کمان
کمان
عکسبرداری از محصول دست دوم

5 نکته مهم برای عکسبرداری از محصول دست دوم

عکسبرداری از محصول دست دوم، یکی از مهمترین راه‌های ارائه و معرفی اجناس و کالاهای خانگی مورد نظر است؛ اگر شما قصد دارید ملزومات و تجهیزات خود را برای فروش آگهی کنید، باید در نظر داشته باشید که علاوه‌بر ارائه توضیحات، ارائه یک عکس واضح و با کیفیت از کالای مورد نظرتان بسیار اهمیت دارد و به خریدار کمک می‌کند راحت‌تر تصمیم به خرید بگیرد؛ اما در بعضی از آگهی‌ها دیده می‌شود عکسبرداری از محصول بسیار ناواضح و بی‌کیفیت است و همین باعث سردرگمی و انصراف خریدار می‌شود. ما در ادامه سعی می‌کنیم شما را با چند نکته مهم در رابطه با چگونگی عکسبرداری از محصول دست دوم آشنا کنیم.

نکات مهم در عکسبرداری از محصول دست دوم 

  • انتخاب نور مناسب:

یکی از مهمترین فاکتورهای عکسبرداری از محصول دست دوم یا هر نوع عکس دیگری، داشتن یک منبع نوری مناسب است. نوردهی به سوژه از راه‌های مختلفی صورت می‌گیرد؛ مثلاً شما می‌توانید از منابع نوری مصنوعی مثل رینگ لایت یا فلش‌های قوی استفاده کنید. اما پیشنهاد ما به شما این است که برای عکسبرداری از محصول دست دوم خود از یک منبع نوری خیلی قوی، رایگان و همیشه در دسترس که همان نور طبیعی خورشید است استفاده کنید. کالای مورد نظر خود را حتماً در نور طبیعی عکسبرداری کنید. این کار باعث می‌شود کاملاً جزئیات محصولتان دیده شده و خریدار رنگ‌های واقعی محصول را ببیند.

عکسبرداری از محصول دست دوم

  • تمرکز بر سوژه اصلی:

ممکن است دیده باشید عکس بعضی آگهی‌ها آنقدر شلوغ و درهم است که مخاطب به سختی محصول را شناسایی و برانداز می‌کند. هیچوقت محصول خود را برای عکاسی در لابه‌لای وسایل دیگر نگذارید. همیشه سعی کنید یک بک‌گراند و پس‌زمینه خلوت و ساده برای محصول خود انتخاب کنید تا کالای شما جلوه خود را حفظ کرده و خریدار به‌راحتی بتواند کالای شما را برانداز و شناسایی کند.

  • انتخاب کادر مناسب و عکاسی از زوایای مختلف:

در بعضی عکسبرداری‌های خانگی و غیرحرفه‌ای دیده می‌شود عکس‌ها طوری گرفته می‌شوند که محصول یا خیلی دور و ناواضح است یا خیلی نزدیک و نا مفهوم! بنابراین سعی کنید برای عکسبرداری از محصول دست دوم خود کادر مناسبی را در نظر بگیرید و از فاصله‌ها و زوایای مختلف از محصول خود عکاسی کنید.

عکسبرداری از محصول دست دوم

در اینجا بخوانید:آشنایی با لوازم جانبی تفنگ های بادی

  • وضوح کامل:

سعی کنید برای داشتن عکسی با وضوح کامل، دوربین یا گوشی خود را روی یک سطح ثابت مثل سه‌پایه یا پایه‌های نگهدارنده گوشی موبایل قرار دهید تا از بروز لرزش‌های احتمالی مثل لرزش دست جلوگیری شود. اگر سه‌پایه ندارید، می‌توانید گوشی یا دوربین خود را روی سطحی صاف یا به دیوار تکیه دهید. دقت داشته باشید که برای داشتن عکسی با وضوح کامل، باید حتماً قبل از عکاسی از محصول، لنز دوربین گوشی خود را کاملاً تمیز کنید.

  • عدم استفاده از فیلترها و افکت‌ها:

دقت داشته باشید برای عکسبرداری از محصول دست دوم خود، به هیچ عنوان از فیلترها و افکت‌ها استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود عکس شما کیفیت اصلی خود را حفظ کند و البته مخاطب با واقعیت محصول به لحاظ رنگ و ظاهر آشنا شود.

  • نکته پایانی

عـکسبرداری از محصول دست دوم کار بسیار راحتی است که نیاز به داشتن تجهیزات خاصی ندارد. شما با رعات پنج نکته بالا می‌توانید یک عکس عالی از محصول خود تهیه کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتاقانه در انتظار نظرات شما هستیمفرم نظرسنجی
+