کمان
کمان
پنج تفنگ بادی پرطرفدار بازار ایران را بشناسیم

5 تفنگ بادی پرطرفدار ایران را بشناسیم

تماس بگیرید

پنج تفنگ بادی پرطرفدار بازار ایران را بشناسیم

آیا می­دانید تفنگ­های بادی دارای چه ویژگی­هایی هستند؟ انواع این تفنگ­ها در ایران و جهان چند مدل هستند؟ پنج تفنگ بادی پرطرفدار بازار ایران کدامند؟ آیا شناختی نسبت به تفنگ­های بادی دارید؟ برای پاسخ دهی به این سوالات کافیست با ما همراه باشید. 

ما قصد داریم در این مطلب به موارد زیر بپردازیم:

  • شناخت بهترین نمونه­ های تفنگ بادی در دنیا 
  • آشنایی با پنج تفنگ بادی پرطرفدار بازار ایران
  • ویژگی خاص تفنگ بادی­های معروف جهان 

شناخت بهترین نمونه­ های تفنگ بادی در دنیا 

تفنگ­های بادی بسیار زیادی طراحی و تولید می­شوند، که برخی از آنها در دنیا موفق به کسب محبوبیت بالا شده اند. از این میان باید به تفنگ­های بادی وایرخ آلمانی اشاره نماییم. این سری از تفنگ­های بادی به همان اندازه که دارای مزیت­های زیادی هستند، معایب بسیاری نیز دارند. 

از این میان باید بگوییم تفنگ بادی وایرخ از نظر بسیاری از افراد دارای ارگونومی کمی بوده و باید بگوییم اصلا خوش دست نمی باشد. البته این دیدگاه کاملا شخصی است. اما از آنجایی که درصد بسیاری از افراد به این عقیده، باور دارند، باید بگوییم که درست است.

وزن زیاد تفنگ

از دیگر معایب استفاده از این نمونه تفنگ­های بادی معروف دنیا، وزن زیاد تفنگ است. اگر بخواهیم میزان سنگینی وزن این سری از تفنگ­ های بادی را تخمین بزنیم، باید بگوییم که به راحتی نمی­توان آنها را حمل نمود. لازم است از یک فرغون برای جابجایی تفنگ­های بادی در مدل­های خاص استفاده شود. 

تفنگ بادی­های وایرخ آلمانی از جمله تفنگ­های بادی هستند که یدک آن ها گیر نمی­آید. به همین دلیل اگر دچار خرابی یا آسیب شوند، استهلاک بالایی برای تعمیر این نمونه از تفنگ­های باید در نظر گرفته شود. در انتها نیز باید بگوییم این نمونه از تفنگ­های بادی به سبک خاصی شارژ می­ شوند. 

زیرا برخلاف نمونه­ های دیگر تفنگ بادی­ ها، تفنگ­ها وایرخ المانی از بغل شارژ می­ شوند. سرعت گلوله گذاری در این تفنگ­ها بسیار پایین بوده و در زمان شارژ کردن و گلوله گذاری اگر کمی بی احتیاط عمل کنید، بدون شک انگشت خود را از دست خواهید داد. 

با تمام این ویژگی­های خاص و معایبی که تفنگ­های بادی وایرخ دارند، اما در دنیا بسیار محبوب بوده و از معروف­ترین و بهترین تفنگ های بادی به شمار می­ روند. از دیگر نمونه تفنگ­های معروف در دنیا باید به تفنگ­های دیانا، تفنگ­های دیانا پانتر و تفنگ­های سری گامو اشاره نماییم. 

تفنگ­های سری گامو

آشنایی با پنج تفنگ بادی پرطرفدار بازار ایران

اگر نگاهی کوتاه به بازار سلاح در ایران نماییم، متوجه محبوبیت استفاده از تفنگ­های بادی خواهیم شد. اگر این نمونه از کالاها در کشور تولید شوند، بدون شک می ­تواند قدمی عالی برای ورود به بازارهای جهانی برداشت. اما در حال حاضر پنج تفنگ بادی در ایران از پرطرفدارترین سلاح­ها به شمار می­روند، که در بزرگترین و معروفترین کمپانی­ های جهانی ساخته می­ شوند.

تفنگ­های بادی را می ­توانیم به عنوان یک سلاح نظامی به شمار آوریم. از سوی دیگر این سلاح­ها امروزه در سراسر دنیا تولید شده و در بازار­های داخلی و خارجی هر کشور عرضه می­ شوند. ورزش­های بسیار زیادی هستند که نیاز به این نمونه سلاح­های بادی دارند.

از جمله ورزش تیراندازی، شکار حیوانات کوچک همچون خرگوش یا پرنده­ها و … در کشور مدل­های مختلفی از تفنگ­های بادی به فروش می­ رسند، که عمدتا در دو مدل کالیبر 4.5 و 5.5 میلی متری هستند. هر یک از این تفنگ­ها بسته به ویژگی­های خاص دارای قیمت های متفاوتی هستند. 

 این که میزان کیفیت سلاح­ها چقدر است، یا سرعت دهانه ساچمه آنها دارای چه پرتابی است، یا چه موادی برای ساخت تفنگ­های بادی مورد استفاده قرار گرفته است و … که همگی در تعیین قیمت این سلاح­ها تاثیر گذار هستند. ما قصد داریم در این مطلب به پنج تفنگ بادی پرطرفدار بازار ایران بپردازیم. 

  • تفنگ بادی شادو 1000

یکی از معروف­ترین و پرفروش­ترین تفنگ­های بادی در بازار ایران، تفنگ­های شادو ساخت کشور اسپانیا می­ باشند. این سلاح­ها توسط شرکت گامو اسپانیا تولید شده و دارای جنس ترکیبی فیبر مصنوعی و پلاستیک هستند. از سوی دیگر این تفنگ­های بادی از مقاومت بالایی نیز برخوردار هستند. 

از سلاح­های شادو 1000 می­توان به راحتی در محیط­ هایی با آب و هوای دشوار استفاده کرد. یکی از بزرگترین تولید کنندگان تفنگهای بادی، شرکت گامو اسپانیا می­ باشد که سالهاست در این زمینه فعالیت می­ کند. تفنگ­های بادی مدل شادو 1000 در اصل به دلیل داشتن کیفیت بالا و قیمت مناسب در بازارهای ایران بسیار پرطرفدار هستند.

تفنگ بادی شادو 1000

  • تفنگ بادی والتر 1250

یکی دیگر از محبوب­ترین و پرطرفدار­ترین تفنگ­های بادی در ایران، مدل والتر 1250 است. این سلاح در شرکت آلمانی والتر طراحی و تولید می­شود. از جمله سلاح­های شکاری و جنگی قدیمی در جهان به شمار می­روند که از کیفیت فوق العاده بالایی نیز برخوردار هستند. 

کیفیت بالای این سری از تفنگ­های بادی منجر شده است تا در رده­های مختلف، به شهرت بالایی در جهان دست یابد. به همین دلیل مردم ایران نیز بسیار از این سری سلاح­های شکاری و ورزشی خریداری نموده و مورد استفاده قرار می­ دهند. 

در این مدل تفنگ­های بادی سرعت دهانه حدود 290 متر بر ثانیه، در کالیبر 5.5 میلی­متری است. در حالی که در مدل کالیبر 4.5، سرعت دهانه در حدود 350 متر بر ثانیه می­ باشد. از این نمونه سلاح بیشتر برای شکار پرنده ها استفاده می­ کنند، و  بدنه آنها را با مواد ترکیبی و مصنوعی تولید می­ نمایند.

  • تفنگ­های بادی رنجر 125

یکی از سلاح­های بادی قدرتمندی که در شرکت هاتسان تولید و به بازار جهانی عرضه می­ شود، تفنگ­های بادی رنجر 125 هستند. این سلاح­ها در مدل کالیبر 5.5 از سرعت دهانه به حدود 305 متر بر ثانیه برخوردار هستند. همین ویژگی منجر شده است تا این مدل از تفنگ­های بادی در کلاس خود به عنوان یک نمونه قدرتمند به شمار روند.  

سرعت دهانه تفنگ­های بادی رنجر 125، بسیار بالا است که همین مسئله منجر شده است تا لگد این سلاح­ها نیز افزایش یابد. یکی از معایبی که می­ توانیم برای این سری از سلاح­های بادی بیان نماییم، داشتن دقت کمتر نسبت به دیگر تفنگ­های بادی است. 

جنس بدنه این نمونه از سلاح­های بادی، همچون سلاح­های شادو 1000 از ترکیب مواد مصنوعی می­ باشد. طول سلاح­های رنجر در اصل 124 سانتی متر است، و وزن این سلاح­ها در حدود 3.5 کیلوگرم می­ باشد. رنگ تیره این نمونه از تفنگ­های بادی، منجر شده است تا نسبت به دیگر نمونه­ ها از ملاحظات امنیتی بیشتری برخوردار باشند. 

تفنگ­های بادی رنجر 125

تفنگ بادی دیانا 56

از معروف­ترین و پرطرفدارترین تفنگ­های بادی، تفنگ­های بادی مدل دیانا 56 در ایران می ­باشند. این سلاح ­ای آلمانی توسط شرکت BWS طراحی و تولید می­ شوند. مدل دیانا 56 از جمله سلاح­های بسیار دقیقی به شمار می ­روند که معمولا برای مسابقات تیراندازی مورد استفاده قرار می­ گیرند. 

وزن تفنگ­های بادی دیانا بیش از 5 کیلوگرم است و معمولا بدنه آنها از چوب راش ساخته می­ شود. که همین ویژگی تفنگ­های دیانا مدل، 56 منجر به محبوبیت بیشتر این سلاح نسبت به دیگر سلاح­های بادی در ایران شده است. سرعت دهانه این سلاح در کالیبر 4.5 350 متر بر ثانیه است، در حالی که سرعت دهانه در کالیبر 5.5 میلیمتری 260 متر بر ثانیه می­ باشد. 

  • تفنگ­های بادی وایرخ 80 

اولین سلاح بادی که در کشور آلمان طراحی و تولید شد، تفنگ­های بادی وایرخ بودند. این مدل تفنگ­های بادی را می­ توانیم از محبوب­ترین و پرطرفدارترین سلاح­های شکاری و ورزشی در ایران به شمار آوریم. در دو مدل کالیبر 4.5 و 5.5 تولید شده و به بازار عرضه می­ شود. 

سلاح­های وایرخ 80 دارای طولی به میزان 150 سانتی متر دارند و در وزن 4 کیلو گرمی تولید می­ شود. سرعت دهانه در مدل کالیبر 4.5 برابر با 295 متر بر ثانیه، و در مدل کالیبر 5.5 برابر با 245 متر بر ثانیه است. 

این پنج تفنگ بادی پرطرفدار بازار ایران هر یک دارای ویژگی­های خاصی هستند که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم نمود. 

ویژگی خاص تفنگ بادی ­های معروف جهان

تفنگ­های بادی معروف جهان که در ایران نیز از محبوبیت برخوردار هستند، هر یک دارای ویژگی­های خاصی می­ باشند. از جمله سلاح­های بادی وایرخ 80، دیانا 56، رنجر 125، شادو 1000 و والتر 1250، که به صراحت می­ توانیم بگوییم بازار ایران را به دست گرفته­ اند.

تفنگ­های بادی مدل وایرخ 80

  • تفنگ­های بادی مدل وایرخ 80: 

طول لوله 500 میلی متر

شتاب ساچمه برای کالیبر 4.5 برابر با 295، برای کالیبر 5.5 برابر با 245 متر بر ثانیه 

طول سلاح 1.150 میلی متر

وزن سلاح 4 کیلو گرم 

  • تفنگ­های بادی مدل دیانا 56:

وزن سلاح 3.8 کیلو گرم 

توان تفنگ بادی 30 ژول 

طول تفنگ 1230 میلی متر 

سرعت شلیک در کالیبر 4.5 برابر با 380 و در کالیبر 5.5 برابر با 260 متر بر ثانیه 

طول لوله 495 میلی متر 

  • تفنگ­های بادی مدل رنجر 125:

ساختار شلیک فنر پیستون 

توان خروجی 28.8 ژول 

مکانیزم مسلح شدن کمر شکن

حداکثر تعداد شلیک در هر بار مسلح شدن 1 شات 

مکانیزم شلیک دستی 

  • تفنگ­های بادی مدل شادو 1000

توان خروجی 18 ژول 

سیستم قفل ماشه دستی 

مکانیزم شلیک دستی 

مکانیزم مسلح شدن کمر شکن 

حداکثر تعداد شکیل با هر بار مسلح شدن 1 شات 

  • تفنگ­های بادی مدل والتر 1250 

توان خروجی 40 ژول 

مکانیزم تنظیم شات رگولاتور 

مکانیزم شلیک دستی 

مکانیزم مسلح شدن گلنگدن بغل 

حداکثر تعداد شلیک در هر بار 60 شات 

با وجود این که هر یک از این سلاح ها در ایران محبوبیت دارند، اما بیشتر برای مسابقات تیراندازی مورد استفاده قرار می­ گیرند. زیرا تفنگ­های بادی بیشترین کاربردی که دارند در این زمینه است. برخی از افراد نیز از تفنگ بادی برای شکار و سرگرمی استفاده می­ کنند. که تعداد آنها بسیار محدود است.

بهترین مارک تفنگ بادی

در انتخاب بهترین مارک تفنگ بادی بسیاری از عوامل باید مد نظر قرار گیرد، از جمله اهداف شما برای استفاده از تفنگ بادی، سبک و وزنی که برای شما مناسب است، سطح تجربه شما، و نیز بودجه‌ای که در نظر دارید.

بسیاری از مارک‌های معتبر تفنگ بادی وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی دارند. برخی از مارک‌های معتبر تفنگ بادی عبارتند از:

  • Air Arms
  • Daystate
  • FX Airguns
  • Weihrauch
  • Benjamin
  • Crosman
  • Gamo
  • Hatsan
  • Diana

هر یک از این مارک‌ها و مارک‌های دیگر دارای ویژگی‌های خاصی هستند و بسته به نیاز و علاقه شما، شما ممکن است بتوانید مارک مناسب خود را پیدا کنید. قبل از خرید تفنگ بادی، بهتر است مقالات و نظرات مربوط به هر یک از این مارک‌ها را مطالعه کنید و در صورت امکان آن را تست کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای خودتان بگیرید.

سایت کمان مرجع اصلی خرید و فروش تفنگ بادی دست دوم در ایران است که می توانید بهترین مدل های انواع تفنگ بادی را به قیمتی بسیار مناسب و بدون واسطه در آن بخرید یا تفنگ بادی خود را به بهترین قیمت به فروش برسانید.

اینستاگرام سایت کمان

لینک دیگر مقالات سایت کمان:


جدیدترین آگهی های خرید و فروش تفنگ بادی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتاقانه در انتظار نظرات شما هستیمفرم نظرسنجی
+