کمان
کمان
Comparison of Weirch air rifle with Diana

مقایسه تفنگ بادی وایرخ (وایراخ) با دیانا (+بررسی محصولات)

مقایسه تفنگ بادی وایرخ با دیانا برای کسانی که علاقه مند به خرید یک سلاح شکاری جدید هستند، می تواند جذابیت زیادی داشته باشد. البته که همیشه برند در بحث خرید سلاح های شکاری مسئله مهمی است. چون سطح کیفیت محصول را تعیین می کند.

برند های آلمانی همواره در تجارت موفق ترین ها بودند. از شرکت های تولید خودرو گرفته تا اسلحه سازی هایی که در طول جنگ های جهانی، توانستند موفقیت های بزرگی را برای صنعت این کشور رقم بزنند.

تفنگ های بادی در طیف وسیعی تولید می شوند و دارای دسته بندی ها و رده های قیمتی متفاوتی هستند. می توان از جمله محبوب ترین ها در این دسته بندی به سری های پی سی پی و فنری اشاره کرد.

البته کیفیت ساخت هر برند با شرکت دیگر متفاوت است. مواردی نظیر وزن اسلحه، جنس آلیاژ به کار رفته و… می توانند از جمله عوامل تاثیرگذار در کاهش نرخ فروش و یا افزایش آن باشند. در نتیجه اگر قصد خرید یک اسلحه شکاری آلمانی با کیفیت را دارید.

احتمالا متخصصین این حوزه نیز مدل های تفنگ بادی وایرخ و تفنگ بادی دیانا را به شما پیشنهاد می کنند. هر دوی این شرکت ها در رده پرفروش ترین، قدیمی ترین و مشهور ترین ها چه در بازار اروپا و چه در آسیا قرار گرفته اند. فراتر از این موضوع دقت در ساخت و حساسیت هایی که دولت آلمان روی تولید محصولات صادراتی خود دارد، مسئله ای حائز اهمیت است. اما به هر حال از این بحث بگذریم و به سراغ بررسی و مقایسه تفنگ بادی وایرخ (وایراخ) با دیانا برویم.

آرم تفنگ بادی دیانا

تفنگ های بادی دیانا

تفنگ های بادی دیانا از جمله محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات تاریخ اسلحه سازی آلمان هستند. انواع مدل های این اسلحه در بازار ایران موجود است. مشخصه اصلی و کلیدی که در این تفنگ های شکاری توجه مشتریان را جلب کرده است، کیفیت ساخت فوق العاده بالا، عمر طوانی و دقت عالی در شلیک و هدف گیری خواهد بود.

هر کدام از تفنگ هایی که توسط این کارخانه تولید می شوند وارد گرده کنترل کیفی شده و پس از این که به تایید سخت گیرانه مجموعه کنترل کیفی رسیدند، در نهایت وارد بازار می شوند. می توان گفت که شما باید انتظار کیفیت اسلحه های آلمانی مانند ژ3 را داشته باشید. این تولیدات هنوز هم با همان شروط و سخت گیری ها تولید می شوند.

مدل های فنری و پیستون دار این شرکت در نسل های 16 تا 30 ژول تولید و عرضه می شوند. از جمله محبوب ترین و پرفروش ترین تفنگ های شکاری که توسط این برند در بازار عرضه شده اند می توان به مدل های 50، 52، 54 و 56 اشاره کرد.

مزیت های تفنگ های بادی دیانا

در تفنگ های بادی دیانا، اصلی ترین مزیت طول عمر سلاح است. دوام فنی فوق العاده و ساخت بر اساس آلیاژ درجه یک، قدرت تخریب فوق العاده بالا در کالیبر های پایین و عدم ایجاد انحراف در طی شلیک های پیاپی، از جمله کلیدی ترین و اساسی ترین مزیت هایی است که موجب می شود مشتریان به سمت کالاهای این شرکت روی آورند.

البته این برند در تولید مدل های پی سی پی خیلی قوی عمل نکرده است و صرفا نسل پی 1000 را راهی بازار نموده. اما همین ساخته باعث شده است که مشتریان به پی سی پی ساخته شده توسط این شرکت علاقه مند شوند. قدرتی 40 ژولی در این تفنگ می تواند یک اتفاق جالب توجه در بین تمامی مدل های موجود در بازار باشد.

تصویر کامل تفنگ بادی دیانا با دوربین نصب شده روی آن

تفنگ های بادی وایراخ

برند وایراخ یا وایرخ، از جمله شناخته شده ترین کمپانی ها در عرصه تولید انواع سلاح های شکاری سبک و سنگین است. البته تاریخچه حضور این شرکت در عرصه های جهانی به دهه صده هشتاد میلادی باز می گردد. این شرکت در زمینه ساخت انواع تفنگ بادی، تپانچه های سبک و تفنگ های بدون صدا فعالیت می کند و به راحتی محصولات با کیفیت خود را با استاندارد CE به بازارهای جهانی عرضه می نماید.

این شرکت تولیدکننده انواع سلاح های پنوماتیک و بادی در بازار آلمان، با عرضه دو نسل از اچ دبلیو ها تبدیل به یک نام ماندگار در عرصه شکار و ساخت سلاح های مخصوص شکار شده است. تفنگ های این شرکت دارای سیستم فنر پیستون و نیترو پیستون هستند. برای هدف زنی و شکار، دقت این اسلحه ها فوق العاده است.

در بحث مقایسه تفنگ بادی وایرخ با دیانا، شاید یکی از مهم ترین تفاوت ها میان این دو برند، سبک طراحی و آرگونومی و فرم کلی اسلحه ها باشد. به همین منوال، معمولا علاقه مندان حرفه ای به اسلحه های شکاری به خوبی می توانند محصولات این شرکت را از هم تشخیص دهند. در مقایسه تفنگ بادی وایرخ با دیانا البته می توان گفت که بسیار هم منطقی است. چون اسلحه های این شرکت ها از نظر مشخصات فنی و ویژگی ها به هم نزدیک هستند و تقریبا می توان آن ها را هم خانواده دانست.

مزیت های تفنگ های بادی وایرخ

در ادامه مبحث مقایسه تفنگ بادی وایرخ با دیانا، لازم است اشاره ای داشته باشیم به تولیدات حرفه ای این شرکت در زمینه ساخت اسلحه های مخصوص مسابقات تیراندای با اسلحه ها و تپانچه ها که موجب شده این برند در عرصه های جهانی شناخته شود.

از یک روی دیگر سهولت استفاده یکی دیگر از کلیدی ترین و اساسی ترین مزیت های این برند نسبت به تمام هم رده های ژاپنی بود. کم تر شرکتی در حال حاضر توان رقابت با تولیدات و محصولات این شرکت را دارد. طول عمر محصولات، کلاس فنری و ساخت محصولات از آلیاژ های درجه یک، از جمله مهم ترین امتیازات این برند است.

مدل های وایرخ معمولا سازگاری عالی با دوربین های اپتیکال دارند. وزنشان اگر چه نسبت به مدل های همرده بالا است، اما به هر حال از نظر متریال ساخت به مراتب مقاوم تر هستند. حتی برخی نسل از تفنگ های این شرکت تا بیش از 50 سال نیز به خوبی و با راندمان کاری عالی شلیک می کنند.

تصویر تفنگ بادی وایرخ و دوربین بالای آن

مقایسه تفنگ بادی وایرخ با دیانا بر اساس نیاز مشتری

هر دو شرکت با تجربه، با سابقه، حرفه ای و پرفروش هستند. برخی مدل های این برند در لیست پرفروش ترین ها قرار گرفته و برخی محصولات نیز با اقبال عمومی مواجه نبوند. شرکت دیانا بیش از 125 سال است که در این عرصه فعالیت می کند و شرکت وایرخ نیز همواره سعی کرده با صادرات محصولات با کیفیت خود، بازار اروپا و امریکا را تسخیر کند.

البته که اگر سری به یک اسلحه فروشی در یکی از ایالات کشور امریکا بزنید. به خوبی متوجه این موضوع خواهید شد. در کنار تمامی این موارد، مقایسه تفنگ بادی وایرخ می تواند جالب توجه باشد.

کدام یک بادوام تر است؟

در مورد هر دوی این اسحله ها، کیفیت ساخت حرف اول را می زند. یعنی اگر هر کدام از این برند ها را با شرکت های دیگر ترکیه ای، ژاپنی و چینی مقایسه کنیم. گوی رقابت در درجه اول به دلیل دوام عالی ربوده می شود. مدل های دیانا از نظر کیفیت ماشه همواره در وضعیت بهتری قرار می گیرند.

حداقل این تجربه ای است که ما و بر اساس تحقیقات می نویسیم. البته همیشه یک رده بالاتر هر برند می تواند بهتر باشد. اما وقتی دو محصول در یک رنج قیمتی عرضه می شوند، هر دو اسلحه هم رده شناخته خواهند شد. هر چند که روی کاغذ مشخصات آن ها با هم متفاوت باشد.

نمی توان در مورد نوع آلیاژ هم نظر نهایی داد. اما قطعات و متریال فلزی که در وایرخ استفاده شده است، فوق العاده با کیفیت می باشد. این مقایسه بر حسب بررسی هایی انجام شده که همواره در آن افراد متخصص در این حوزه وایرخ را کامل تر و ایده آل تر و یا به عبارتی دیگر، پخته تر می دانند.

قیمت خرید اسلحه های آلمانی وایرخ و دیانا

در بحث مقایسه تفنگ بادی وایرخ با دیانا، در ادامه مباحث ذکر شده، لازم است اشاره ای داشته باشیم به قیمت گذاری دو کارخانه روی اسلحه های شکاری. در این بخش شرکت دیانا تقریبا مثل برندهای چینی عمل کرده است. مشخصات عالی با قیمت پایین تر نسبت به دیگر مدل های المانی ارائه می دهد. این موضوع باعث می شود که علاقه مندان به خرید نمونه های اقتصادی و تفنگ های کم هزینه، به این بخش از بازار توجه ویژه ای کنند.

تصویر قنداق تفنگ بادی دیانا

کدام اسلحه PCP بهتری تولید می کند؟

جنگ بین مدل های پی سی پی یا پنوماتیک با اسلحه های فنری همیشه داغ است. شرکت های بزرگ فعال در این حوزه نیز تمرکز ویژه ای روی این بخش از بازار می گذارند. این بار شرکت وایرخ توانسته گوی رقابت را نه تنها از شرکت دیانا، بلکه وایرخ برباید.

در نتیجه پیشنهاد ما این است که اگر قصد خرید تفنگ بادی PCP را دارید به سراغ این برند بروید. از یک روی دیگر البته محصولات شرکت های آلمانی همیشه ایده آل های لازم را دارد. اما موضوع این است که هر دو کمپانی آلمانی هستند و انتخاب از بین آن ها نیز برای ما به مراتب سخت تر می شود.

وجود نسخه های کپی و تقلبی

در بحث مقایسه تفنگ بادی وایرخ، تصمیم گرفتیم به مسئله ای اشاره کنیم که از نظر ما جدی است. برند دیانا دارای نسخه کپی در بازار ایران است. اما تاکنون مدلی های کپی و تقلبی از برند وایرخ دیده نشده است. به هر حال کپی رایت در چین تعریف مشخصی ندارد و این موجب می شود که گاهی برند ها حتی در مراجع قانونی هم نتوانند به نتیجه درستی در این زمینه برسند.

در نتیجه اگر فکر می کنید که ممکن است محصولی که انتخاب کرده اید تقلبی باشد، حتما از فروشنده شماره ساخت یا همان پارت نامبر را دریافت نموده و سری اسلحه شکاری را از روب سایت مرجع فروش مورد بررسی قرار دهید. آلمان در تولید اسلحه یک کشور با عقبه طولانی بوده و به طبع نمی توان خیلی بر محصولات عرضه شده در این بازار ایراد وارد کرد.

اما به هر حال تقلب و ساخت مدل هایی که توسط برند مرجع عرضه نشده، پدیده ای است که در بازار ایران وجود دارد. در نتیجه پیشنهاد می کنیم که مقایسه تفنگ بادی وایرخ را بر اساس کیفیت و ساخت محصول در لیبل اصلی در نظر بگیرید. این شرکت ها تولید اسلحه های خود را به بازار دیگری هم نمی سپارند و خودشان کل پروسه تولید و فرآوری را انجام می دهند.

تجربه در زمینه طراحی و ساخت!

وایرخ از نظر تجربه ساخت در وضعیت بهتری قرار دارد. البته اگر این موضوع برای شما شرط است، پس به آن اهمیت دهید. در واقع تولیدات وایرخ سال های سال در دنیای اسلحه های شکاری توانسته امتیازات فوق العاده ای را در رده های مجلات کمپینگ و بررسی سلاح های شکاری سبک، مدل های بادی و… دریافت کند.

البته از نظر برخی، دیانا به صورت غیر رسمی توسط یک برند دیگر نیز فعالیت خود را آغاز نمود که البته اطلاعات دقیقی در این مورد در دسترس نیست. بر اساس یافته ها مدل هایی تحت یک برند غیررسمی عرضه شدند که توانستند موفقیت های بزرگی را برای این شرکت رقم بزنند. در نتیجه ما نمی توانیم دقیقا نتیجه درستی در این بخش مقایسه تفنگ بادی وایرخ با دیانا بگیریم.

سیستم نشانه روی

مبحث بعدی که از نظر ما قابل توجه و مهم است ، سیستم نشانه گیری، ستون درجه و هماهنگی آن با مگسک خواهد بود. در بیشتر مدل های که توسط برند المانی وایرخ تولید می شوند، شما امکان تغییر برد در 4 حالت را خواهید داشت. مقاومت ستون درجه نیز فوق العاده بالا است و کیفیتی عالی دارد. حتی در برخی از نسل ها امکان نصب چشمی نیز دارد. این ویژگی باعث می شود که تمرکز روی شلیک بیشتر شده و شما بتوانید نتیجه بهتری را در تیراندازی های خود بگیرید.

ارتعاش لوله و لرزش بدنه اسلحه

آخرین مبحثی که ترجیح دادیم در مورد اسلحه های شکاری دو برند دیانا و وایرخ به شما توضیح دهیم، یکپارچگی و استحکام مربوط به آرگونومی برای مقاومت در مقابل حرکت ناگهانی و یا لرزش دست تیرانداز خواهد بود. در مدل های لوله ثابت، از برند وایرخ، کمی ضعیف تر عمل کرده است.

البته یکی از موفق ترین مدل ها از نظر ما در رده اسلحه های بادی و شکاری، 80 که توسط شرکت وایرخ ساخته شده. در نتیجه گاهی یک نوع از اسلحه از یک برند ممکن است عملکردی عالی داشته باشد، اما این فرمول در مورد تمام آن ها یکسان نیست. به همین منوال در این بخش نیز دیانا نمره خوبی دریافت می کند. (معمولا تحقیقاتی که در زمینه مقایسه تفنگ بادی وایرخ با دیانا انجام می شود از منابع خواهد بود که خود آن ها نیز مصرف کننده هستند و ممکن است گاهی این نظرات ضد و نقیض باشد)

تصویر ایستاده تفنگ بادی وایرخ

بهترین تفنگ های دیانا

حال که تقریبا با مشخصات، ویژگی ها و امکانات و امتیازت هر دو برند نسبت به هم آشنا شدیم. لازم است که کمی در مورد پرفروش ترین، شناخته شده ترین و موفق ترین مدل های این دو شرکت صحبت کنیم. در مقایسه تفنگ بادی وایرخ با دیانا به این موضوع اشاره کردیم که مهم ترین اصل، بررسی دو مدل با قیمت مشابه است. پس در معرفی هم سعی می کنیم این شروط را برقرار سازیم.

تفنگ پرقدرت دیانا مدل مگنوم 350

دیانا مدل مگنوم 350

سری مگنوم از تفنگ های برند دیانا آلمان، از جمله برگ برنده های این شرکت است که با توان 30 ژول، وزن 3.8 کیلوگرمی و سرعت شلیک 380 متر بر ثانیه می تواند های افراد حرفه ای در زمینه شکار را فراهم سازد. این مدل به شما امکان نصب دوربین می دهد. حتی می توانید از پایه هم برای ثابت نگه داشتن آن استفاده کنید. کالیبر 4.5 و 5.5 آن در بازار ایران موجود می باشد.

تفنگ بادی دیانا پانتر

تفنگ بادی دیانا پانتر

مدل پانتر از سری تفنگ های بادی برند دیانا، با وزن 3.6 کیلوگرمی، کالیبر 4.5 و 5.5 و سرعت اولیه 300 متر در ثانیه، از جمله شناخته شده ترین و موفق ترین ها در عرصه تولید مدل های حرفه ای این برند است. در این تفنگ از سیستم کاهنده صدا نیز استفاده گردیده است.

بهترین تفنگ های وایرخ

مقایسه محصولات دو برند شاید راند آخر برای انتخاب از بین آن ها باشد. البته هر دوی این شرکت ها طیف وسیعی از مدل های مختلف پی سی پی و فنر پیستونی تولید کرده اند. اما ما سعی کردیم به دم دستی ترین و پرفروش ترین ها در بازار ایران اشاره داشته باشیم و اساس لیست ما نیز همین مسئله است. در غیر این صورت تولیدات روز این برند از نظر ما چند برابر بهتر هستند.

تفنگ بادی وایرخ مدل 80

تفنگ بادی وایرخ مدل 80

وایرخ 80 شاید یکی از شناخته شده ترین، برجسته ترین و پرفروش ترین محصولات این برند آلمانی است که در بازار ایران نیز به خوبی معرف حضور علاقه مندان به شکار و تیراندازی است. در کالیبر های 4.5 و 5.5 در بازار عرضه شده و وزنی حدوا 4 کیلوگرمی دارد. سرعت اولیه شلیک در مدل 4.5 در این اسلحه نیز 295 متر بر ثانیه است.

تفنگ بادی وایرخ 30

تفنگ بادی وایرخ 30

یکی دیگر از تفنگ های پرفروش و محبوب که در کالیبر 5.5 تولید شده و دارای توان خروجی 14 ژول است. مبنای طراحی این نسل فنر پیستونی بوده و نوع مسلح شدن آن نیز مطابق انتظار و چیزی که در نسل های فنری دیده می شود، کمر شکن و به صورت دستی خواهد بد. یکی از مهم ترین موارد در مورد این اسلحه قدرت فوق العاده و سرعت اولیه شلیک است که می تواند شما را شگفت زده کند.

خوش دست بودن، ابعاد مناسب و استنادارد و سیستم قفل اتوماتیک ماشه برای ایمنی بیشتر، امتیازاتی است که صورت ویژه این محصول را در باازر ایران  و جهان متمایز نموده است.

جمع بندی نهایی

به هر حال در بحث مقایسه تفنگ بادی وایرخ با دیانا، مهم ترین اصل برای ما رسیدن به یک نتیجه گیری کلی برای برندهایی است از نظر کیفیت تقریبا در یک رده قرار دارند. انتخاب هر کدام از آن ها به شما یک کیفیت فوق العاده چه از لحاظ فرم، ساختار و چه طول عمر را ارائه می دهد.

در نظر داشته باشید که این محصولات را حتما از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. از طریق سایت کمان می توانید بهترین تفنگ های بادی دست دوم و تفنگ بادی پی سی پی دست دوم را تهیه کنید.

ضمن این که خرید تفنگ بادی آلمانی دست دوم هم می تواند ایده خوبی باشد، البته به شرطی که تفنگ با دقت ویژه و با علم به این زمینه انتخاب شود. در این صورت به دلیل ساختار و فرم کارکرد مدل های پیستونی و پی سی پی، معمولا می توان انتظار داشت اسلحه به راحتی و چند دهه کارکرد بدون مشکل داشته باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتاقانه در انتظار نظرات شما هستیمفرم نظرسنجی
+