کمان
کمان
کیسه خواب

6 نوع کیسه خواب از لحاظ شکل و شرایط آب و هوایی

کیسه خواب یک پوشش عایق برای فرد است، در واقع یک لحاف سبک وزن است که می­تواند با زیپ یا وسیله­ای مشابه برای تشکیل یک فضا بسته شود، که به عنوان ملافه سبک و قابل حمل در شرایطی که فرد در خارج از خانه می­خوابد (به عنوان مثال هنگام اردو زدن، پیاده روی، پیاده روی تپه یا کوهنوردی). هدف اصلی آن تأمین گرما و عایق حرارتی می­باشد.

همچنین به طور معمول دارای یک پوشش مقاوم در برابر آب می­باشد که ضد آب است، و تا حدی در برابر سرما و بارش محافظت می­کند، اما معمولاً علاوه بر آنها از چادر نیز استفاده می­شود، زیرا محفاظت در برابر شرایط جوی را بهتر انجام می­دهد. سطح زیرین کیسه  نیز مانند بالش عمل می­کند، اما بهتر است از یک بالش خواب برای این منظور استفاده شود.

سطح زیرین آنها ​​دفع کننده آب است و برای محافظت در برابر زمین مرطوب، اغلب از یک پارچه پلاستیکی یا ورق استفاده می­شود.

کیسه خواب

طیف وسیعی از مدل­های کیسه خواب وجود دارد که برای اهداف مختلف طراحی شده­اند. کیسه­های خواب با عایق بسیار سبک برای استفاده در کمپ های تابستانی یا استفاده  کودکان در فضای داخلی خانه برای خواب  طراحی شده­اند

. کیسه­ های عایق بندی شده مناسب برای استفاده در هوای سرد طراحی شده­اند. عایق بندی شده­ترین و سبک­ترین کیسه­ های خواب که برای کوهنوردان طراحی شده است، گران­تر از کیسه ­های خواب با عایق سبک هستند.

یکی از زیر مجموعه­ های کیسه خواب در هوای سرد­، کیسه مومیایی می­باشند، علت نامگذاری این کیسه خواب این است که دارای یک محافظ عایق بندی شده برای سر است. گونی bivouac  یک پوشش ضد آب برای کیسه خواب است که ممکن است به جای چادر توسط کوهنوردان باتجربه استفاده شود.

انواع کیسه خواب از لحاظ شکل

1-کیسه خواب مستطیلی

کیسه­های مستطیلی متداول ترین نوع کیسه ­های خواب، جادار و متقارن هستند، که جمع شدن آن­ها نسبت به سایر کیسه خواب­ها آسان­تر می­باشند. این کیسه خواب فضای راحت و امنی را برای شما ایجاد می­کند و امکان حرکت و چرخیدن شما در آن وجود دارد. افرادی که عادت دارند در خواب زیاد حرکت کنند، کیسه­ خواب مستطیلی برای آن­ها مناسب بوده و حتی این قابلیت را دارد که در اتومبیل نیز از آن استفاده کنید. البته این نکته را نیز متذکر می­شویم که این کیسه خواب وزن نسبتا زیادی دارد.

کیسه خواب مستطیلی

 2-کیسه خواب نیمه مستطیلی

کیسه­ های خواب نیمه مستطیلی که به کیسه­ های خواب بشکه­ای نیز معروف هستند، ترکیبی بین کیسه­ های مستطیل شکل و کیسه­ های مومیایی می­باشند. آن­ها در قسمت بالا و وسط گسترده­ترهستند. این شکل طراحی شده قدرت عایق­بندی آن­ها را بهبود می­بخشد و به پارچه کمتری احتیاج دارد که باعث می­شود آن­ها کمی سبک­تر شوند.  برخی از کیسه ­های خواب نیمه مستطیل برای گرمای بیش­تر دارای محافظ هستند.

3- مومیایی

اگر تا به حال دوست داشته­اید که مانند یک فرعون مصری مومیایی شده باشید، یک کیسه خواب مومیایی می­خواهید .این کیسه­ ها برای نسبت مطلوب گرما و وزن طراحی شده­اند، که برای کسانی که در شرایط سردتر اردو می­زنند بسیار مناسب است. برخی از آنها ، در هوای سرد می­توانند در دمای سرد تا -20 درجه فارنهایت از شما در برابر سرما محافظت کنند و خواب راحت و خوبی داشته باشید با این حال، این بدان معنی نیست که همه  آنها برای دمای زیر صفر طراحی شده­اند.

کیسه خواب مومیایی

4-  دو نفره:

این نوع کیسه خواب متناسب برای دو نفر طراحی شده است. دو کیسه خواب تنها با اتصال زیپ جفت می­شود. آنها دارای عایق­کاری کارآمدی می­باشند که یک تجربه خوب، خواب دو نفره می­توانید داشته باشید. با داشتن کیسه­های خواب دو نفره، شما حتی می­توانید یک تشک بادی را نیز در آن جای دهید. توجه داشته باشید که هر دو کیسه خواب می­توانند با هم جفت شوند، به شرطی که دارای طول زیپ یکسان و زیپ سازگار داشته باشند (به عنوان مثال، یک زیپ سمت چپ و یک زیپ سمت راست)

5-  مصنوعی:

این نوع کیسه خواب ها ازعایق مصنوعی ساخته شده است که ساخته شده ازپلی استرهای مصنوعی که معمولاً قیمت کمتری نسبت به کیسه­ های دیگر دارند. مواد مصنوعی دارای مزایایی می­باشند آن­ها در شرایط مرطوب عملکرد بهتری دارند، خیلی سریع­تر خشک می­شوند و آلرژی زا نیستند.

6- الیاف:

این نوع از کیسه خواب­ها که از جنس الیاف می­باشند به دلیل این که قابلیت جذب بالای رطوبت را دارند و از عایق­بندی بسیار قوی برخوردار هستند، نسبت به کیسه­ خواب­های پر بهتر بوده و در اولویت قرار دارند. یکی از مزایای عالی که آنها دارند، این است که بسیار سریع نیز خشک می­شود و نیازی نیست زمان زیادی را برای خشک شدن آن اختصاص دهید.

این کیسه خواب­ ها از قیمت بسیار مناسبی برخوردار بوده و حفظ و نگه­داری از آن­ها کار مشکلی نمی­باشد و سفری ایمن و راحت را برای مسافران و گردشگران به همراه دارد. کیسه­ خواب ­های الیاف برای افرادی مناسب هستند، که همیشه در حال سفر می­باشند و مدام مجبور به شستن کیسه خواب می­شوند و در کل برای مسافرت­های تابستانی عالی هستند.

 

انواع کیسه خواب از نظر شرایط آب و هوایی

 تابستانی

کیسه خواب­های تابستانی به طور کلی سبک­ترند و با مواد کمتری ساخته می­شوند. معمولاً آن­ها مستطیل، نیمه مستطیل یا دو نفره می­باشند. شما اغلب کیسه خواب تابستانی به سبک مومیایی نخواهید دید. این نوع کیسه ها برای دمای منفی یک درجه سانتی­گراد و یا بالاتر مناسب می­باشند.

کیسه خواب تابستانی

 سه فصله

کیسه­های خواب سه فصلی برای دمای منفی هفت درجه و بالاتر طراحی شده و مناسب فصل پاییز و بهار می­باشند. این کیسه­های خواب می­توانند به هر شکل و هر نوع عایقی باشند. به طور کلی آن­ها برای هر نوع اردویی مناسب هستند، به جز سرمای شدید.

 

 زمستانی

کیسه­های خواب زمستانی برای سرمای شدید طراحی شده­اند این کیسه­ های خواب تقریباً شبیه نوع مومیایی می­باشند، زیرا این شکل عایق بندی بهتری را فراهم می­کند. این گونه از آنها فضای بسیاری را اشغال می­کنند به همین دلیل در انتخاب کیسه­  عالی که قابلیت فشرده­سازی و جمع­شدن را داشته باشد، دقت کرده و در این رابطه با وب­سایت کمان مشورت کنید.

کیسه خواب زمستانی

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

ما را در اینستاگرام دنبال کنید .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتاقانه در انتظار نظرات شما هستیمفرم نظرسنجی
+