کمان
کمان
16 4 آموزش ماهیگیری به همراه 4 نکته لازم و ضروری برای صید

آموزش ماهیگیری به همراه 4 نکته لازم و ضروری برای صید

ماهیگیری از همان زمان­های گذشته یکی از تفریحات مفرح برای انسان­ها بوده که در هر دوره به روش­های گوناگونی انجام شده و به مرور پیشرفت چشمگیری داشته است. در گذشته افراد با استفاده از نیزه و کمان به شکار ماهی می­رفتند، اما امروزه با به کارگیری از تکنولوژی­های جدید، ماهیگیری کار بسیار آسان و راحتی شده است. وب سایت کمان با توجه به درخواست کاربران در رابطه با آموزش ماهیگیری قصد دارد، در این مطلب روش­­های مختلف ماهیگیری و لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای این کار را به شما عزیزان آموزش دهد، بنابراین با کمان همراه باشید.

آموزش ماهیگیری

انواع روش­های  ماهیگیری

ماهیگیری از آب تازه:

پیشنهاد می­کنم افرادی که تازه­کار هستند و آموزش ماهیگیری را به تازگی فرا گرفته­اند، برای به دام انداختن ماهی از آب تازه شروع کنند. منظور از آب تازه شامل: استخر ماهی، جوی و دریاچه، رودخانه و این­گونه مکان­ها که ماهیگیری کار چندان مشکلی در آنجا نمی­باشد، است.

برای آموزش ماهیگیری بهترین کار شروع از آب­هایی می­باشد که به تجهیزات چندانی نیازی ندارند. مطابق آمار و ارقامی که متخصصان ما با بررسی و تحقیق بدست آورده­اند، 40 درصد از ماهی­هایی همچون، سالمون، گربه ماهی و قزل­آلا در آب­های تازه زندگی می­کنند. اگر شما نیز جز افرادی هستید که به ماهی علاقه زیادی دارید، پیشنهاد می­کنم به جای استفاده از ماهی­های یخ­زده، خود ماهی را صید کرده و تازه مصرف کنید.

ماهیگیری ساحلی:

همانطور که از اسمش مشخص است، این ماهیگیری در کرانه و سواحل صورت می­گیرد و کمی از روش قبلی تخصصی­تر است. بهترین راه این است که ساحل به آب­شور و یا آب تازه نزدیک باشد.

ماهیگیری ساحلی

ماهیگیری آب نمک:

ماهیگیری از آب نمک نیز برای افرادی که به تازگی آموزش ماهیگیری دیده­اند مکانی مناسب می­باشد، با این تفاوت که نیازمند تجهیزات خاصی است. بهتر است قبل از اینکه به این ماهیگیری مشغول شوید، با فردی که در این زمینه باسابقه است، صحبت کرده و اطلاعات کسب کنید. بسیاری از افراد به این نوع ماهیگیری می­پردازند، زیرا تنوع ماهی در آن بسیار است.

نکات لازم و ضروری برای ماهیگیری

سایت کمان قصد دارد به کاربران خود 0 تا 100 ماهیگیری را به طور کاملا حرفه­ای آموزش دهد. برای آموزش ماهیگیری اولین قدم و مهم­ترین موضوعی که باید در آن اطلاعات کافی داشته باشید، لوازم و تجهیزات مورد نظر می­باشد. اگر شما تازه­کار هستید و برای اولین بار می­خواهید که ماهیگیری کنید، اصلا نیای نیست که نگران باشید، با رعایت برخی نکات می­توانید به مرور یک ماهیگیر حرفه­ای شوید.

  1. اولین نکته­ای که باید در هنگام ماهیگیری مورد توجه قراردهید مجوز برای صید ماهی است، زیرا هر منطقه قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد، که لازم است رعایت کنید.

نکات لازم و ضروری برای ماهیگیری

  1. از تجهیزاتی که به یک فرد ماهیگیر در هنگام صید ماهی کمک می­کند، میله و قرقره ماهیگیری است که بهتر است میله ماهیگیری را متناسب با اندازه دستان خود تهیه کنید تا کار برای شما مشکل نشود.
  2. از جمله لوازم دیگری که در هنگام ماهیگیری به شما کمک خواهد کرد شامل، ریسمان ماهیگیری، قیچی برای برش خط ماهیگیری، قلاب و وزنه، چوب پنبه پلاستیکی که زمان به دام افتادن ماهی را به شما نشان می­دهد، می­باشد.
  3. لوازمی دیگری که برای فرد ماهیگیری نیاز است، طعمه ماهیگیری و انبردست برای جداسازی قلاب از ماهی و در آخر نیز یک میله برای نگهداری ماهی لازم دارید، تا در صید ماهی موفق شوید و این کار را به راحتی به سرانجام برسانید.

آموزش ماهیگیری به طور حرفه­ای

راه­ اندازی قرقره:

اولین کاری که در هنگام ماهیگیری باید انجام دهید، آماده­کردن قرقره ماهیگیری می­باشد. ما در مبحث آموزش ماهیگیری به شما کامل توضیح خواهیم داد که نیاز است چه کار کنید.

  • حتما باید برای قرقره ماهیگیری 100 یارد داشته باشید.
  • قرقره کردن کار چندان مشکلی نمی­باشد، فقط کافی است، میله را روی زمین قراردهید و با کشیدن ضامن، یک گره دستی بزنید و باز هم این کار را تکرار کنید.

راه­ اندازی قرقره

  • انتهای میله که نزدیک به قرقره می­باشد را جدا کرده و بعد از آن قرقره را رو­بروی خود قرار دهید. در این مرحله میله را باید محکم گرفته تا قرقره پر شود و بعد از آن خط را برش دهید.
  • همانطور که در قسمت بالا گفتیم برای این کار به چوب پنبه و میله نیاز دارید، چوب پنبه را از سر میله تقریبا 4 سانت قیچی کنید و بعد به میله بچسبانید.
  • بعد از انجام این مراحل قلاب را نیز چسبانده و حال خط میله را در اطراف قلاب بچرخانید، اگر در هنگام چرخش مشکلی پیش آمد، می­توانید کمی روغن کاری کنید. این چرخش باید 8 بار تکرار شود.

قلاب اندازی:

در این آموزش ماهیگیری که نحوه آماده­سازی قرقره را به طور کامل به شما آموزش دادیم، نوبت به قلاب اندازی می­رسد که یادگیری آن مستلزم رعایت برخی نکات است.

  • در مرحله قلاب اندازی میله را محکم در دست گرفته و آن را به سمت قرقره کشیده و هل دهید. بدنه میله را کمی چرخانده و تلاش کنید که وزن هر دو سمت را در تعادل نگه­دارید.

 

قلاب اندازی

  • هنگامی که قصد قلاب­اندازی دارید، خوب اطراف را بررسی کنید و زمانی که مطمئن شدید مشکلی نیست، با خم کردن آرنج خود و بالابردن بازو، به این صورت که نوک میله در مقابل سطح چشمان شما باید قرار گیرد، با حرکت مچ، میله را داخل آب بیندازید.

قلاب انداختن ماهی:

مرحله بعدی برای آموزش ماهیگیری به دام انداختن ماهی است که با کمان همراه باشید تا این ترفند را فرا گیرید.

  • بعد از به دام انداختن ماهی هنگامی که قلاب سنگین شد و چوب پنبه شروع به تکان خوردن کرد، نشان­دهنده این است که شما در ماهیگیری موفق شده­اید، حال میله را آهسته از آب خارج کرده به این صورت که دهان ماهی روی قلاب قرار بگیرد.
  • حال بعد از این که ماهی را از آب خارج کردید شروع به حرکت و تکان خوردن می­کند که شما در این مرحله باید تعادل خود را حفظ کرده و قلاب را محکم بگیرید. ممکن است ماهی از دست شما رها شود اما اصلا نگران نباشید، زیرا با تکرار می­توانید به موفقیت دست پیدا کنید.

قلاب انداختن ماهی

خارج کردن قلاب:

حال در این مرحله از آموزش ماهیگیری یعنی بعد از صید ماهی لازم است که برای خارج کرن ماهی از قلاب مراحلی را طی کنید که بسیار راحت و آسان است.

  • زمانی که ماهی در قلاب گیر افتاد آهسته قلاب را جداکنید. برای اینکار ماهی را با یک دست و قلاب را با دست دیگر گرفته و به راحتی از هم جدا کنید.

کلام آخر

ما در این بخش از وب­سایت کمان شما را نحوه آموزش ماهیگیری و برخی از تجهیزاتی که در این زمینه نیاز داشتید آشنا کردیم، امیدوارم مطالب گفته شده برای شما کاربران عزیز سودمند و کاربردی باشد.

از همراهی شما سپاسگزاریم

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

ما را در اینستاگرام دنبال کنید .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتاقانه در انتظار نظرات شما هستیمفرم نظرسنجی
+