فنی تفنگ های بادی می­ باشد، باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • نوع نیروی محرکه
  • ماشه
  • کالیبر
  • توان یا سرعت ساچمه 
  • طراحی قنداق 
  • قیمت

مثلا زمانی که به معرفی تفنگ بادی ریتای می­پردازیم، همیشه این جمله برای ما تکرار می ­شود که این نمونه از تفنگ های بادی قیمت­های مقرون به صرفه­ای دارند، در حالی که از کیفیت فوق العاده بالایی نیز برخوردار هستند.  

محبوب­ترین و پرفروش­ترین سلاح­های بادی

تمام محصولاتی که توسط کمپانی ریتای طراحی و تولید می ­شوند، از جمله محبوب­ترین و پرفروش­ترین سلاح­های بادی در ایران و جهان به شمار می­ روند. زیرا این نمونه از سلاح­ها دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند. 

پس توجه به اطلاعات و مشخصات یک محصول می­ تواند علت عمده محبوبیت آن نیز به شمار رود. از دیگر مشخصات فنی این نمونه از سلاح­های بادی، باید به لوله برک مازل، گپ فلزی، شکاف درجه قابل تنظیم، مگسک نورانی و ارگونومی مناسب این نمونه از سلاح­ها اشاره نماییم. 

زمانی که در مورد توان یا سرعت این مدل تفنگ های بادی تحقیق می­ کنیم، به این نتیجه دست می­ رسیم که قدرت و دقت این سلاح­ها بالا است. از این رو  انتخابی عالی برای شکار، تیراندازی به صورت آماتور و تفریح به شمار خواهند رفت.

معرفی تفنگ بادی ریتای

معرفی تفنگ بادی ریتای به عنوان یک سلاح عالی و محبوب

تفنگ­های بادی ریتای که از محصولاتِ کمپانی ریتای ترکیه به شمار می­ روند، محبوب ترین مدل تفنگ بادی در ایران هستند. این تفنگ­ها ویژگی­های خاصی دارند که در جهان از آنها به عنوان یک برند عالی یاد می­ شود. سلاح­هایی که در کمپانی ریتای طراحی و تولید می­ شوند، دارای تنوع خاص بوده و در مدل­های متنوعی به بازار عرضه می ­گردند. 

این نمونه از تفنگ های بادی کمپانی ریتای ترکیه، دارای ساختار شلیک فنر پیستونی می­ باشند. نیترو پیستونی که در ساختار این مدل سلاح­های بادی مورد استفاده قرار گرفته است، برای هدف زنی و شکار بهتر می­ باشد. از جمله معروف­ترین مدل­های تفنگ بادی که در این کمپانی طراحی و تولید می­ شوند، می­ توانیم به نمونه ­های زیر اشاره نماییم: 

  • تفنگ بادی ریتای هانتر 301
  • تفنگ بادی ریتای 135 چوب 
  • تفنگ بادی ریتای 135 الکس
  • تفنگ بادی مارشال ریتای 1305
  • تفنگ بادی ریتای 135 زیر بازشو 
  • تفنگ بادی مارشال ریتای 70 اس
  • و … 

تفنگ بادی ریتای

تمامی این محصولات در دسته ­های کالیبر 4.5 و 5.5 تولید شده و به بازار عرضه می­ شوند. لازم است این نکته را بیان نماییم که محصولات تولید شده در این کمپانی دارای کارت گارانتی طلایی نیز هستند. مکانیزم مسلح شدن این نمونه از تفنگ های بادی نیز، به صورت کمرشکن می ­باشد. 

تفنگ­های ریتای دارای گلنگدن، اهرم از پایین و اهرم از بغل بوده و در آنها مکانیزم ساختاری فنر پیستون به کار رفته است. به این معنا که فنر به کار رفته در این نمونه از سلاح­های بادی، قابلیت ارتجاع بالا داشته و از یک گیره ماشه و پیستون برخوردار است. 

عملکرد سلاح بادی ریتای

زمانی که اهرم این سلاح کشیده می­ شود، یا لوله سلاح پایین برده می­ شود، فنر در آن جمع شده و پیستون بر روی ماشه قفل می­ شود. پس از آن با چکاندن ماشه، پیستون به سرعت به سمت جلو حرکت می ­نماید. در چنین حالتی فشاری معادل 30 تا 50 بار بر روی تفنگ بادی ساخت ریتای ایجاد می ­شود.

که این مسئله باعث افزایش فشار هوا بر گلوله شده و آغاز حرکت آن در مسیر طول لوله را به همراه خواهد داشت. اگر بخواهیم به معرفی تفنگ­های بادی ساخته شده در کمپانی ریتای بپردازیم، باید بگوییم تفنگ مدل هانتر 301، جزو تفنگ­ های فنر پیستونی با قدرت فوق العاده بالا می­ باشد. 

این تفنگ­های بادی در کشور ترکیه طراحی و تولید می­ شوند و از ماشه­ های بسیار نرم و قابل تنظیمی برخوردار هستند. یکی دیگر از نمونه تفنگ­های ساخت کمپانی ریتای، تفنگ بادی ریتای 70 اس است. این تفنگ­ها دارای توان خروجی معادل 22 ژول می باشند. 

ظرفیت خشاب آنها تک تیر بوده و در کالیبر 5.5 میلیمتری طراحی می­ شوند. سرعت دهانه ساچمه در این سری از تفنگ­ها برابر با 270 متر بر ثانیه است. در حالی که وزن آنها 3 کیلو گرم است و دارای طولی معادل 111 سانتی متر می­ باشد. 

جنس لوله­ های این مدل از سلاح­های بادی از فولاد بوده و طول لوله­ های آن به 45 سانتی متر می ­رسد. تمامی این ویژگی­هایی که در نمونه­ های متنوع تفنگ­های بادی ریتا بیان نمودیم، باعث شده است تا این سری از سلاح­های بادی در ایران و جهان به محبوبیت بالایی دست یابند. پس به طور کلی کسب اطلاع در مورد نمونه تفنگ­های بادی ریتا، می ­تواند به ما در انتخاب یک تفنگ مناسب کمک کند.

سایت کمان مرجع اصلی خرید و فروش تفنگ بادی دست دوم در ایران است که می توانید بهترین مدل های انواع تفنگ بادی را به قیمتی بسیار مناسب و بدون واسطه در آن بخرید یا تفنگ بادی خود را به بهترین قیمت به فروش برسانید.

اینستاگرام سایت کمان

لینک دیگر مقالات سایت کمان:

آگهی های مرتبط با این مقاله

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. محمد رضا فلاح
    محمد رضا فلاح 14 آذر 1399 پاسخ

    سلام خسته نباشید شکاف درجه تفنگ ریتا از یکجا میشه تهیه کرد

    1. سید عطاالله میری
      سید عطاالله میری 25 آذر 1399 پاسخ

      با سلام. لطفا سایت شکاره، فروشگاه لوازم شکار را بررسی بفرمایید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتاقانه در انتظار نظرات شما هستیمفرم نظرسنجی
+